Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

"Syden" i høstferien - hvor reise?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-14, 08:29   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syden"i høstferien - hvor reise?

Jeg har hatt en uke i Tyrkia i høstferien. Regn hver dag. Jeg har valgt Kypros eller gran canaria

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 08:32   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syden"i høstferien - hvor reise?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Har dere høstferie så lenge at dere rekker å reise til Syden?

Det er urettferdig

Her er høstferien oftest torsdag og fredag. Så for oss her oppe så rekker vi jo så vidt å snu i døra :/

Hvis du tenker på skolebarn, så har de alle 190 dager i året. Dersom høstferien er kort, har de mer fri andre ganger.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 08:57   #23
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syden"i høstferien - hvor reise?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvis du tenker på skolebarn, så har de alle 190 dager i året. Dersom høstferien er kort, har de mer fri andre ganger.

Jeg mener å huske at skolene nordpå har en uke ekstra sommerferie, mot kortere høst- og vinterferie. Kan det stemme?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 09:17   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syden" i høstferien - hvor reise?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Har dere høstferie så lenge at dere rekker å reise til Syden?

Vi har høstferie i hele uke 40 hvert år.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 09:28   #25
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Syden"i høstferien - hvor reise?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvis du tenker på skolebarn, så har de alle 190 dager i året. Dersom høstferien er kort, har de mer fri andre ganger.

skulle ha skrevet at det var skolebarn jeg tenkte på ja

Vi har en hel uke vinterferie men det har vel de fleste?

Men ellers har de ikke en hel uke fri uten om vinterferien, påskeferien? og sommerferien.


Har hatt en hel uke høstferie, var det når jeg gikk på skole og når turbo gikk i første,savner det for jeg liker å reise om høsten, meste av "syden" er for varmt mitt på sommeren for oss kalde nordlenninger Dessuten er nordnorge finest juli og august

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 09:34   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syden"i høstferien - hvor reise?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg mener å huske at skolene nordpå har en uke ekstra sommerferie, mot kortere høst- og vinterferie. Kan det stemme?

Jeg aner ikke. Det er egentlig opp til skolene (driftsstyre) å bestemme. Men alle skal ha 190 skoledager.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 09:35   #27
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Syden"i høstferien - hvor reise?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg mener å huske at skolene nordpå har en uke ekstra sommerferie, mot kortere høst- og vinterferie. Kan det stemme?

Det vet jeg ikke men vil heller ha en uke høstferie en lengre sommerferie. Men vet at eks andre kommune ansatte i første feriepulja begynner på ferie en uke før skolen slytter (har en venninne som er fortvilet pga det)

I vår kommune så tar de sommerfeie i år Siste skoledag: 20. juni og starter på Skolestart for elevene: 18. august

og til høsten får de hele 3 dager høsferie Da kan man nå værtfall dra ut av huset en tur,dette skoleåret var det 2 dager.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 10:11   #28
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syden" i høstferien - hvor reise?

Jeg vil anta at mange tar igjen kortere høstferie i juleferien.
I Oslo har vi ofte hatt kortere juleferie enn mange andre, i år startet vi feks tordag 2. januar, mens de veldig mange andre steder startet mandag 6.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 10:33   #29
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syden" i høstferien - hvor reise?

Her begynte også skolen 2. januar. Vi har hatt en uke høst- og vinteferie siden jeg var liten, hvertfall.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 11:21   #30
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.108
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: "Syden" i høstferien - hvor reise?

Tyrkia, Kypros eller Kanariøyene er nok mest værsikkert, men det kan være fint andre steder også. Vi har prøvd både Tyrkia og Spania i høstferien. I Tyrkia var det 27-28deg hver dag og badetemperatur i sjøen, men de som kom uka etter fikk bare regn!

I Malaga i fjor var det fint vær (25deg og sol), men kaldt i sjøen. Ungene badet hver dag, men i basseng. Vi har prøvd Spania en gang før i høstferien og da var det likt som i fjor.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 11:27   #31
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 355
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: "Syden" i høstferien - hvor reise?

Kypros og Kanariøyene er vel det sikreste ut fra været.
Jeg har vært både i Tyrkia og på Kreta i høstferien med knallfint vær. Så det er sikkert litt varierende.

Til dere som ikke liker Tyrkia - selgere har ikke lov å være pågående lenger. Om de anmeldes mister de salgsbbevilgningen, og det tar de ikke sjansen på. Veldig stor forskjell fra 2012 til 2013.
(behøver vel ikke nevne at jeg er Tyrkia-fan: maten, kulturen og naturen er fantastisk)

God tur!

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 12:26   #32
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Syden" i høstferien - hvor reise?

Tyrkiafan her og. Har vært på marked fire dager denne gangen og kun en gang følte jeg vi ble mast litt på. Fikk gå i fred og se på ting i fred. Jeg har opplevd at høstferien har vært litt værusikker, men vi har hatt sol hver dag og har badet vær dag, men det har vært en del regn på ettermiddag og kveld.
Elsker høstturene hit, for temperaturen er så herlig. Helt fantastisk godt i sjøen på den tiden.


Sist redigert av dharma : 18-03-14 kl 12:48.
dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 15:17   #33
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syden" i høstferien - hvor reise?

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Tyrkiafan her og. Har vært på marked fire dager denne gangen og kun en gang følte jeg vi ble mast litt på. Fikk gå i fred og se på ting i fred. Jeg har opplevd at høstferien har vært litt værusikker, men vi har hatt sol hver dag og har badet vær dag, men det har vært en del regn på ettermiddag og kveld.
Elsker høstturene hit, for temperaturen er så herlig. Helt fantastisk godt i sjøen på den tiden.

Det er dette jeg har erfart fra Kreta også. Utrolig deilig vann i sjøen!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 17:03   #34
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syden" i høstferien - hvor reise?

Kypros ligger syd for Tyrkia og er nok ganske så værsikkert rundt høstferien.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no