Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Min far

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-14, 17:05   #1
ubrukeligsønn18
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2014
Innlegg: 8
ubrukeligsønn18 har et hav av muligheter foran seg
Tommel ned

Min far

-fjernet, for sikkerhetens skyld


Sist redigert av ubrukeligsønn18 : 21-02-18 kl 08:25.
ubrukeligsønn18 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 17:15   #2
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: min far

Vondt å lese. Skikkelig vondt.
Håper du har noen andre i ditt liv som kan bli med deg på veien videre.
Det som har vært kan ikke endres, men noe må snakkes opp - få utløp.
Og så håper jeg du finner et liv der du får ha det bra, med folk som vil deg vel.
Det er lov å kutte bånd - også familie - om de kun bidrar til ødeleggelse.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 17:22   #3
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: min far

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Vondt å lese. Skikkelig vondt.
Håper du har noen andre i ditt liv som kan bli med deg på veien videre.
Det som har vært kan ikke endres, men noe må snakkes opp - få utløp.
Og så håper jeg du finner et liv der du får ha det bra, med folk som vil deg vel.
Det er lov å kutte bånd - også familie - om de kun bidrar til ødeleggelse.

Det er lov å kutte bånd som dronningen sier. Har du yngre søsken? Da går det an å prate med barnevernet. Eller du kan ta deg en prat med rådgiver/helsesøster om du går på skole. Eller på den skolen søsken går på. Har du annen familie som kan stille opp?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 17:23   #4
ubrukeligsønn18
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2014
Innlegg: 8
ubrukeligsønn18 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: min far

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Vondt å lese. Skikkelig vondt.
Håper du har noen andre i ditt liv som kan bli med deg på veien videre.
Det som har vært kan ikke endres, men noe må snakkes opp - få utløp.
Og så håper jeg du finner et liv der du får ha det bra, med folk som vil deg vel.
Det er lov å kutte bånd - også familie - om de kun bidrar til ødeleggelse.

takk skal du ha! har heldigvis kjæresten min som holder min side :P er på veg ut i læretid no. bånd er allerede så godt som kuttet

ubrukeligsønn18 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 17:25   #5
ubrukeligsønn18
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2014
Innlegg: 8
ubrukeligsønn18 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: min far

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Det er lov å kutte bånd som dronningen sier. Har du yngre søsken? Da går det an å prate med barnevernet. Eller du kan ta deg en prat med rådgiver/helsesøster om du går på skole. Eller på den skolen søsken går på. Har du annen familie som kan stille opp?

har tenkt tanken, men vil ha minst mulig med det å gjøre. etter snart 18 år med samme viset er psyken blitt ganske sterk så vil bare kutte all kontakt egentlig

ubrukeligsønn18 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 18:23   #6
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: min far

Jeg kjenner til problemstillingen via venner, og det er jammen ikke lett å vokse opp med en slik idiot i huset. For hva det er verdt synes jeg du er skikkelig flink med ord. Det er nok ikke du som er ubrukelig i din familie. Lykke til videre.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 19:20   #7
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: min far

Dette er en veldig trist historie du forteller. Du har fått gode råd. Selv om du er 18 er det mange ting man egentlig skulle fått støtte og hjelp med av foreldrene sine framover. Du høres ut som en som klarer å komme deg videre i livet - bruk de gode du har rundt deg, familie eller ei.

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 20:43   #8
ubrukeligsønn18
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2014
Innlegg: 8
ubrukeligsønn18 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: min far

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg kjenner til problemstillingen via venner, og det er jammen ikke lett å vokse opp med en slik idiot i huset. For hva det er verdt synes jeg du er skikkelig flink med ord. Det er nok ikke du som er ubrukelig i din familie. Lykke til videre.

Takk så mye! Tar til meg alt av kompliment, det varmer dypt i hjerterota

ubrukeligsønn18 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 20:46   #9
ubrukeligsønn18
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2014
Innlegg: 8
ubrukeligsønn18 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: min far

Opprinnelig lagt inn av Frøken Fjong, her.

Dette er en veldig trist historie du forteller. Du har fått gode råd. Selv om du er 18 er det mange ting man egentlig skulle fått støtte og hjelp med av foreldrene sine framover. Du høres ut som en som klarer å komme deg videre i livet - bruk de gode du har rundt deg, familie eller ei.

Takker! Kjekt å få tilbakemelding og positiv feedback må sei at det var tungt å publisere denne posten, men føler kanskje foreldre/kommende foreldre passer litt ekstra på etter å ha lest liknende

ubrukeligsønn18 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 20:55   #10
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.857
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: min far

Veldig sterkt!

Godt å høre at du har en kjæreste. Som andre sier er det bruk for foreldre etter en har blitt 18 også.

Jeg tror et råd jeg vil gi er å prøve å stake ut en framtid der han er lengst mulig vekk, mentalt ihvertfall, kanskje fysisk også, men der du har andre personer du vet støtter deg.

Har du andre voksne i familien som du har et nært forhold til, og som kan være til støtte?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 21:51   #11
ubrukeligsønn18
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2014
Innlegg: 8
ubrukeligsønn18 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: min far

Takk for tilbakemelding og flere gode råd! Angående voksne i familien med nært forhold er det litt begrenset. Da min bror bor 8 timer vekk for tiden, så samtalene blir utveksla digitalt og ved sosiale medier

ubrukeligsønn18 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 14:47   #12
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Min far

Dette var utrolig sterkt å lese! Som noen andre skriver, du er god med ord. Jeg kunne kjenne i meg hvor sint du er!
Ta vare på den egenskapen, ta vare på styrken du har. Ønsker deg masse lykke til! Skap en bedre fremtid for deg selv enn fortiden du har hatt.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 16:41   #13
ubrukeligsønn18
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2014
Innlegg: 8
ubrukeligsønn18 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Min far

Opprinnelig lagt inn av Tonjemor, her.

Dette var utrolig sterkt å lese! Som noen andre skriver, du er god med ord. Jeg kunne kjenne i meg hvor sint du er!
Ta vare på den egenskapen, ta vare på styrken du har. Ønsker deg masse lykke til! Skap en bedre fremtid for deg selv enn fortiden du har hatt.

takker for gode råd, once again medlidenhet varmer sterkt, varmepumpe er ut jobber mot framtiden! setter pris på alle som setter av noen minutt av kvardagen for å lese min historie

ubrukeligsønn18 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 19:53   #14
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Min far

Du beskriver min mor, min oppvekst på mange måter.
Jeg klarte i en alder av 33 år å kutte kontakt med henne, frem til den tiden håpte jeg at jeg skulle klare å endre henne.
Jeg skjønte på et tidspunkt at jeg aldri kom til å klare å endre henne, og startet med å endre min oppfatning av henne og hennes ting. Og så kom jeg til at jeg ikke ønsket mer kontakt. Det er ikke et lett valg å ta uansett, for det er ens foreldre. Og det eneste hun lærte meg var hvordan jeg ALDRI skulle behandle mine unger.
Du er ung, du har alle muligheter foran deg, bruk dem og gjør hans ord til skamme. Tillat deg å sørge over en far du aldri har hatt og en tapt forelder og gå videre med hevet hode, ikke la deg synke ned i bitterheten men bruk dine opplevelser til noe positivt på veien.
Jeg ønsker deg lykke til videre på ferden, ta godt vare på de gode relasjonene.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 23:46   #15
ubrukeligsønn18
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2014
Innlegg: 8
ubrukeligsønn18 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Min far

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Du beskriver min mor, min oppvekst på mange måter.
Jeg klarte i en alder av 33 år å kutte kontakt med henne, frem til den tiden håpte jeg at jeg skulle klare å endre henne.
Jeg skjønte på et tidspunkt at jeg aldri kom til å klare å endre henne, og startet med å endre min oppfatning av henne og hennes ting. Og så kom jeg til at jeg ikke ønsket mer kontakt. Det er ikke et lett valg å ta uansett, for det er ens foreldre. Og det eneste hun lærte meg var hvordan jeg ALDRI skulle behandle mine unger.
Du er ung, du har alle muligheter foran deg, bruk dem og gjør hans ord til skamme. Tillat deg å sørge over en far du aldri har hatt og en tapt forelder og gå videre med hevet hode, ikke la deg synke ned i bitterheten men bruk dine opplevelser til noe positivt på veien.
Jeg ønsker deg lykke til videre på ferden, ta godt vare på de gode relasjonene.

skjønner nøyaktig ka du snakker om! takk for råd og varme ord, det betyr mye! om eg en gang skulle få unger vet eg og vertfall kordan ting ikkje skal gjøres.

ubrukeligsønn18 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no