Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Janteloven all over again

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-14, 21:31   #41
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Jeg liker så godt å få se små glimt fra andres hverdag, bilder av unger, humor og reiser og annet småplukk. Denne fasadebyggingen ser jeg fint lite til, men den er kanskje mer i visse blogger rundtomkring? Jeg er litt enig med teo - det er vår tids prospektkort.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 22:44   #42
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Det finnes de som skryter og de som deler sin begeistring, glede og humor. Det er utrolig lett å skille skrytingen fra det andre, fine, og det burde enkelte tenke litt på. Ingen liker skryt, mens alle, utenom surpompene, gleder seg med de glade.

Det som fikk Pøbelsara til å starte denne tråden, er vel nettopp at hva som blir ansett som skryt og hva som blir ansett som hyggelig hverdagsglede i stor grad avhenger av perspektivet til mottakeren. Noen ser jo spøkelser på høylys dag og akkurat som vi kan lese i en annen tråd at det finnes folk som blir forbannet om kunden foran legger på skillepinne for dem på varebåndet, så finnes det folk som anser alt av deling på sosiale medier som utidig skryt.

Det er slitsomt å la seg hisse opp av alt og å betrakte verden med vrangbrillene godt plassert på nesa.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 22:59   #43
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg liker så godt å få se små glimt fra andres hverdag, bilder av unger, humor og reiser og annet småplukk. Denne fasadebyggingen ser jeg fint lite til, men den er kanskje mer i visse blogger rundtomkring? Jeg er litt enig med teo - det er vår tids prospektkort.

I dag har jeg lagt ut bilde på FB av ungene mine som baker colakaker. Er man positivt innstilt så er det et koselig bilde av to glade barn som baker til jul. Er man negativt innstilt så er det skryt av av alle juleforberedelser jeg får gjort og hvor himla heldig jeg er som har unger som kan bake på egenhånd. Det kommer helt an på øynene som ser.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 23:04   #44
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Janteloven all over again

Spør du meg så var det et kjempefint bilde av to lykkelige unger som bidro til julebaksten i heimen. Men så er nå jeg av den positive sorten. :miljøskadd:

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 23:05   #45
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

I dag har jeg lagt ut bilde på FB av ungene mine som baker colakaker. Er man positivt innstilt så er det et koselig bilde av to glade barn som baker til jul. Er man negativt innstilt så er det skryt av av alle juleforberedelser jeg får gjort og hvor himla heldig jeg er som har unger som kan bake på egenhånd. Det kommer helt an på øynene som ser.

Ja, fy søren. Jeg satt meg ned og HYLGREIN da jeg så det bildet av glade barn som kokkelerer! Å trøkke sånt rett opp i trynet på meg? Skrytepave!

( )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 23:08   #46
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

I dag har jeg lagt ut bilde på FB av ungene mine som baker colakaker. Er man positivt innstilt så er det et koselig bilde av to glade barn som baker til jul. Er man negativt innstilt så er det skryt av av alle juleforberedelser jeg får gjort og hvor himla heldig jeg er som har unger som kan bake på egenhånd. Det kommer helt an på øynene som ser.

Godt vi ikke er venner på FB. Jeg blir grønn av misunnelse når folk har unger som baker for seg. Show-off.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 23:39   #47
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Janteloven all over again

Det er sikkert en del misunnelse ute å går tenker jeg. Jeg er misunnelig jeg, men det innrømmer jeg også så jeg kaller jo ikke andre for skrytepaver og reisejåler.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 00:09   #48
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

I dag har jeg lagt ut bilde på FB av ungene mine som baker colakaker. Er man positivt innstilt så er det et koselig bilde av to glade barn som baker til jul. Er man negativt innstilt så er det skryt av av alle juleforberedelser jeg får gjort og hvor himla heldig jeg er som har unger som kan bake på egenhånd. Det kommer helt an på øynene som ser.

Jeg var mest opptatt av om:

1. jeg kan finne sånne kjøkkenfliser som du har
2. det ville vært over kanten å spørre om oppskriften.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 06:52   #49
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det som fikk Pøbelsara til å starte denne tråden, er vel nettopp at hva som blir ansett som skryt og hva som blir ansett som hyggelig hverdagsglede i stor grad avhenger av perspektivet til mottakeren.

Klart det, vi er ikke uenige. Jeg er ingen surpomp, og gleder meg med de glade.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 07:23   #50
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Det handler vel så mye om hvordan man hardest selv. sliter man med barnløshet er ikke bilder av nydelige familier greia, føler man seg feit er naboens sjuende treningsøkt den uka smått provoserende. Det er enklere å jobbe med sine egne tanker og holdninger enn å regissere Facebook-feeden i detalj.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 09:08   #51
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Eg er todelt til slike saker. Eg skjønner kritikken, fordi eg trur ein del mottakarar legg noko anna i ein del av det som blir presentert via sosiale medier, enn det som er avsenderen sin intensjon.

Det kan vere lett å tenke at det bare er eg som har eit kjedeleg og kvardagsleg liv, når ein blar seg gjennom tretti bilete frå folk som har fått blomster frå "Verdas beste", spist gourmet-middag og vore på konsert, skal på ferie og så vidare. Det er lett å gløyme at desse bileta kjem frå tretti forskjellige folk, som og har flest kvardagar og derfor poster bilete av dei ekstraordinære og spennande tinga som skjer innimellom. Og intervju med tenåringar, som for eksempel Generasjon prestasjon-rekka som VG eller Dagbladet køyrde for ei stund sidan viser jo at det er ganske mange som er sårbare for press til å prestere på alle områder. Og derfor synest eg at slike kronikker er ein grei heads up, nettopp fordi dei kan minne folk om Alle Andre og har fem veker ferie og 47 veker kvardag, sånn til vanleg.

Det betyr ikkje at eg meiner at ein må slutte å poste bilete av spennande ting som skjer i sosiale medier. Men eg trur at ein del mottakarar kan ha godt av å tenke gjennom korleis ein tar i mot og kva som er avsender sin intensjon.

Skryte-aspektet irriterer meg og. Det legg intensjoner til avsender som ein ikkne har grunn til å tillegge folk.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 09:16   #52
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg var mest opptatt av om:

1. jeg kan finne sånne kjøkkenfliser som du har

2. det ville vært over kanten å spørre om oppskriften.



1. Ja. Du kan finne sånne fliser. Det er under et år siden vi la dem, og vi kjøpte dem på Fagflis.
2. Ja, oppskriften finner du lett som en plett her inne på FP. Det er Divine sine oppskrift, og den ligger i flere tråder her inne.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 09:49   #53
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

om er avsenderen sin intensjon.

Det kan vere lett å tenke at det bare er eg som har eit kjedeleg og kvardagsleg liv, når ein blar seg gjennom tretti bilete frå folk som har fått blomster frå "Verdas beste", spist gourmet-middag og vore på konsert, skal på ferie og så vidare. Det er lett å gløyme at desse bileta kjem frå tretti forskjellige folk, som og har flest kvardagar og derfor poster bilete av dei ekstraordinære og spennande tinga som skjer innimellom.

Kan det faktisk det? Være lett å tenke "det er bare meg"? Jeg tenker at man skal være helt spesielt utsatt for den type tankegang for å tenke det når man scroller gjennom slike bilder, og jeg tror det må gjelde ytterst, ytterst få. Jeg tror for de aller fleste, så er det lett å unngå.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 09:54   #54
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Klart det, vi er ikke uenige. Jeg er ingen surpomp, og gleder meg med de glade.

Poenget mitt er at når du skriver at det er lett å skille mellom de som skryter og de som deler glede, så er det ikke "lett" på den måten at det ikke er noe objektivt mål på det - det kommer veldig an på øynene som ser.

Jeg elsker FB og glimt inn i andres liv, og jeg er generelt begeistret over snapshots fra andres hverdag/høytider. Men jeg merker meg jo at når humøret er elendig og selvtilliten på trynet, så er det merkelig hvordan newsfeeden plutselig fylles med skryt...

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 09:59   #55
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Kan det faktisk det? Være lett å tenke "det er bare meg"? Jeg tenker at man skal være helt spesielt utsatt for den type tankegang for å tenke det når man scroller gjennom slike bilder, og jeg tror det må gjelde ytterst, ytterst få. Jeg tror for de aller fleste, så er det lett å unngå.

For meg krev det trening og bevisste tankeøvelsar å unngå å tenke at Alle Andre har så spennande dagar. I alle fall når eg bare blar gjennom newsfeeden. Men når eg sett meg ned og tenker meg om, veit eg jo veldig godt at dei aller fleste har flest kvardagar.

Eg kan vel eigentleg ikkje snakke for andre enn meg sjølv. Men eg meiner at som mottakar er det mitt problem og at det likevel er godt med ei påminning om at dei fleste har flest vanlege dagar.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 10:03   #56
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Eg irritere meg litt over alle fjell og ski-bilder på feeden min. Irritere meg faktisk ganske voldsomt. Men det er nok mitt evige irritasjonsmoment i at eg framleis ikkje har lagt frå meg den sunnmørske "eg skulle nok vore glad i friluftsliv" som gjer at eg lar meg irritere.

Ellers er eg enig med Niobe i hennar siste innlegg, en skal vere i ei spesiell tankebane for å la seg påvirke.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 10:06   #57
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg irritere meg litt over alle fjell og ski-bilder på feeden min. Irritere meg faktisk ganske voldsomt. Men det er nok mitt evige irritasjonsmoment i at eg framleis ikkje har lagt frå meg den sunnmørske "eg skulle nok vore glad i friluftsliv" som gjer at eg lar meg irritere.

Man trenger ikke være sunnmørsk for å tenke sånn. Når folk legger ut bilder av skiturer, så hender det vel titt og ofte at jeg tenker: "Det der skulle vi vært flinkere til å gjøre". Men jeg er veldig klar på at det er jeg som blir irritert og må skjerpe meg, og ikke den som har lagt ut bildene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 10:09   #58
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Man trenger ikke være sunnmørsk for å tenke sånn. Når folk legger ut bilder av skiturer, så hender det vel titt og ofte at jeg tenker: "Det der skulle vi vært flinkere til å gjøre". Men jeg er veldig klar på at det er jeg som blir irritert og må skjerpe meg, og ikke den som har lagt ut bildene.

Kunne sikkert like gjerne skreve "norsk" ja. Men her eg bor så er det virkelig en hype om dagen. Kor mange 1000-meterstoppar en har fått i år, kor folk glede seg til snøen og bilder av nye randoneeski (eller kor i hulaste det skrives) Bilder av langrennsturar med appelsin og kvikklunsj treffe ingen nerve i meg, det er berre koselig.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 10:55   #59
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Man trenger ikke være sunnmørsk for å tenke sånn. Når folk legger ut bilder av skiturer, så hender det vel titt og ofte at jeg tenker: "Det der skulle vi vært flinkere til å gjøre". Men jeg er veldig klar på at det er jeg som blir irritert og må skjerpe meg, og ikke den som har lagt ut bildene.

Jeg tenker mer "Haha, har de røket på skitur!?! Godt det ikke er meg!"

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 10:58   #60
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Janteloven all over again

Jeg kommer til å legge ut langrennsbilde i helga. Noen som vil bli venn på face og se?

Gleder meg!

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no