Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva bruker du å pynte pavlova med?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-18, 18:48   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Hva bruker du å pynte pavlova med?

Det finnes mange varianter! Hva bruker du? Krem, is, vaniljekrem, eggekrem, lemon curd, smash, bær, bærkrem, karamellkrem eller noe helt annet?
Fortell!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 18:51   #2
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bruker du å pynte pavlova med?

Vaniljekrem (Vaniljekrem som blandes med vanlig, søt krem) og syrlige bær, gjerne masse friske. Også godt med bare store nytinte bjørnebær.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 18:51   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du å pynte pavlova med?

Jeg syns krem med bringebær eller bringebær og blåbær er best.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 18:52   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du å pynte pavlova med?

Vaniljekrem, vanlig krem, friske bær av den typen som måtte være tilgjengelig i den butikken jeg befinner meg når jeg handler.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 19:27   #5
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du å pynte pavlova med?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Vaniljekrem, vanlig krem, friske bær av den typen som måtte være tilgjengelig i den butikken jeg befinner meg når jeg handler.

Akkurat slik gjør jeg det også!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 20:57   #6
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du å pynte pavlova med?

Blander vaniljekrem og krem, blåbær og bringebær på kaka, jordbær ved siden av pga allergi.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 21:07   #7
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du å pynte pavlova med?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Vaniljekrem, vanlig krem, friske bær av den typen som måtte være tilgjengelig i den butikken jeg befinner meg når jeg handler.

Samme her.

I morgen blir det i tillegg lemoncurd på, for det fikk jeg så lyst på.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 21:21   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du å pynte pavlova med?

De siste gangene har jeg hatt lemoncurd i tillegg til krem. Bær av ymse slag i tillegg.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 21:29   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker du å pynte pavlova med

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Blander vaniljekrem og krem, blåbær og bringebær på kaka, jordbær ved siden av pga allergi.

Eg blander ikkje kremane for då synes eg det blir veldig dassete og bløtt, men legg vaniljekrem nederst og vanlig krem oppå. Og masse jordbær, blåbær og bringebær.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 22:05   #10
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva bruker du å pynte pavlova med

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg blander ikkje kremane for då synes eg det blir veldig dassete og bløtt, men legg vaniljekrem nederst og vanlig krem oppå. Og masse jordbær, blåbær og bringebær.

Samme her

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 22:32   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du å pynte pavlova med

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg blander ikkje kremane for då synes eg det blir veldig dassete og bløtt, men legg vaniljekrem nederst og vanlig krem oppå. Og masse jordbær, blåbær og bringebær.

Slik gjør jeg det også. Har blandet noen ganger, men da flyter alt utover synes jeg.

Gjør jeg noe feil?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 23:06   #12
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du å pynte pavlova med

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg blander ikkje kremane for då synes eg det blir veldig dassete og bløtt, men legg vaniljekrem nederst og vanlig krem oppå. Og masse jordbær, blåbær og bringebær.

Skal huske på det imorgen og prøve det.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 23:33   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du å pynte pavlova med?

Jeg har en sønn som ikke liker bær, så i år har jeg laget pavlova med smash-sjokolade og salt karamellsaus. Og med vaniljekrem i midten.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 23:45   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du å pynte pavlova med?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har en sønn som ikke liker bær, så i år har jeg laget pavlova med smash-sjokolade og salt karamellsaus. Og med vaniljekrem i midten.

Den hadde jeg lyst til å prøve! Fortell gjerne i etterkant om det var en suksess

Skal prøve ut tipset om å holde krem og vaniljekrem separat

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-18, 23:47   #15
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bruker du å pynte pavlova med?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har en sønn som ikke liker bær, så i år har jeg laget pavlova med smash-sjokolade og salt karamellsaus. Og med vaniljekrem i midten.

Oooo, hadde tenkt å nevne den! Så reklame for den for et par dager siden, og den så jo helt magisk ut!! Må prøve!

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-18, 00:23   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du å pynte pavlova med?

Jeg er ikke glad i krem, og har lenge tenkt å lage med lime curd, etter en gang jeg fikk der servert. Men så fikk jeg oppskriften og mistet motet.

I morgen blir det 17. maipavlova, altså med bær i flaggmønster. Ungene her er ikke bortskjemt med fancy kakepynting, så de syns den kaka er kjempeimponerende og snakker om den hele året.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-18, 01:12   #17
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.404
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du å pynte pavlova med?

Vanliljekrem med litt krem og vanlig krem over, jordbær, bringebær, kiwi, banan, blå druer er alltid på, av og til bjørnebær eller rips.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 00:27   #18
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker du å pynte pavlova med

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Slik gjør jeg det også. Har blandet noen ganger, men da flyter alt utover synes jeg.

Gjør jeg noe feil?

Eg fekk pavlova i dag, og det var fri flyt fordi dei hadde blanda kremane. Syns det blir litt bløtt, men smaken er jo fortryllende uansett...

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 09:12   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du å pynte pavlova med?

Da kan jeg rapportere om at pavlova med smash ble i meste laget. Ungene var fornøyde, men jeg synes ikke det var noen favoritt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 10:59   #20
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bruker du å pynte pavlova med?

Jeg liker best å ha vanlig krem eller vaniljeiskuler oppå bunnen. På toppen må det være et lass med jordbær og mango eller jordbær og rips.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no