Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Er det in/vanlig å gå med treningstights?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-14, 10:54   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.463
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det in/vanlig å gå med treningstights?

Jeg lurer på om det er blitt in/vanlig/whatever å gå med treningstights "til hverdags"?

Jeg så to tilfeller på lørdag. Ene var ei ganske ung som jobbet på kafé. Trang tights med det digre krysset på låret, over hadde hun sjappa sin t-skjorte som alle ansatte der går med. Altså brukte hun den på jobb.
Etterpå så jeg ei mere middelaldrende på tur i byen. Dunjakke og treningstights med digert kryss.

Ingen av de to virket å være på vei til/fra trening, så hva er greia?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 10:56   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det in/vanlig å gå med treningstights?

Syns også jeg ser det ganske ofte. Jeg bruker det IKKE hvis jeg ikke skal på trening, men kan jo bli sett i det til og fra, siden jeg som regel dusjer hjemme.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 10:56   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det in/vanlig å gå med treningstights?

2Xu tightsene er dyre ja, men jeg anser det virkelig ikke som ett hverdagsantrekk, såfremt du ikke jobber på ett treningsstudio.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 10:57   #4
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.097
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det in/vanlig å gå med treningstights?

Vi var og fløy forrige helg, og så flere som brukte tights, også på korte flyturer. Hvilket atter minnet meg om at en god del tights er skikkelig gjennomsiktige...

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 10:57   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.463
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det in/vanlig å gå med treningstights?

Nei, altså, jeg lurte bare på om jeg begynner å bli gammel som synes dette var rart. :knirk:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 10:58   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det in/vanlig å gå med treningstights?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Vi var og fløy forrige helg, og så flere som brukte tights, også på korte flyturer. Hvilket atter minnet meg om at en god del tights er skikkelig gjennomsiktige...

Kanskje de brukes på samme måte som støttestrømper ombord i fly?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 11:00   #7
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.097
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det in/vanlig å gå med treningstights?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Kanskje de brukes på samme måte som støttestrømper ombord i fly?


Aner ikke om det var kompresjonstights. Gjennomsiktige var de, ihvertfall.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 11:02   #8
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det in/vanlig å gå med treningstights?

Har noen på jobb som bruker dem på jobb om de skal direkte på trening etterpå. Men ikke ellers. Har også lagt merke til at mange går med dem, men har liksom automatisk tenkt at de er på vei til trening.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 11:02   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det in/vanlig å gå med treningstights?

Jeg har en tights fra 2XU og jeg bruker den mye, men kun på trening. Jeg dusjer stort sett hjemme og det hender jeg er innom butikker på vei til trening. Jeg kan derfor bli observert med tights, røde skinnsko, genser og dunjakke.

Hvis jeg skal på langtur med fly tror jeg kanskje jeg kommer til å bruke den da. Det er i alle fall veldig mye mer behagelig enn støttestrømper.

Jeg tror ikke jeg ser veldig in ut med den.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 11:03   #10
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det in/vanlig å gå med treningstights?

Her er det ganske vanlig, spesielt blant ungdom. Kanskje fordi de går i mye tights/skinnyjeans til vanlig? Da blir dette kanskje et substitutt for joggebukse?

Treningstights er jo veldig behagelige å gå med (synes jeg). Jeg ville aldri gått med en til daglig, selv om det av og til kan være fristende siden jeg ikke greier å finne en OK joggebukse *savner Adidasene fra tidlig 2000-tall*

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 11:03   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det in/vanlig å gå med treningstights?

Den mer middelaldrende med tights og dunjakke i byen kunne vært meg på vei til trening, altså. Jeg klarer fint å gå i noen butikker iført tightsen om jeg må.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 11:07   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det in/vanlig å gå med treningstights?

Jeg har også lurt, har tenkt at de kan da umulig være på vei til/fra trening alle dem som går med disse 2XU-tightsene i byen.

Er dette sefa-jazzbuksetrenden fra 90-tallet som har gjenoppstått i ny drakt?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 14-04-14 kl 11:12.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 11:09   #13
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det in/vanlig å gå med treningstights?

Det er veldig vanlig blant elevene mine (14-16 år) og hos ungdommer generelt. Jeg ser (heldigvis) sjelden fork på min alder i treningstights til hverdags.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 11:14   #14
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det in/vanlig å gå med treningstights?

Svigerinnen til broren min hadde det i en bursdag en gang, med tunika over.
Kanskje hun ikke hadde noen rene vanlige tights?
Men det så litt rart ut med glidelås bak på leggen med reflekser.


Tror ikke hun går i kategorien mennesker H.I. referer til.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 11:18   #15
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det in/vanlig å gå med treningstights?

Jeg ser mange ungdommer med treningstights for tiden, f.eks om morgenen på vei til skole.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 11:19   #16
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.382
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det in/vanlig å gå med treningstights?

Ja, det er visst det. Lillesøster er sprek, men går støtt med denne typen benklær uavhengig av trening.

I følge mannen som arbeider med unge mennesker er det visst mange som bruker disse på skolen (vgs). Det ser bedre ut enn joggebukser som mange gikk med for et par år siden da. Selv tenker jeg at det sikkert er mykt å gå med, men at det må være et godt gromiljø for sopp der man ikke vil ha den typen.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 11:19   #17
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.463
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det in/vanlig å gå med treningstights?

Joggebukseerstatning, altså.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 11:23   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det in/vanlig å gå med treningstights?

Får litt sånn "sporty spice"-følelse av det hele

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 11:29   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det in/vanlig å gå med treningstights?

Jupp, it is. En av bloggerne til Aftenposten skrev om fenomenet i fjor sommer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 11:39   #20
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det in/vanlig å gå med treningstights?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Joggebukseerstatning, altså.

Sist jeg var hos frisøren kom det inn ei dame av typen godt voksen og ganske jålete. Antrekk treningstights, hvit, strøken skjorte, høye hæler, veske og kåpe. Neppe på vei til trening, og det så ikke så smart utt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no