Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tradisjoner lillejulaften

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-14, 17:10   #41
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tradisjoner lillejulaften

Det varierer litt etter hvor vi er, men de siste årene har vi feiret hos oss selv, og da er det jo en del forberedelser som gjøres den dagen. Vanne ut pinnekjøtt og denslags. Treet blir enten pyntet noen dager før eller på lille julaften alt ettersom hva som passer best. I år skal ungene i barnehagen mens vi har fri, så da blir det vel siste runde med mathandling og eventuell vasking på dagen, og så henter vi dem tidlig og har noe enkel og god mat før vi begynner pyntingen sammen med dem og ser på julekalender og denslags. Om kvelden er det gløgg, Kvelden før kvelden og kanskje litt innpakking av gaver. Vi skal ha en veldig rolig og ikke-stressende jul.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-14, 17:14   #42
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tradisjoner lillejulaften

Vi har egentlig ingen spesielle, men skal lese tråden å se om vi kan få noen koselige tradisjoner

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-14, 17:28   #43
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tradisjoner lillejulaften

Rydder, vasker, pynter tre og spiser julegrøt med mandel. Ser Grevinnen og hovmesteren sammen.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-14, 20:01   #44
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.545
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tradisjoner lillejulaften

Løpe som en tulling i butikker etter det jeg har glemt, pakke og levere de siste gavene. Vaske gulv, stryke duker og klær...

Treet er pyntet før denne tid, og huset også. I min oppvekt ble dette gjort 23, inntil mamma kom tl at det var ikke verd det å stresse til langt på natt 23 for å bli ferdig, og begytne å ta huset en dag og treet en annen. 21 og 22 desember. I år tenker jeg vi pynter treet 20 og huset 21.

Jeg har arbeidsdag bare til 12, men tradisjon i formaet for å avspassere, og får jeg det til tar jeg fri 22 også. Vi har tradisjon for å prioritere en goood juleferie, for i januar begynner overtida, årsoppgjør.

"kvelden før kvelden" står på på tv, og vi må se hovmesteren. Lager oss god mat, jeg er vant til biff, mens mannen er vant til kylling fra gatekjøkkenet der han vokste opp... Vel, vi lager nok noe godt i alle fall.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-14, 20:19   #45
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tradisjoner lillejulaften

Har ingen spesielle tradisjoner annet enn at vi skal kose oss på kvelden. Lettvint mat, orker ikke kokkelere den kvelden. En julefilm og godteri og kanskje et brettspill. Jobber jo ofte den dagen, men i år skal jeg ha fri.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-14, 20:20   #46
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tradisjoner lillejulaften

Jeg er vant med å få julestrømpe 1. Juledag, men er usikker på hvordan jeg skal gjøre det i år.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-14, 20:27   #47
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tradisjoner lillejulaften

Pynter tre, leser bøker, spiller spill og har båltur i skogen. Fin dag i lavt tempo.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-12-14, 20:33   #48
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tradisjoner lillejulaften

Da lar vi roen senke seg. God lunsj på jobben, hjem til pysjkledde barn som ligger i sofaen og ser julefilmer. Lage noe god mat til kvelden, ost og kjeks, drikke sherry, se Grevinnen og hovmesteren, Love actually og Holiday.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-14, 21:27   #49
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tradisjoner lillejulaften

Vanlig arbeidsdag. Vasker hus. Gutta pynter juletre, vi spiser julegrøt og den eneste dagen i året hvor vi kun ser NRK hele kvelden. Skal prøve å unngå å vaske hus klokka 02 på natta i år.
Skal også prøve å unngå å stå igjen og pakke julegaver til seine natta.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-14, 21:48   #50
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tradisjoner lillejulaften

Vi har ingen tradisjoner som MÅ oveholdes, men tar det når det kommer, og dette gjelder hele julefeiringen hos oss. Vi har ingen som legger seg ned og vrir seg om ting ikke blir som planlagt eller gjort tidligere år.
Detter er et resultat av at jeg har vært turnusarbeidende i 2 ulike bransjer, mannen min tidvis har vakt og at vi noen ganger har reist til familie for å feire jul.
Vi har et mål, og det er at når julaften morgen kommer skal hus og heim være ferdig pyntet, og alt som skal kjøpes inn er innkjøpt.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-14, 21:59   #51
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tradisjoner lillejulaften

Vanlig ift jobb og SFO. Prøver å få lagt barna litt tidlig så vi kan pynte treet. Lager i stand bordet til dagen etter. Roer ned med Kvelden før kvelden på Nrk. Prøver å nyte og ikke stresse.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 20:33   #52
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tradisjoner lillejulaften

Takk for tilbakemeldingene! Godt å høre hva som rører seg i de norske hjemmene.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 20:53   #53
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tradisjoner lillejulaften

Jeg organiserer julelunsj for 50 stk på jobb. Mine foreldre kommer tidlig på ettermiddagen (de skal være hos oss til 2. juledag) så når de er på plass så spiser i grøt (med mandel) og gjerne litt spekemat til. Juletreet pyntes og resten av kvelden slapper vi av hjemme. Beste kvelden i året!

Mannen har alltid fri lillejulaften så han og ungene har handlet siste rest av melk, fløte o.l og vasket gulv til jeg kommer hjem

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 09:49   #54
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tradisjoner lillejulaften

Jeg har ingen tradisjoner. Det er ingen selvfølge at jeg har fri hverken lille julaften eller selve julaften. Så pynting tar jeg utover i desember. Juletreet, mesteparten av vaskingen og slikt legges til nærmeste helg, eller fordeles 20-23 desember for å rekke alt i tillegg til jobben. Hver lillejulaften er ulik alt etter hva som gjenstår. Ser skjelden på tv hverken lillejulaften eller julaften siden jeg fikk barn.

PS: Bruker å salte og pepre ribba 22 desember, men har jeg ikke hatt tid tar jeg det lillejulaften. Jeg regner ikke middagsforberedelser som tradisjoner...

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 10:10   #55
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tradisjoner lillejulaften

Vi har flyttet grøt med mandel fra julaften til lille julaften. Etter at vi fikk barn har vi lagt middagen tidligere på julaften og da rakk vi ikke bli sultne etter grøten.

Jeg håper å ha fri eller i det minste en kort arbeidsdag. Jeg vil helst være ferdig med det meste før lille julaften, da kommer gjestene og freden senker seg. Vi ser også alltid på NRK.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 10:21   #56
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tradisjoner lillejulaften

Vi har ingen faste tradisjoner med barna, egentlig. Men jeg har en tradisjon med noen i familien (tanter, onkler, søster osv) at vi møtes på en kafé (utestedkafe) på dagtid også spiser vi lunsj sammen. Også betaler min onkel hele gildet.
Vi har unge tanter og onkler da, så de er på alder med min søster og vi har barn på samme alder. I år tror jeg at jeg tar med snuppa på snart 7, mens Lillebror på 3, kan få være hos mamma - han er ingen kafétilhenger.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no