Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bestille feriehus i Sør-Italia

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-19, 22:38   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bestille feriehus i Sør-Italia

Vi er i gang med å planlegge sommerferien, og lurer på om vi vil leie hus i Sør-Italia. Vi har aldri leid hus før. Er det noen som har tips om hvordan man begynner å lete?

Vi tror vi har følgende «bestillingsliste»:
- soveplass til 4 fordelt på minst 2 rom
- svært gjerne eget svømmebasseng
- gangavstand til et par restauranter
- gjerne i kjøreavstand til en fornøyelsespark med berg- og dalbaner (ikke et absolutt krav)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-19, 23:23   #2
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bestille feriehus i Sør-Italia

Når vi var i Kroatia i sommer brukte jeg booking.com og hotels.com og jeg syns det fungerte bra. Vi leide både leiligheter + ett hotell i løpet av 14 dager.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-19, 07:50   #3
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.420
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bestille feriehus i Sør-Italia

Eller Airbnb. Også mange søkemuligheter

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-19, 08:10   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille feriehus i Sør-Italia

Er det noe særlig med fornøyelsesparker i Italia? Det er badeland av ymse kvalitet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-19, 08:11   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille feriehus i Sør-Italia

Vi har forresten brukt In-Italia et par ganger, og er fornøyd med de. Har også brukt Novasol.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-19, 08:14   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille feriehus i Sør-Italia

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Er det noe særlig med fornøyelsesparker i Italia? Det er badeland av ymse kvalitet.

Vi vet ikke. Knerten har et stort ønske om å teste ut en fornøyelsespark han ikke har besøkt før, og hvis det finnes så kan den jo avlegges et besøk. Hvis ikke, så blir det ikke sånn.

Jeg synes det er utrolig vanskelig å planlegge ferie for en familie som har ekstremt forskjellige ønsker og forventninger til ferien.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-19, 08:38   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bestille feriehus i Sør-Italia

Bruker alltid booking.com til slike ting.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-19, 08:51   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bestille feriehus i Sør-Italia

Du har fornøyelsesparken Gardaland i nord Italia, jeg har ikke vært der selv, men hørt andre har vært fornøyde.

Områdene rundt Gardasjøen har vi et vennepar som reiser tilbake til år etter år. De kjører riktignok bobil, men området sies å være fantastisk.

Vi bruker finn.no, homeaway.com og booking.com for leiligheter/hus.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-19, 08:55   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille feriehus i Sør-Italia

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Du har fornøyelsesparken Gardaland i nord Italia, jeg har ikke vært der selv, men hørt andre har vært fornøyde.

Vi bruker finn.no, homeaway.com og booking.com for leiligheter/hus.

Den kjenner vi til, men det er sør som er planen for dette besøket.

Knerten vil helst til fornøyelsesparker, men gode museer vil være en erstatning. Så Pompeii vil sikkert falle i smak. Tanken er å ha leiebil slik at vi kan forflytte oss litt rundt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-19, 09:05   #10
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.988
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bestille feriehus i Sør-Italia

Jeg har ikke noe tips til sted med svømmebasseng, men har prøvd litt forskjellige fornøyelsesparker. Denne likte vi, såvidt jeg husker:
https://www.cinecittaworld.it/Parco/Attrazioni

Men da vi var der hadde vi nok base i Roma.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-19, 09:07   #11
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille feriehus i Sør-Italia

Hvis dere er nær nok til å dra til Pompei, så anbefaler jeg å bruke en dag til og også dra opp på Vesuv. Nå har nok jeg en familie som er i overkant glad i vulkaner, men Vesuv var faktisk veldig interessant. Og det er noe med å ha gått på en aktiv vulkan.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-19, 09:10   #12
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.988
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bestille feriehus i Sør-Italia

Jeg lurer på om vi har vært her også, og at parken var fin, men ungene sure.
https://magicland.it/it/il-parco/mappa

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-19, 10:26   #13
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bestille feriehus i Sør-Italia

Mener vi brukte Novasol når vi var i Italia i fjor sommer.
Vi søkte vel bare etter et stort nok hus og da poppet det opp. (vi var 8 stk som dro, meg og typen og våre barn + kjæresten til min mellomste)

Agrapoli (mener jeg det heter) har en fantastisk strand, ligger ca en time sør for Napoli.
Hvor langt sør har dere tenkt dere.

Om dere har tenkt å ta Roma og steinhaugene de har og vise samt Vatikanet, anbefaler jeg å bli noe dager i Roma når dere kommer eller før dere drar hjem.
Vi bodde en drøy time sør for Napoli og dagstur til Roma anbefales ikke.
Italienere er gale i trafikken for øvrig.

Vi var i Santa Maria de Castellebate. Kjempefint sted, naboen til Agropoli.

Jeg likte Italia veldig godt, og vil dra tilbake. Nå har jeg jo fått med meg mange av de vanlige turiststedene og kan se på andre ting.
Men angrer ikke, må jo liksom huke av Pompei, Vesuv, Vatikanet, Colloseum osv osv når man først er i Italia.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-19, 10:34   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille feriehus i Sør-Italia

Noen dager i Roma i start eller slutten av ferien er ikke så dumt.

Mannen og jeg hadde en uke i Sør-Italia i forbindelse med et bryllup for 10 år siden. Vi elsket maten og stemningen, og det var forunderlig i hvor stor grad det skiller seg fra nord. Vi kan godt bo rundt Napoli (og så kan jeg mimre om «mi brilliante venninne»).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-19, 10:35   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bestille feriehus i Sør-Italia

Sembo er fin for å få oversikt over steder og aktiviteter. Ville også googlet Dansommer og andre kjente utleiesider.

Ville også sjekket Finn på norske utleiere. Der er det ofte linker videre til aktiviteter og andre fine tips i området hvor huset ligger.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-19, 11:00   #16
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bestille feriehus i Sør-Italia

Vi har leid med Airbnb et par ganger nå. Enkelt å huke av for ønskene dine. Bortsett fra by og fornøyelsesland. Da må du se kart. Anbefaler Ischia utenfor Napoli, også nevnt i Ferrante bøkene. Ingen lekeland, men vulkansk fjell og varme kilder.

I får var vi på dette badelandet,
https://www.tripadvisor.com/Attracti...ina_Lazio.html

Outlet shopping for teens,
https://no.tripadvisor.com/Attractio...ome_Lazio.html

Og besøk i Sperlonga, hvor vi gjerne skulle bodd.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no