Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Kolonihager i Oslo

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-07, 13:05   #1
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Kolonihager i Oslo

Noen som vet noe om de ulike? Vi vurderer å søke om hytte, men er ikke helt sikker på i hvilken. Det er jo 8-10 års ventetid, så det haster vel ikke, men jeg lurer nå likevel.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 16:16   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kolonihager i Oslo

http://www.sognhagekoloni.no/

Her er en

Ta et søk på kolonihager så finner du sikkert adressen til forbundet.
Lang ventetid ofte, men absolutt verdt å vente på.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 13:05   #3
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Kolonihager i Oslo

Takk for det, men jeg har funnet dem på nett allerede. Jeg tenkte kanskje noen hadde personlig erfaring.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 20:46   #4
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kolonihager i Oslo

Opprinnelig lagt inn av anakonda, her.

Takk for det, men jeg har funnet dem på nett allerede. Jeg tenkte kanskje noen hadde personlig erfaring.

Har erfaring med ovenstående hage.
Bare spør hvis du lurer på noe.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 20:48   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihager i Oslo

Jeg vet om flere som har fått kolonihage på mye kortere tid. Det er ulik praksis i de forskjellige hvordan de velger folk. Noen har personlige intervjuer, noen har anbefalinger fra andre kolinihageeiere og noen har venteliste.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 09:49   #6
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Kolonihager i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Har erfaring med ovenstående hage.
Bare spør hvis du lurer på noe.

Aha! Hvordan er det der? Koselige folk? Okei regler? God plass? Do og dusj? Osv. Kan du ikke fortelle litt om hvordan det er å ha hytte der?

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 11:05   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kolonihager i Oslo

Kan fortelle deg litt om det ja, men tror jeg må ta det litt senere. Har litt snaut med tid nå. Kan sende deg en PM jeg etterhvert.

Vi har kun lånt hytte der i 3 år av svigerinna mi. I år skal de bruke den selv, og jeg kjenner at det er veldig trist å ikke skulle bruke den i år.

Det er som å komme langt ut på landet, og det blir et egetlite samfunn.

Sender deg en PM når jeg får tid. Har bursdagselskaps maraton i helgen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 13:30   #8
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Kolonihager i Oslo

Tusen takk, Obelix! Det setter jeg pris på!

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:30   #9
Milla-80
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 18
Milla-80 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kolonihager i Oslo

Mamma og pappa hadde kolonihytte på solvang når jeg gikk på barneskolen. Er flere avd der og vi hadde hytte på avd 1 så jeg har kun erfaring derfra. Avd 1 ligger for seg selv mens de andre ligger innenfor samme hovedport og er derfor et større område. Var veldig fornøyd med at avd ikke var så stort.

Vi trivdes ihvertfall veldig godt de årene vi hadde hytte der. Bare å si fra hvis du har noen konkrete spm

Milla-80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:48   #10
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kolonihager i Oslo

Hadde hytte på Solvang avdeling 2 i 5 år(måtte selge da vi flyttet ut av Oslo, noen år) Sto bare på venteliste i 1 år. Var heldig,da de skulle ha in en barnefamilie. Helt greie fellesanlegg,selv om vi valgte å bygge bad.

På Solvang er det lov til å gjøre mere med hytta enn på i en del av de andre hagene(dvs større hytter/påbygg), men innenfor reglene som byggekomiteen har godkjent.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 20:18   #11
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Kolonihager i Oslo

Takk, dere.
Kan man bygge sitt eget bad på Solvang, altså? Men ikke andre steder? Jeg må jo innrømme at jeg liker å ha min egen do.

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg lurer på, det er litt generelt om hvordan livet i en kolonihage utarter seg. Er det hypersosialt, eller stenger folk seg inne? Er det forventet div ting av en?

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 20:28   #12
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kolonihager i Oslo

Opprinnelig lagt inn av anakonda, her.

Takk, dere.
Kan man bygge sitt eget bad på Solvang, altså? Men ikke andre steder? Jeg må jo innrømme at jeg liker å ha min egen do.

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg lurer på, det er litt generelt om hvordan livet i en kolonihage utarter seg. Er det hypersosialt, eller stenger folk seg inne? Er det forventet div ting av en?

Forventes at du stiller på dugand 2 ganger i året og ellers holder Kardemommeloven

En prat over hekken er jo hyggelig, men opplevde ingen som påtrengende.

Vi bygde eget bad med vannklosset og dusj.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 20:46   #13
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Kolonihager i Oslo

Da leder Solvang enn så lenge, morgana. Det der hørtes bra ut!

Hvor mye kostet badet?

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 01:46   #14
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kolonihager i Oslo

Opprinnelig lagt inn av anakonda, her.

Da leder Solvang enn så lenge, morgana. Det der hørtes bra ut!

Hvor mye kostet badet?

Oi, det var det verre med. Mannen min gjorde det meste av jobben, med unntak av rørleggerarbeidet da. Husker at vi fikk betalt avgiften til Oslo Vann og avløpsetaten rett før de skulle heve påkoblingsavgiften fra kr 11 000 til rundt det dobbelte(?), så kjøpte vi innstalasjonene til badet(husker ikke hva vi betalte), rørlegger på ca 7000,fliser og annet bygningsmateriale. Kanskje ca 50 000?

Da vi kjøpte hytta var max takst for en helt strøken og max utbygd hytte 250000, så man kan ikke regne med å få igjen hva man legger i den. Jeg kjøpte den for kr 102000, vi pusset opp hele hytta- det var noen råteskader og taket lakk,ordnet delvis nytt kjøkken og bygde bad. Solgte for kr 134000

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 09:11   #15
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Kolonihager i Oslo

Håhå, ikke akkurat et investeringsobjekt! Men dere fikk vel mange gode stunder der, og kanskje en potet? *trøster*

De hyttene som er maks utbygd, pleier de å ha bad?

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 16:30   #16
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kolonihager i Oslo

Opprinnelig lagt inn av anakonda, her.

Håhå, ikke akkurat et investeringsobjekt! Men dere fikk vel mange gode stunder der, og kanskje en potet? *trøster*

De hyttene som er maks utbygd, pleier de å ha bad?

Jo vi hadde det fint der , barna savner hytta enda de, selv om det er 4 år siden vi solgte.

Ganske mange av hyttene der oppe har bad etter hvert. Har du først fått kjøpt deg hytte ,har du sjansen til å bytte hytte hvis nye parseller skal selges. Litt a la OBOS

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 09:24   #17
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Kolonihager i Oslo

Jeg har ordentlig lyst på ihvertfall. Jeg liker å bo i byen, men savner å grave litt i jorda. Og sånn.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 14:57   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihager i Oslo

Jeg kaster meg på denne tråden, vurderer å søke om kolonihage selv. Foreldrene mine har kolonihage på Solvang, men ikke ordentlig do. Det er jo ikke lagt opp til kloakk til alle husene, er det ikke fryktelig dyrt å få lagt inn dette da? Og er det lov hvis de må grave og legge rør langt?

Opprinnelig lagt inn av anakonda, her.

Jeg har ordentlig lyst på ihvertfall. Jeg liker å bo i byen, men savner å grave litt i jorda. Og sånn.

Mens du står på venteliste kan du jo søke om parsell! Det har vi, på Geitmyra ved Sagene. Her er en liste over alle parsellhagene i Oslo. Vi dyrker masse forskjellig, og koser oss skikkelig. Det som er fint med Geitmyra er at det er en park, det er mange fellesområder, store plener, alléer med fruktrær - rett og slett mye boltreplass. Vi er der hele dagen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:32   #19
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Kolonihager i Oslo

Ja, Geitmyra har jeg sett, flott å ha et sånt sted midt i byen, kan jeg tenke meg! Vurderte det litt, men jeg har lyst til å sitte på en stol og se blomstene og gresset gro. Nåja. Har ikke søkt ennå. Beslutningsvegring.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:38   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihager i Oslo

Det kan man helt fint på Geitmyra. Vi pleier å dra opp på morgenen, luke litt, vann litt, leke litt, grille litt, skravle litt med folka på naboparsellen osv.

Det er litt ventetid der også, men ikke like lenge som kolonihage, tror jeg. Ikke koster det noe å stå i kø heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no