Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Erfaring med HEFs leirkurs (konfirmasjon)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-18, 14:33   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Erfaring med HEFs leirkurs (konfirmasjon)

Leir i vinterferien - hvem passer det for, tro? Noen erfaringer?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-18, 14:52   #2
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med HEFs leirkurs (konfirmasjon)

Skjønner ikke helt spørsmålet. Min konfirmant var på leir på et leirsted en helg i mars, lørdag til søndag.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-18, 14:57   #3
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Erfaring med HEFs leirkurs (konfirmasjon)

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Skjønner ikke helt spørsmålet. Min konfirmant var på leir på et leirsted en helg i mars, lørdag til søndag.

Her i byen er det kveldskurs og leir en helg i opplegget. Vi var veldig fornøyde og skal melde på yngstedamen nå.

I Oslo tror jeg man kan velge mellom kveldskurs og kurs i form av leir, det er vel det Polyanna lurer på hvordan er.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-18, 14:59   #4
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med HEFs leirkurs (konfirmasjon)

Kjenner til en som tok kurs intensivt i vinterferien og ble konfimert i mai (dette var i 2017) istedet for å ha en kurskveld i uka som kolliderte med treninger og aktiviteter. Foreldre og barn likte det og var fornøyd. Dette var i Oslo.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-18, 15:04   #5
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaring med HEFs leirkurs (konfirmasjon)

Jeg har svart deg i 2019 tråden. Alle jeg kjenner som har valgt leiralternativet har likt det godt. Det skal vurderes sterkt her fordi en nær venn ønsker dette og ønsker å gjøre det med jentene våre. Hun har tre eldre søsken som alle har gjort det tidligere.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-18, 15:10   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med HEFs leirkurs (konfirmasjon)

Takk for svar! Leir på en uke, ja, i stedet for kveldskurs. Tenkte ikke over at det sikkert fantes andre varianter og kombinasjoner andre steder.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-18, 15:14   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med HEFs leirkurs (konfirmasjon)

Jeg som har barn som er veldig travelt opptatt på ettermiddagene med treninger innen flere idretter, så høres det veldig attraktivt ut å bli ferdige med hele opplegget i løpet av en uke.

Da jeg ble konfirmert "i gamle dager", så var det møter hver uke, konf.leir, deltakelse på minst 8 gudstjenester og noe hjemmebesøk i tillegg. Jeg kan ikke helt se at det skal kunne være tid til alt det hos min kommende konfirmant.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-18, 15:38   #8
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med HEFs leirkurs (konfirmasjon)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg som har barn som er veldig travelt opptatt på ettermiddagene med treninger innen flere idretter, så høres det veldig attraktivt ut å bli ferdige med hele opplegget i løpet av en uke.

Da jeg ble konfirmert "i gamle dager", så var det møter hver uke, konf.leir, deltakelse på minst 8 gudstjenester og noe hjemmebesøk i tillegg. Jeg kan ikke helt se at det skal kunne være tid til alt det hos min kommende konfirmant.

Poden var på kurs i Oslo i vinterferien. Lørdag til tirsdag. Fungerte veldig greit.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-18, 16:07   #9
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erfaring med HEFs leirkurs (konfirmasjon)

Vi valgte leir foran kurs pga travle hverdager med med treninger eller kamp nesten hver dag. Det var nå i langhelgen, alle strålende fornøyd

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-18, 16:08   #10
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med HEFs leirkurs (konfirmasjon)

Vi har hatt en del leir-konfirmanter på seremoniene våre. (De tar kurset om vinteren, har seremoni til våren.) Jeg har ikke snakket med dem om kursene de har tatt, men mitt inntrykk er at det er mange ulike typer som velger vinterkursete = passer for de fleste.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-18, 16:15   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med HEFs leirkurs (konfirmasjon)

Hvordan har det fungert for de som har reist uten å kjenne noen, tro...?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-18, 16:16   #12
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med HEFs leirkurs (konfirmasjon)

Jeg vet ikke, men tenker det gjelder flere deltagere? :vill gjetting herfra:

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-18, 16:17   #13
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med HEFs leirkurs (konfirmasjon)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvordan har det fungert for de som har reist uten å kjenne noen, tro...?

Jeg tror det er forholdsvis vanlig at de ikke kjenner noen.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-18, 16:18   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med HEFs leirkurs (konfirmasjon)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvordan har det fungert for de som har reist uten å kjenne noen, tro...?

Det kommer nok an på hvordan de er skrudd sammen. Jeg sender avgårde begge mine to på leir uten at de kjenner noen andre, og de kommer hjem igjen og har fått nye venner. Hver gang. At dette skjer med den supersosiale snuppa mi er ikke overraskende, men når knerten også klarer seg helt fint så tenker jeg at de er flere på slike kurs som ikke kjenner så altfor mange og er i modus til å være selskapelige.

Jeg har foreløpig ikke barn i konfirmasjonsalder, men snakker om sommerskoler, vinterferieleire, Hudøy osv.

(MEN; når du stiller slike spørsmål på vegne av din datter, så innser jeg jo at det ikke er så forskrekkelig lenge til jeg også har barn i konfirmasjonsalder. )

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-18, 16:43   #15
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erfaring med HEFs leirkurs (konfirmasjon)

Vi gjorde det, de har fokus på å bryte opp etablerte sosiale grupper, så man kommer ikke på samme rom feks hvis man går i samme klasse.

Siden vi valgte kurs etter seremonisted så dukket det likevel opp mange fra klassen eller lag når det kom til stykket.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-18, 16:45   #16
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erfaring med HEFs leirkurs (konfirmasjon)

Vi kunne jo velge mange seremonisteder, men valgte altså det som er i gangavstand fra der vi bor.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-18, 18:19   #17
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med HEFs leirkurs (konfirmasjon)

Noen man kanskje bør også ta med i betraktning når man står mellom ukentlige, månedlige eller leir samlinger så er det det faktum at man på leir over kort tid ikke får anledning til å la spørsmål, dilemma, tema, tanker etc modnes på samme måte som om man har kurs over tid.

Når det er sagt så har jeg full forståelse for at det ikke alltid er enkelt å få inn en fast ukentlig aktivitet inn hvor ungdommen har et tett program fra før. Vi måtte selv ta det i betraktning da eldste skulle stå (hun endte opp med lørdagskurs x1 pr mnd).

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-18, 18:45   #18
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med HEFs leirkurs (konfirmasjon)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg som har barn som er veldig travelt opptatt på ettermiddagene med treninger innen flere idretter, så høres det veldig attraktivt ut å bli ferdige med hele opplegget i løpet av en uke.

Da jeg ble konfirmert "i gamle dager", så var det møter hver uke, konf.leir, deltakelse på minst 8 gudstjenester og noe hjemmebesøk i tillegg. Jeg kan ikke helt se at det skal kunne være tid til alt det hos min kommende konfirmant.


Sånn var det når jeg ble konfirmert også, men det er ikke sånn nå, ikke her iallefall. Her har de noen helgesamlinger og i forbindelse med det kirkegåing. Men jeg tenker vel at om man ønsker å konfirmeres så må man jo nesten sette av litt tid til det også.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-18, 20:12   #19
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med HEFs leirkurs (konfirmasjon)

Sendte deg infoen vi har fått om leiren eldste skal på. Han kjenner så vidt jeg vet ingen andre der, og kan han kan frøkna di også.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-18, 22:20   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med HEFs leirkurs (konfirmasjon)

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Noen man kanskje bør også ta med i betraktning når man står mellom ukentlige, månedlige eller leir samlinger så er det det faktum at man på leir over kort tid ikke får anledning til å la spørsmål, dilemma, tema, tanker etc modnes på samme måte som om man har kurs over tid.

Når det er sagt så har jeg full forståelse for at det ikke alltid er enkelt å få inn en fast ukentlig aktivitet inn hvor ungdommen har et tett program fra før. Vi måtte selv ta det i betraktning da eldste skulle stå (hun endte opp med lørdagskurs x1 pr mnd).

På den annen side så kan man med sammenhengende dager la ting synke, bruke hendelser fra aktiviteter inn i refleksjonene, osv. Jeg husker fortsatt en diskusjon fra kristen barneleir der vi diskuterte "hvem er egentlig din neste", og en gutt trakk inn lærdommen fra dagens tur om å holde greina så ikke nestemann fikk den i fjeset, og mente at "min neste" kanskje var han som fikk greina i ansiktet? Trakk det frem senest i ettermiddag, da vi snakket om etikk og moral i forbindelse med datterens KRLE-prøve.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no