Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanne

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-12, 23:03   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanne

Jeg/Vi har slitt ut/ødelagt 3 - tre - Nowo titanium panner.

(Jeg skjønner ikke hvorfor stekepanner ikke liker seg hos oss, svigermor har sin første Nowo fremdeles og den er like fin. En av våre fikk en tur i oppvaskemaskinen, så den skjønner jeg, men de to andre...)

Nå er det på tide med en ny stekepanne (eller gjerne traktørpanne) i heimen, men hva bør vi gå for?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 23:04   #2
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanne

Liker Ikea sine vi.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 23:08   #3
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanne

Jeg sverger til jernpanner. Jeg har en gammel (sikkert minst 30 år gammel) og en ca 7-8 år gammel jernpanne og begge er supergode. De er selvsagt tunge å håndtere, men jeg flyr jo ikke rundt og bærer på pannene mine, så det er ikke noe problem. Jeg vasker de i varmt vann med en gang jeg er ferdig med å bruke de og da holder de seg fine.

Jeg har ellers en traktørpanne fra Tupperware (heller ikke teflon) som også er grei.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 23:08   #4
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanne

Jeg kjøpte meg nettopp en tefal-panne på Obs til 199. Ukas kupp eller noe sånt. Jeg aner ikke om den er holdbar eller god om to år, men per i dag elsker jeg den. Det er rene åpenbaringen ift den crappy greia jeg hadde før (som varte i 4-5 år).

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 23:11   #5
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanne

Høyang party. De svarte med sølvbånd rundt. fornøyd med både stekepanner og andre panner i den serien. Av og til tilbud hos jernia.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 23:21   #6
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanne

Jeg har planer om å kjøpe jernpanne neste gang, Le Creuset. Panner med slippbelegg har uansett begrenset levetid, og tåler ikke like godt høye temperaturer.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 23:40   #7
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanne

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg kjøpte meg nettopp en tefal-panne på Obs til 199. Ukas kupp eller noe sånt. Jeg aner ikke om den er holdbar eller god om to år, men per i dag elsker jeg den. Det er rene åpenbaringen ift den crappy greia jeg hadde før (som varte i 4-5 år).

Denne har vi også. Den vi har nå er den tredje i rekken og de er veldig gode!
Sliter de ut etter ca to år, men de er stadig på tilbud så da blir det ikke så dyrt i lengden.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 00:25   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanne

Master fra Tilbords er min favoritt. Den slår alt vi har hatt fra Høyang, Ikea, jernpanner osv. Vi har også grytene fra Master, og belegget i dem fungerer veldig bra.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 08:46   #9
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanne

Jernpanne.
Panner med belegg dør fort hos oss.

Selv har jeg mest tro på høyang sine beleggspanner kjenner jeg.
Har en gryte fra den serien, og den holder seg veldig godt i forhold til de andre grytene vi har med belegg som er fra Tilbords.

__________________
Mjau maler videre...

Sist redigert av Mjau : 01-09-12 kl 08:55.
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 08:48   #10
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.235
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanne

Vi bruker IKEA sine 365+ siden de er rimelige. De holder i 2 til 3 år. Jeg vasker de tilogmed i oppvaskmaskinen innimellom, ellers manuelt.

Vi har landet på det etter at jeg en gang så en mesterkokk si på TV at på kjøkkenet i restauranten kastet de pannene etter noen uker. Og etter å hatt dyre panner som varte like 'lenge' som de billige satser jeg heller på å kjøpe nye når de begynner å bli dårlige.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 08:55   #11
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanne

Men hvorfor ikke velge en jernpanne som varer i 30 år, i stedet for å måtte kjøpe nye hele tiden.
Tenk miljø.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 08:59   #12
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanne

Jeg har en fra ikea som er 4-5 år, og enda like god.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 09:00   #13
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanne

Har to Høyang Polaris, ingen av dem har blitt behandlet spesielt dårlig (oppvaskmaskin, harde redskaper osv) så vidt jeg vet, men begge var ubrukelige etter cirka et halvårs tid. Elendelig. Er det veldig dyre produkter fra Master, Niobe? Har lurt litt på å ønske sånt i julegave, men da må prisen være sånn at jeg ikke skammer meg over å ytre ønske til familien..

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 09:50   #14
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanne

Jeg har ødelagt mange dyre stekepanner de siste årene. Hovedårsaken er høy varme... (det er jo en stekepanne)

Nå bruker jeg stekepanne fra Ikea og er strålende fornøyd. Ikke er de dyre og er til å skifte ut dersom nonstickbelegget bukker under. Noe det ikke har gjort enda.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 09:51   #15
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanne

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Liker Ikea sine vi.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 09:54   #16
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.235
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanne

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Men hvorfor ikke velge en jernpanne som varer i 30 år, i stedet for å måtte kjøpe nye hele tiden.
Tenk miljø.

Personlig klarer jeg ikke tanken på å tilberede maten min i en panne som er mettet med fettet fra tidligere måltider. Jeg vil gjerne bruke såpe mellom hver bruk. I tillegg syns jeg de er for tunge.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 10:00   #17
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanne

Min definitive favoritt er en stekepanne fra Beka (Chef Eco-logic).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 10:06   #18
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanne

Vi har Ikea 365 panner, og bytter de ut når de blir slitt. Har hatt flere såkalte uslitelige panner til tusenvis av kroner men de har blitt like slitt de også. Nå går vi for det som er bra men rimelig, så jeg kan bytte de ut etter behov og uten å tenke på at panna kostet en tusenlapp og burde vart lengre. De holder vel i 1-2 år tipper jeg, og brukes daglig.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 10:19   #19
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanne

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Personlig klarer jeg ikke tanken på å tilberede maten min i en panne som er mettet med fettet fra tidligere måltider. Jeg vil gjerne bruke såpe mellom hver bruk. I tillegg syns jeg de er for tunge.

Men man renser da pannen når det trengs?
Det gjør i alle fall vi. Og setter den inn med olje etterpå.
Gratis jerntilskudd får man også til en viss grad har jeg lest.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 10:20   #20
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanne

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Vi har Ikea 365 panner, og bytter de ut når de blir slitt. Har hatt flere såkalte uslitelige panner til tusenvis av kroner men de har blitt like slitt de også. Nå går vi for det som er bra men rimelig, så jeg kan bytte de ut etter behov og uten å tenke på at panna kostet en tusenlapp og burde vart lengre. De holder vel i 1-2 år tipper jeg, og brukes daglig.

Vi har også mer og mer kommet frem til den konklusjonen (vi har en Ikea på hytten nå og kommer nok å bytte ut de andre med det også når de har gjort sitt).

Det viktige for at pannene skal holde er vel redskap, men ikke minst at man vasker dem helt helt rene. Om det sitter litt igjen og man setter den på varmen igjen så setter det seg. Et tips er å ha i vann og salt og koke det opp. Saltet fjerner mye som sitter fast.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no