Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Tips til gode vinterklær til "ho mor"?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-07, 14:16   #1
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tips til gode vinterklær til "ho mor"?

Ja, jeg har vel nesten ikke et eneste vinterplagg i garderoben, jo ullsokker har jeg og en strikka genser(Fagernes genser )

Så jeg trenger tips til alt i fra undertøy til yttertøy.

Finnes det på nett så legg gjerne inn en link

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 14:19   #2
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til gode vinterklær til "ho mor"?

Jeg sverger til Norrøna GoreTex jakke og bukse med seler! Da kan jeg leke ute med barna uten å bli våt, settet egner seg utmerket til skiturer, aking, leking og alt annet.
Jeg har en fleece jakke under jakken og bruker bare en joggebukse og ullstilongs under buksen.

På føttene bruker jeg Kamik støvler. De er varme og gode og jeg blir aldri kald i dem.

På hendene har jeg Hestra votter! Kjempegode, varme og myke som holder vann ute

Lue er mitt svakeste punkt. Jeg må finne meg en ny en selv i år

Ellers er det greit med ullundertøy og ikke minst gode ullsokker som holder deg varm i alt fra skistøvler til vintersko.

Lykke til i jakten på gode vinterklær!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 14:22   #3
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til gode vinterklær til "ho mor"?

Ullmax har gode ullprodukter.
God kvalitet til en rimelig penge.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 14:28   #4
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til gode vinterklær til "ho mor"?

Takk for raske svar damer!

Knerten: Hvilken type Kamik har du og hvordan er de i størrelsen i forhold til din vanlige skostørrelse? Mener å ha hørt at man må opp to størrelser i barneskoene, så tenkte kanskje det samme gjaldt for voksne også.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 14:30   #5
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til gode vinterklær til "ho mor"?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Ullmax har gode ullprodukter.
God kvalitet til en rimelig penge.

Er ullen helt kløfri? Jeg har litt angst for å gå å klø meg hele dagen lang Jeg ser det står at den er det, men stoler ikke alltid helt på det.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 14:33   #6
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til gode vinterklær til "ho mor"?

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Er ullen helt kløfri? Jeg har litt angst for å gå å klø meg hele dagen lang Jeg ser det står at den er det, men stoler ikke alltid helt på det.


Jeg synes den er det.
Microfiber produktene deres er også bra. Og sokkene.

Ullfrotteen er veldig god for lengre turer ute, men her synes jeg longsen er litt lav i livet.

:nei, jeg selger ikke ullmax:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 14:40   #7
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til gode vinterklær til "ho mor"?

Det var jo ikke så dyrt, så jeg kan alltids teste det ut og gi det videre til min mor om jeg ikke blir fornøyd

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 14:44   #8
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til gode vinterklær til "ho mor"?

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Det var jo ikke så dyrt, så jeg kan alltids teste det ut og gi det videre til min mor om jeg ikke blir fornøyd

Det kan du gjøre, og samtidig kan du jo støtte et idrettslag nær deg

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 14:47   #9
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til gode vinterklær til "ho mor"?

Sånn lue har jeg (i lilla):

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 14:59   #10
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til gode vinterklær til "ho mor"?

Da har jeg støttet en av de lokale håndballklubbene og kjøpt meg ullundertøy.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 11:37   #11
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til gode vinterklær til "ho mor"?

Jeg anbefaler også Lowelua, jeg har den i rød. Den holder til all slags vær, jeg har hatt den i flere år og bruker den til fjells, på ski, i slalåmbakken, ute når jeg leker osv. Vind- og vanntett.

Ellers er det en god ide å kjøpe seg et par dyre overtrekksvotter, enten bomullsblanding eller goretex. Inni dem kan man ha ulike vanter og votter alt etter hvor kaldt det er. Overtrekksvottene blir ikke så fort våte av snø, de er vindtette og de er lette å tørke. Jeg bruker ofte hjemmestrikka votter inni mine, og jeg har hatt overtrekksvottene så lenge at jeg ikke finner bilde av dem på nettet (uslitelige nesten).

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 12:05   #12
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til gode vinterklær til "ho mor"?

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Er ullen helt kløfri? Jeg har litt angst for å gå å klø meg hele dagen lang Jeg ser det står at den er det, men stoler ikke alltid helt på det.

Ullmax er helt kløfri, det er en slagt ullfrotte. Jeg liker spesielt den varianten av trøye med glidelås foran, dvs den man gjerne har en trøye under.

Mitt beste triks er å ha en tynn, tynn ulltøye/singlet under skjorter, gensre etc. Dette tynne laget rett mot kroppen holder deg varm uten at du ser ut som en hjemmestrikket ulldott. Vera og William (fås f.eks på undertøysforretningen på Steen og Strøm i Oslo) har noen helt nydelige singleter i ull/silkemix som jeg bor i om vinteren. De koster en del, men akkurat som Nøstebarnklær trenger du ikke vaske dem så ofte, slik at en svart og en naturfarget får meg gjennom vinteren uten forkjølelser etc. Disse fins i ulike utførelser, og de peneste gjør seg godt i utrigninger i skjorter og cardiganer. Link:http://www.verawilliam.no

Ytterplagg i goretex er jo også smart, da holder du vind og vann ute og regulerer bare varmen med antall plagg under.

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 12:23   #13
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Tips til gode vinterklær til "ho mor"?

Jeg sverger til Devold ulltrøyer å longs, ulvang strømper å Bergans yttertøy

vaaarm å go da

Jeg er superfornøyd med Bergans anatomic jakken min,
den er vintett vanntett å elastisk

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no