Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Janteloven all over again

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-14, 15:29   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg er enig med deg. Jeg tror heller ikke folk flest tror sånn. Men samtidig så blir ting på en merkelig måte sann bare fordi det står i avisen.

Nei, ikke når det står i VG.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 15:30   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Jeg tenker på feriebilder på Facebook som våre dages prospektkort. Hyggelig å få, men masete i for store mengder.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 15:31   #23
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Æh, drit i alle surpompene. Jeg foretrekker at folk enten viser frem ting de er begeistret for eller klager på en passe ironisk eller morsom måte. Surpompene kan gå på rommene sine og furte alene.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 15:39   #24
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nei, ikke når det står i VG.

Faren min har en lei tendens til å tro mer på VG enn på meg, hans datter Orakelet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 15:41   #25
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Janteloven all over again

Takke seg til reiseskryt fremfor skilsmisse steg for steg live på FB. :Vurderer å midlertidig blokkere enkelte venner:

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 15:41   #26
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Reisebegeistra.

Og eg poste reisebilder fordi eg er begeistra og er så naiv at eg trur mine venner vil like at eg er begeistra. Matopplevelsar poste eg for at folk skal få tips, spesielt innenlands. Og det syns eg alle bør fortsette med Men skal tru kva som motivere dei som poste at dei er på Egon?

Når du sjekker inn på Egon får du tilgang til trådløst nett.
-Erfart da jeg tok en kopp kaffe der mens jeg ventet på jentungen en times tid.

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 15:44   #27
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

ikke sant? Jeg bilr så HIMLA provosert - hvorfor er det feil at folk lar seg begeistre?

Helt enig og jeg også blir provosert.
På fb er jeg ikke av de som deler dårlige dager eller når f,eks bekkenet streiker eller når jeg eller mine er syke. Det blir for privat.
Men vi er forskjellige der. Og det er helt greit. Jeg er heller ikke av de som skriver så ofte private ting ellers på fb.
Men det hender jeg deler bilder eller noe jeg opplever som gledelig.
Jeg synes det er koselig å lese slike ting og gleder meg over andres "gleder."
Feriebilder fra andre liker jeg godt å se på Det er jo bare å la være om man synes det blir for mye.
Vi er ikke de som reiser mest men blir overhodet ikke misunnelig på andre som farter hyppig.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.


Sist redigert av Michelle : 11-12-14 kl 16:26.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 15:45   #28
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Takke seg til reiseskryt fremfor skilsmisse steg for steg live på FB. :Vurderer å midlertidig blokkere enkelte venner:

Ja blir litt sjokkert over hva noen legger ut om slike private ting og hvor de ikke tenker på at nær familie og barn leser dette.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 15:47   #29
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Faren min har en lei tendens til å tro mer på VG enn på meg, hans datter Orakelet.

Du kan trøste deg med at faren min har en lei tendens til å skrive leserbrev i VG.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 15:49   #30
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Faren min har en lei tendens til å tro mer på VG enn på meg, hans datter Orakelet.

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Du kan trøste deg med at faren min har en lei tendens til å skrive leserbrev i VG.

Og det finnes dem som har en far som f eks tror mer på Frp, enn både VG og kloke døtre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 15:51   #31
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Og det finnes dem som har en far som f eks tror mer på Frp, enn både VG og kloke døtre.

I know.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 15:54   #32
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Og det finnes dem som har en far som f eks tror mer på Frp, enn både VG og kloke døtre.

Det høres virkelig ille ut.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 16:03   #33
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det høres virkelig ille ut.

Vel. På mange måter er det like greit at det bikker over i at man ikke trenger å ta noe de sier seriøst, enn å være der at man hele tiden må ta det opp til vurdering om de kan være inn på noe.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 16:04   #34
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Og det finnes dem som har en far som f eks tror mer på Frp, enn både VG og kloke døtre.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 16:05   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vel. På mange måter er det like greit at det bikker over i at man ikke trenger å ta noe de sier seriøst, enn å være der at man hele tiden må ta det opp til vurdering om de kan være inn på noe.

Snakk om positiv innstilling!

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 16:10   #36
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Nemlig, dette irriterer meg også. I noen sosiale lag later det til å være det tryggeste samtaleemnet - hva naboen/kusina/eksen driter seg ut med å legge på FB. Det er så utrolig ufint å avfeie alt andre legger ut som vas fordi man selv velger en annen løsning.

Jeg er ganske åpen både på forum og på FB, sågar til tider selvironisk. Det blir ikke nådig tatt opp, altså.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 18:19   #37
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Dette postet jeg i sommer. Stilig sant?

Sa ingenting om hovedveien som lå rett ved da

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Sommer.jpg (504,8 KB, 86 visninger)
__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 19:35   #38
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Du kan trøste deg med at faren min har en lei tendens til å skrive leserbrev i VG.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 21:05   #39
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Janteloven all over again

Det finnes de som skryter og de som deler sin begeistring, glede og humor. Det er utrolig lett å skille skrytingen fra det andre, fine, og det burde enkelte tenke litt på. Ingen liker skryt, mens alle, utenom surpompene, gleder seg med de glade.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 21:21   #40
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janteloven all over again

Jeg liker reisebilder, pyntebilder og koselige glimt på fb og instagram. Overdrivelser og "over kanten-skryt" er aldri sjarmerende. Jeg har sett bilder fra månedslang ferie i Spania med daglig flashing av strandbilder, paraplydrinker og tekst a la "ja her kooooooser vi oss glugg i hjel og er sååå glad for at vi ikke er hjemme i alt drittværet" og annet nedsnakk av alt som er hjemme i Norge. Lite sjarmis, men heller ikke noe å bruke opp irritasjon over. Det er lett å ignorere.

Jeg kan forstå at fb og insta i trasige perioder i livet kan være tøffe medier å være på. Det gjelder også nettforum og andre steder hvor man eksponeres for andres liv.
Det er forståelig at det kan være tøft å være syk og være ute av stand til å bevege seg å se bilder fra alle toppturer venner er på eller ser masse kosebilder av barn med besteforeldre om man selv har noen som ikke bryr seg og savner akkurat det. Det samme kan det være med babybilder over alt og man selv har mislykkes med det tredje prøverørsforsøket.
Sosiale medier eksponerer bredt og det er ikke lurt å henge på sosiale medier i perioder i livet hvor man er sårbar for andres eksponering.

Ikke enkelt å la være heller, men jeg tenker at man ikke med sin sårhet kan definere hva andre legger ut på fb. Samtidig kan man godt være litt edruelig i det man legger ut og gjerne tenke gjennom hva man signaliserer. Nedrakking som ledd i en skrytetirade er ikke veldig sjarmerende i noen settinger.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no