Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Rhodos/Sunwing Resort, Kallithea

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-08, 11:46   #1
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Rhodos/Sunwing Resort, Kallithea

Dit skal vi i septemer.
Noen som har erfaring med resortet? Vi skal bo på den delen som heter Triton.
Hva må man få med seg når man er på Rhodos? Jeg reiser med min mor og min datter på tre år. Vi kommer ikke til å leie bil, så det blir taxi eller evt organiserte bussturer.
Alle tips mottas med takk. :sydennovise:

  Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 11:58   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Kjempefint hotell. Selv når jeg var der for 11 år siden. Det har jo blitt pussa opp mye siden den gang. Min bror var der for noen uker siden og var forsatt veldig fornøyd.

Gamlebyen er jo et must! Vi var der nesten hver kveld, da med en 1 1/2 åring. Går busser inn og ut, og taxi.

ellers så er sommerfugldalen og Lindos fine ting å få med seg. Lindos kan man ta båt fra hotellet om man ikke ønsker å bruke å mye taxi på grunn av manglende barnesete.

Vi skal garantert tilbake dit. Mannen har lovet meg at den gangen vi får råd til å reise på "bryllupsreise" så skal vi reise til Rohdos. Og sikkert SWR.

Stranden er kjempefint, Mange spisesteder og fine parkområder.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 12:13   #3
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Har ikke vært der, men Sunwing Resort er jo genialt med barn

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 12:13   #4
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Vi var der for snart to år siden og var utrolig fornøyde. For en familie med små barn er stedet helt optimalt. Jeg anbefaler også Lindos og gamlebyen men egentlig ikke sommerfugldalen.

Det er forresten et minimarked på hotellområdet, men for å komme til supermarked hvor de har bleier, vaskepulver, mer utvalg i mat osv må dere gå langs en trafikkert vei.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 12:18   #5
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Jeg var sånn mellomfornøyd med å bo på Triton for to år siden. Vi fikk et rom på bakkeplan, og det krydde av maur i og utenfor leiligheten dessverre.

Husk også å ta med hårføner, det fantes ikke på rommet, ei heller i resepsjonen til låns.

Ellers er barnebassenget genialt, maten og servicen på La Tasca fantastisk, og utsikten til sjøen upåklagelig.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 14:00   #6
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Tusen takk for svar, det høres jo lovende ut!

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

ellers så er sommerfugldalen og Lindos fine ting å få med seg. Lindos kan man ta båt fra hotellet om man ikke ønsker å bruke å mye taxi på grunn av manglende barnesete.

Det var i grunnen akkurat disse to utfluktene jeg hadde sett for meg. Genialt tips om båt til Lindos. Barnesikringsproblemet er en utfordring, og legger en (liten) demper på gleden, kjenner jeg.

Får håpe vi får rom i andre etasje, da, så vi unngår maurproblemet. Er stranda rett nedenfor Triton fin, Busy? Sånn at man kan stikke ned og ta seg en morgendukkert før frokost, liksom? :drømmer:

  Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 14:03   #7
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg anbefaler også Lindos og gamlebyen men egentlig ikke sommerfugldalen.

Hvorfor ikke sommerfugldalen? Tenkte kanskje at det kunne være spennende for en treåring?

  Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 18:51   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Stranden nedenfor hotellet er kjempefin. Vi var der nesten hver dag.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 19:20   #9
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Ja, den er kjempefin, mange som hadde morgenbad der.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 19:23   #10
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Stranden nedenfor hotellet er kjempefin. Vi var der nesten hver dag.

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Ja, den er kjempefin, mange som hadde morgenbad der.

  Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 19:26   #11
Frida
Evig optimist
 
Frida sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 575
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Vi var der i mai/juni i år.
Vi bodde på Sunwing Athena som er nabohotellet og vi var veldig fornøyde.
Vil anbefale dere og bestille frokostbuffet dersom dere ikke har gjort det.Den var helt super og verdt hver krone.
Vi har vært på Rhodos 5 ganger de siste 2 årene og liker oss veldig godt der Håper å få tatt 1 uke til høsten også.
Dere bør sjekke om det faktisk er sommerfugler i sommerfugldalen før dere tar turen dit.Dette vet de i resepsjonen på hotellet.Da vi var der i slutten av september i fjor var det for sent på sesongen.
Gamlebyen er et must! Utrolig koselig der.
Ellers vil jeg anbefale dere å reise til Sampika beach som går for å være den fineste stranden på Rhodos.Det går buss dit fra hotellet.
Lindos er også verdt en tur.
Vi var i fjor ved Seven springs og det var ikke så spennende synes jeg.
Spør gjerne mer hvis det er noe du lurer på

God tur!

__________________
Frida guttemamma
Frida er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 19:56   #12
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Ja, frokosten var super husker jeg.

Litt langt til nærmeste super, det fantes en Lidl et stykke unna, men veien er utrolig vannvittig trafikkert, så vi gikk aldri dit. Vi handlet på superen på hotellet.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 20:06   #13
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Frokostbuffet er bestilt, ja. Og komfortpakke:

Sitat:

rengjøring og oppvask hver dag (8:30-16:30), badekåper til hele familien og en velkomstpakke med blomster, fruktkurv, snacks, øl, vin og brus.


Og nå ser jeg at vi har bestilt leilighet med balkong, ikke terrasse, så da kommer vi nok opp fra bakkenivå og bort fra maurene.

  Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 21:40   #14
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Frokostbuffet er et must ja .

Det var bare en type sommerfugler i sommerfugldalen såvidt vi så. Vær også klar over at du ikke kan gå med barnevogn der da dere må gå trapper.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 21:59   #15
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Vi har vært der, det er et flott sted! Ta med badesko e.l., stranda er steinete.

Sjekk litt ut om Sommerfugl-dalen før dere evt drar. Åpningstider og sånn... Vi kjørte i evigheter for å komme dit, og når vi først fant frem var det rett før stengetid, så vi fikk ikke gå inn. Vi voksne måtte liksom spa opp _litt_ entusiasme for at Storesøster ikke skulle føle at hun hadde holdt ut i varm bil for ingenting, men jeg tror nesten hun ble mer engstelig enn engasjert når mannen og jeg løpehoppet rundt og pekte på de få sommerfuglene vi så ved billettlukene...

Vi insisterte på bilder også, selvsagt, så vi har en liten serie bilder av en skeeeeptisk Storesøster som ser skrått ned på "noe" på bakken (dyret gikk i ett med alt rusket som lå der, selvfølgelig). Skepsisen hennes kan nok ha økt etterhvert som hun innså at mamma og pappa gikk bananas over å få se sommerfugler som på det peneste kan sies å ligne møll....

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 22:04   #16
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Kan hende vi dropper sommerfugldalen, da.

  Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 00:03   #17
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Skepsisen hennes kan nok ha økt etterhvert som hun innså at mamma og pappa gikk bananas over å få se sommerfugler som på det peneste kan sies å ligne møll....

Hihi... den kjente jeg meg igjen i... møll er ordet.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 22:34   #18
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Så fint at jeg akkurat fant en tråd om dette hotellet.

Hvordan er det å bo på Athena? Tenker mest på støy og sånt.
Noen som vet?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 22:37   #19
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Vi var på Sunwing Kallithea i august i fjor. To fantastiske uker! Det var 27 grader i sjøen siste uken. Vi bodde på Athena i nyoppusset leilighet, og det er definitivt noe av det bedre jeg har bodd på av sydenhotell. Godt utvalg av mat i barnebuffetene.
Gamlebyen er et must, og vannparken i Faliraki var kjempekjekk. Selv for poden på 3 år.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 22:38   #20
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Kjempefint område for både voksne og barn

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no