Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

"Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Bruker du uttrykket "må nødt til"?
Ja, men bare skriftlig. 0 0%
Ja, jeg bruker det muntlig og skriftlig. 0 0%
Ja, men bare muntlig. 15 5,86%
Jeg bruker det bare hvis jeg må nødt. 4 1,56%
Jeg har hørt det, men det kunne ikke ramle meg inn å bruke det. 109 42,58%
Hæ? Nei, dette har jeg aldri hørt før. 109 42,58%
Det har rabla for Elinblu. 19 7,42%
Deltakere: 256. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-08, 11:15   #21
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Har aldri hørt om det før.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 11:16   #22
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Har ikke hørt det før, men høres ut som om det er i samme kategorien som de som sier sjøtt og sjosken..

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 11:18   #23
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Har ikke hørt det før, men høres ut som om det er i samme kategorien som de som sier sjøtt og sjosken..

Nei, det er jo en ren uttalegreie.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 11:21   #24
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Jeg er trønder og bruker ikke det uttrykket. Ikke har jeg hørt det i bruk (rundt omkring her) før heller.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 11:23   #25
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Hæ? Nei, dette har jeg aldri hørt før.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 11:23   #26
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, det er jo en ren uttalegreie.

I kategorien "søtt og barnsligt"-for voksne..

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 11:23   #27
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.790
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Jeg stemte at jeg ikke bruker det, men så ble jeg egentlig litt usikker.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 11:34   #28
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Jeg sier; jeg blir/er nødt til å skjerpe meg (evt. jeg skjerpe meg).
:nordlening:


Sist redigert av Canisa : 19-02-08 kl 11:46.
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 11:41   #29
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.752
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Jeg har hørt det brukt av noen bergenske venner, men har aldri sagt det selv. Jeg syntes det var rart allerede på ungdomsskolen.

Jeg har nødt har jeg også hørt noen si.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 11:41   #30
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg har hørt det, men det kunne ikke ramle meg inn å bruke det.

(Det eneste som skurrer med svaret for meg er at det ikke kunne falle meg inn å si "det kunne ikke ramle meg inn" heller.)

Jeg har hørt uttrykket brukt ofte, i hvert fall av personer fra Grenlandsområdet.

Signerer Xian, hun sa akkurat det jeg tenkte.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 11:54   #31
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Det høres uintelligent ut å si "må nødt".

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 11:58   #32
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Jeg hører det støtt og stadig, og varianten uten til går ofte igjen; jeg må nødt å skjerpe meg.

Bruker det aldri selv, det skulle tatt seg ut.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 12:00   #33
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Forøvrig sier jeg enten jeg må skjerpe meg eller jeg er nødt til å skjerpe meg.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 12:02   #34
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Har ikke hørt det før, men høres ut som om det er i samme kategorien som de som sier sjøtt og sjosken..


Det er det frekkeste jeg har hørt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 12:07   #35
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.


Det er det frekkeste jeg har hørt.

Det frekkeste?

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 12:11   #36
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

I dag i hvert fall. :modererer seg:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 12:13   #37
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Jeg er nødt til å skjerpe meg, jeg svarte at det har rabla for Elinblu, mens jeg skulle ha svart at jeg har ikke hørt uttrykket før. Det er jo ikke Elinblu sin feil.

hilsen :litt unnskyldende nå:

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 12:29   #38
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Jeg tror det har rabla for deg. Har aldri noensinne hørt noen bruke det uttrykket, inkludert meg selv.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 12:32   #39
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg tror det har rabla for deg. Har aldri noensinne hørt noen bruke det uttrykket, inkludert meg selv.

Heeey, nå begynner det å bli vel mange som mener det har rabla for meg, altså!

Malena: Varianten uten "til" hadde jeg helt glemt, men den er også en gjenganger, ja. Og så var det pussig at du påpekte dette med Grenland, Xian. Jeg har generelt forbundet dette fenomenet med Vestlandet og Trøndelag, men den siste forekomsten jeg så, stammet fra en grenlending(?). Mon tro hvorfor det er en enklave av "må nødt"-brukere akkurat der?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 12:36   #40
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Jeg bor i Vestfold og har inntrykk av at det blir mye brukt her.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
ord og uttrykk

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no