Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

2,5 dager i Dublin. Hva prioriterer man?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-10, 19:14   #1
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

2,5 dager i Dublin. Hva prioriterer man?

Endelig! Dette har jeg hatt lyst til i så mange år.

Så hva bør vi se/gjøre? Vi har jo ikke så mye tid så det blir vel knallhard prioritering. Reiser i slutten av november og skal bo midt i sentrum

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 20:05   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 2,5 dager i Dublin. Hva prioriterer man?

Grafton Street, Trinity College, Temple Bar, rusletur over Ha'penny Bridge i mørket, Guinness...

Heldige du - kos deg masse!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 20:16   #3
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 2,5 dager i Dublin. Hva prioriterer man?

En Guinness i hånden og utsikten fra baren i Guinness-museet.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 20:19   #4
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 2,5 dager i Dublin. Hva prioriterer man?

Guinness-museet er et must, og kanskje en tur med sightseeing-buss. Og selvsagt pub med irsk livemsuikk. Dublin er en fin-fin by, og jeg lurer på å ta en tur neste uke allerede (var der for 14 dager siden).

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 21:53   #5
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 2,5 dager i Dublin. Hva prioriterer man?

Guinness må i alle fall med da skjønner jeg. Jeg gleder meg sånn.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:07   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 2,5 dager i Dublin. Hva prioriterer man?

Musical pub to pub crawl er ganske artig å få med seg. To-tre musikere som tar deg med til ulike puber i og rundt Temple Bar distriktet, spiller irsk musikk og forteller historier.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:26   #7
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 2,5 dager i Dublin. Hva prioriterer man?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Musical pub to pub crawl er ganske artig å få med seg. To-tre musikere som tar deg med til ulike puber i og rundt Temple Bar distriktet, spiller irsk musikk og forteller historier.

Å, det hørtes jo definitivt ut som noe for oss. *stikker og googler*

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:35   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 2,5 dager i Dublin. Hva prioriterer man?

Henry Street, Grafton Street, Guinness, Temple Bar, The Church, The Old Jameson Distillery (mange foretrekker Whiskey fremfor Gunniess). Vi var på en utrolig morsom pub og restaurant som het Johnny Fox, det er en gammel låve de har gjort om til restaurant og pub (maten var ikke spes god), men der var det skikkelig Irsk Linedans både på scenen og på bordene - publikum var med og danset på bordene - drakk Gunniess og Sambucca - veldig "typisk" irsk

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 03-08-10 kl 23:45. Årsak: la inn lenker
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 09:51   #9
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 2,5 dager i Dublin. Hva prioriterer man?

Så kjekt med tips om puber. Det er jo et must, men noe sier meg at det er noen å velge mellom der..

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:20   #10
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: 2,5 dager i Dublin. Hva prioriterer man?

Du har store sjanser for å få en flott tur, Noba, Irland er et flott land med mye spennende folk.

(Det eneste jeg fikk sett av Dublin var Oslo Pub, så jeg får nøye meg med å følge med i denne tråden i tilfelle det blir en neste gang. )

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 17:36   #11
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 2,5 dager i Dublin. Hva prioriterer man?

Å drikke Guinness på en homse-karaoke-bar som lå i nærheten av det internasjonale vandrehjemmet midt i byen var skikkelig skøy. Hvertfall i 1998

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 19:41   #12
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 2,5 dager i Dublin. Hva prioriterer man?

Dublin er bare helt fantastisk, og jeg gleder meg som en unge til jeg skal dit neste helg.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 20:13   #13
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 2,5 dager i Dublin. Hva prioriterer man?

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Å drikke Guinness på en homse-karaoke-bar som lå i nærheten av det internasjonale vandrehjemmet midt i byen var skikkelig skøy. Hvertfall i 1998

Haha, det kunne jeg tenke meg også. Men spørs om mannen er sporty innstilt til det da.

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Dublin er bare helt fantastisk, og jeg gleder meg som en unge til jeg skal dit neste helg.

Da må du komme tilbake til tråden med flere hete tips til meg. Jeg har Irland øverst på ønskelista i så mange år og blir så glad når noen ikke bare håner meg for å ha DET som drømmereisemål.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 21:31   #14
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: 2,5 dager i Dublin. Hva prioriterer man?

Håne deg for Irland? De høres litt sære ut, spør du meg. Irland er et fantastisk land med mye interessant historie, Guinness, koselige mennesker som ofte har en kjapp replikk på lur men nesten alltid med et godlynt glimt i øyet, Guinness, flott natur, Guinness, Brú na Boinne, Guiness and so on.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 22:03   #15
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 2,5 dager i Dublin. Hva prioriterer man?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Håne deg for Irland?

Jeg har fått høre det flere ganger faktisk. Det er visst ikke eksotisk nok. Særlig i følge min ha-vært-i-like-mange-land-som-alderen-min-kollega. Men han er britisk og da, så det kan jo muligens ha noe med saken å gjøre.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 23:25   #16
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: 2,5 dager i Dublin. Hva prioriterer man?

Dublin er superfint! Gå tur langs Liffey, sett dere i parken, selvsagt bør en Guinness inntas med jevne mellomrom (men mye annen god drikke der også!). Vi var i St. Patrick's cathedral, på Trinity college og på Jameson blant annet, men vi hadde litt flere dager på oss. Det er en nydelig by å bare tusle rundt i også.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 23:26   #17
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: 2,5 dager i Dublin. Hva prioriterer man?

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Jeg har fått høre det flere ganger faktisk. Det er visst ikke eksotisk nok. Særlig i følge min ha-vært-i-like-mange-land-som-alderen-min-kollega. Men han er britisk og da, så det kan jo muligens ha noe med saken å gjøre.

Pfht, blås i han. Det viktige er jo at du drar til steder du har lyst til å se, ikke om de er eksotiske i andres øyne. Kos deg masse!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 23:29   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 2,5 dager i Dublin. Hva prioriterer man?

Åh! Irland!

Jeg er ikke kjent i Dublin, der har jeg bare vært på gjennomreise, men jeg har bodd i Irland og elsket det!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 23:30   #19
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 2,5 dager i Dublin. Hva prioriterer man?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Dublin er superfint! Gå tur langs Liffey, sett dere i parken, selvsagt bør en Guinness inntas med jevne mellomrom (men mye annen god drikke der også!). Vi var i St. Patrick's cathedral, på Trinity college og på Jameson blant annet, men vi hadde litt flere dager på oss. Det er en nydelig by å bare tusle rundt i også.

Takk for tips. Hva er Jameson?

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 23:32   #20
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 2,5 dager i Dublin. Hva prioriterer man?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Åh! Irland!

Jeg er ikke kjent i Dublin, der har jeg bare vært på gjennomreise, men jeg har bodd i Irland og elsket det!

Da er det ikke bare jeg som har en "dragning" mot Irland. Godt å høre! Det er lenge siden jeg har gledet meg sånn til noe som det jeg gjør til dette.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no