Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

1 uke alene

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-14, 22:21   #41
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 1 uke alene

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Jeg tror jaggu jeg hadde kjøpt meg en billig restplass og rett og slett dratt til syden for å sikre meg finvær. Der hadde jeg sovet lenge, spist god mat, lest bøker og badet.

Jeg hadde gjort det samme! Evt en langhelg i en storby, alene.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 15:01   #42
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1 uke alene

Dette er noe jeg faktisk kunne ønsket meg i bursdagsgave!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 15:13   #43
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 1 uke alene

Tror jeg hadde dratt på tur til noen venner som har flyttet til Karibien. Uansett hadde jeg storkost meg hjemme, invitert venner på vin, dratt ut, gått på kino, solt meg, dratt på stranda med bok, gjort noe nyttig, lagt meg sent. Listen er lang.

Selv er jeg overlykkelig når jeg en sjelden gang har to timer alene hjemme. En uke høres ut som en drøm!

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 15:32   #44
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1 uke alene

Høres deilig ut.

Jeg har vært fire dager alene hjemme siden jeg fikk barn. I høstferien for halvannet år siden. Jeg jobbet i ukedagene, og trente hver dag og var sosial om kvelden. Og på lørdagen gikk jeg en lang fjelltur helt alene, og tilbrakte hele lørdagskvelden med en tv-serie og en flaske rødvin. Det var nydelig.

Jeg ville nok jobbet den uken, og følt at jeg hadde masse fritid om jeg fikk disponere hele ettermiddagen alene. Men om jeg hadde forpliktet meg til ferie ville jeg fått orden på en del problempunkter hjemme og ellers trent og slappet av.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 15:40   #45
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1 uke alene

Det hadde ikke vært noe problem å jobbe en slik uke, det er jo et hav av timer igjen uansett!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 15:48   #46
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: 1 uke alene

Jeg hadde jobbet; tenk så deilig å bare stå opp, ordne seg og dra på jobb uten en drøss andre ting som skal fikses! Og bare det å kunne jobbe litt utover ettermiddagen om det er nødvendig, kanskje dra rett på trening fra jobb og ikke minst spise middag i ro og mak høres helt vidunderlig ut.

Jeg var hjemme alene én uke for to år siden, og da gjorde jeg vel nettopp dette. Men da hadde jeg bare ett barn, og hun hadde attpåtil ikke begynt i barnehage ennå, så jeg var totalt uvitende om barnehageleveringsmorgener. Jeg jobbet litt utover ettermiddagen hver dag og hadde fortsatt tid i bøtter og spann til andre ting. Ikke var jeg overvettes sosial heller. Å være sosial får jeg fint til med barn og mann hjemme, men å være alene og bare dille masse er mangelvare.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 15:59   #47
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1 uke alene

Jeg liker å bruke feriedager sammen med ungene mine. Så jeg ville ha jobbet, men gjort kule ting på kveldstid. Slappet av, gått på kino, drukket vin med venninner.

Jeg har hatt en sånn uke hvert år de siste årene. Den har havnet samtidig med Øya-festivalen, så jeg har hengt der helt alene og hatt det alldeles toppers. Allikevel syntes jeg nesten at jeg "kastet bort" alenetiden min. Jeg fikk jo ikke tatt livet med rom, slik jeg hadde tenkt til. Samtidig ville jeg valgt det samme hvis det hadde vært tilfellet i år også. (I år skal jeg ikke på Øya. )

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 16:06   #48
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1 uke alene

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Allikevel syntes jeg nesten at jeg "kastet bort" alenetiden min. Jeg fikk jo ikke tatt livet med rom, slik jeg hadde tenkt til. Samtidig ville jeg valgt det samme hvis det hadde vært tilfellet i år også. (I år skal jeg ikke på Øya. )

Du må passe på å drikke nok rom når du har aleneuke, Tjorven, jeg kan bli med, for jeg synes ikke du skal ta livet altså.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 16:09   #49
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1 uke alene

Jeg hadde ikke kunnet/hatt samvittighet til å gi meg selv en uke på ferie alene på hotell. Så hadde nok tatt den ferien hjemme hos meg selv eller på hytta.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 16:19   #50
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: 1 uke alene

Jeg har en sånn uke nesten hver sommer, mannen er selvstendig næringsdrivende og jobber lite i august når alle kundene hans er på ferie. Jeg elsker det! (Og så er det veldig deilig når de kommer hjem igjen.)

Jeg jobber (vil bruke feriedagene sammen med familien), som regel senere enn vanlig fordi jeg ikke hjem, og så møter jeg venner på kveldstid. Det får (eller tar) jeg alt for lite tid til i hverdagen. Nesten det aller beste er at det ikke er noen som roter igjen med én gang jeg har ryddet, så huset ser stort sett OK ut den uka.

Og så spiser jeg noe med kokossmak hver eneste dag, for det liker verken mannen eller sønnen.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 16:42   #51
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: 1 uke alene

Jeg skal ha iallefall en uke alene i sommer(mulig mer om pappaen skal ha dem), og jeg regner med det blir som det alltid blir. Jeg planlegger mye rydding, men gjør ikke en døyt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 10:45   #52
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: 1 uke alene

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Nesten det aller beste er at det ikke er noen som roter igjen med én gang jeg har ryddet, så huset ser stort sett OK ut den uka.

Enig! Jeg skal ikke påstå at det er helt strøkent hos oss hele tiden når jeg er alene hjemme (til det er for mye grunnleggende rot i bokhyller og skap), men det er ryddig og ordentlig sånn ellers. Det er så godt!

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 10:47   #53
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: 1 uke alene

Og så tror jeg at jeg hadde brukt litt tid på å fylle frysere med hjemmelagde gryteretter osv. Å få stå i timesvis med matlaging uten å bli avbrutt hvert minutt høres himmelsk ut!

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 11:01   #54
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 1 uke alene

Er husredd om natta (må ikke sove med mannen, men liker at han er i huset), og liker generelt å ha mine rundt meg, så hadde nok blitt med dem. Evt. jobbet noen dager og ryddet og fikset hjemme på ettermiddagen, og så kommet etter. Å bare slappe av. Men jeg er ikke typen som gjør noe særlig alene egentlig, og liker å bruke ferien på ungene.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 16:58   #55
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: 1 uke alene

Med en uke ville jeg dratt til sydenland et sted som ikke er så naturlig med barn. f.eks. Madrid, Barcelona eller..... (jada, kan dra med unga også, men det blir liksom ikke til det for oss). Der ville jeg hatt et snasent hotellrom med balkong og masse bøker på et hotell med treningsfasiliteter og/ eller spa. Jeg ville snudd døgnet litt, trent litt, spaet litt, spist god mat og brukt forever i prøverommene fordi ingen står og drar i gardinet fordi de må på do.

Får noen dager alene om etpar uker, da skal jeg gjøre ca de tingene, men hjemme. Blir litt kort tid for å reise bort. Kanskje jeg skal sitte inne og spise snop og se film mens sola skinner, det er ellers forbudt hos oss

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no