Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Produktanbefaling, terrassebeisfjerner

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-14, 20:12   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Tommel opp

Produktanbefaling, terrassebeisfjerner

Tenkte jeg skulle tipse om dette fantastiske produktet fra Jotun, nytt av året.
Det er kanskje ikke bare vi som har gått på en smell og valgt feil farge på gulvet?

Nå er det røde gulvet en saga blott og vi kan beise det grått.

http://www.jotun.com/no/no/b2c/produ...isfjerner.aspx

(Det er ikke enkelt-penkelt, det er litt tidkrevende. Men langt bedre enn å måtte slippe ned gulvet.)

Nå håper jeg bare inderlig at terrassegrå er den rette fargen.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-14, 20:22   #2
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Produktanbefaling, terrassebeisfjerner.

Takk for tips!
Vi må også gjøre noe med terrassene, og hadde sett for meg en skrekkelig pusseprosess.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-14, 20:42   #3
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Produktanbefaling, terrassebeisfjerner.

Vi pussa i fjor, for terrasserens (og høytrykksspyler) tok langt fra alt. På med båndsliper og vinkelsliper... I år skal vi ta den store verandaen, og har blinka oss ut den nye rensen der. Håper det gjør jobben lettere. Vi skulle liksom bytte rekkverk og beise alt i fjor, og rakk bare den minste verandaen. Skal føde litt i sommer og, og hadde håpt på at det gikk å bruke verandaen etterpå.

Leser gjerne om erfaringer dersom noen skal prøve det før oss!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-14, 21:10   #4
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Produktanbefaling, terrassebeisfjerner.

Tusen takk for tips!
Den må vi og prøve

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-14, 11:25   #5
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Produktanbefaling, terrassebeisfjerner

Jeg har kjøpt inn slik terrassebeisfjerner, men blir litt skremt av at det virker så etsende. Bør jeg ha på støvler og beskyttelsesbriller, eller hva er greia?

  Svar med sitat
Gammel 20-07-14, 11:29   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Produktanbefaling, terrassebeisfjerner

I alle fall støvler, gjerne briller og. Det er sterke saker, den tar veldig mye bedre enn den gamle rensen vi brukte i fjor, mer som lut. Bruk hansker også!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-14, 16:30   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Produktanbefaling, terrassebeisfjerner

Jeg vurderte det, men droppet det da jeg fikk beskjed om at det effektivt ville kverke alt jeg hadde i blomsterbedene like ved. Jeg er grunnleggende skeptisk til bruk av sterke kemikalier i hagen der ungene mine vokser opp og føler ikke jeg kan nok om skadevirkningene til å vurdere om det er et ok produkt å bruke.

Vi kommer til å pusse ned i stedet; mer jobb, men ikke en belastning for miljøet, og jeg beholder rosene mine.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-14, 21:33   #8
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Produktanbefaling, terrassebeisfjerner

Nå har jeg stått i 3 timer og skrubbet og spylt, og resultatet ser bra ut. Nesten som ny plank. Nå må jeg bare finne tålmodighet til å vente med beisingen - det skal visst helst få tørke et par dager først. Men med 28 grader i skyggen går vel tørkingen litt raskere enn ellers?

  Svar med sitat
Gammel 21-07-14, 13:39   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Produktanbefaling, terrassebeisfjerner

Vi pusset ned terrassegulvet(for noen år siden) med eksentersliper( den som går rundt) og fikk jevnet alle ujevnheter og hekken slapp å lide under kjemikalier. Litt jobb, men vedt det.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-14, 18:46   #10
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Produktanbefaling, terrassebeisfjerner

Vi pussa ned én veranda med rekkverk i fjor, og jeg tror nok mannen syntes det var veldig verdt det å pøse på med kjemikalier da han skulle ta neste veranda på 50 kvadrat i år... Vi har ikke beplantning rundt, skyller av godt i holder ungene langt unna, men særlig miljøvennlig er det neppe. Så langt har mannen bevart forstanden gjennom prosjektet, i alle fall, og det er verdt litt for både han (som bruker hele årets ferie på å beise og bygge nye verandarekkverk) og meg (som skal fore og underholde tre unger så lenge). Neste gang det skal beises her trenger vi ikke gå så drastisk til verks, for da skal det ikke byttes farge.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-14, 23:31   #11
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Produktanbefaling, terrassebeisfjerner

Ferdig! Men fytti for en jobb. Jeg skurte non-stop i nesten tre timer for å få bort all beisen. Kan jeg føre opp det i treningstråden, tro?

Før, underveis og etter:

bilde 1.JPG

bilde 2.JPG

bilde 3.JPG

Fargen ble litt lysere enn jeg hadde tenkt, så terrassen på andre siden av huset skal bli shimmergrå i stedet for naturgrå. Også håper jeg at naboen er med på skifte ut rødfargen med noe annet etterhvert..

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no