Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Foret regnkåpe/parkas som kan erstatte min eldgamle og utslitte Merell Wakefield?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-19, 15:54   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foret regnkåpe/parkas som kan erstatte min eldgamle og utslitte Merell Wakefield?

Jeg har få plagg jeg har vært like glad i som min Merell Wakefield-parkas. Den er utslitt, og har i grunnen vært moden for utskiftning i flere år, men jeg har ikke klart å finne en annen som er like bra.

Jeg trenger altså en kåpe/parkas som er lett foret, vann og vindtett. Den skal kunne brukes over kjoler som til meg er knelange (100 cm lange i str. 36 sånn omtrent), og den må være innsvingt og se nett ut.

Problemer jeg ofte støter på når jeg leter er at kåpa er for lang. Den må nemlig ikke rekke noe særlig under knærne heller, at den har belte i livet, eller at den er så vid at den blir som et telt på meg.



De vedlagte bidene er av Merell Wakefield. Til meg rekker denn til knærne.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg m_5be787c2a31c33be9ab57c8b.jpg (25,1 KB, 61 visninger)
Filtype: jpg m_5be787b1aa57194b62e39791.jpg (30,3 KB, 67 visninger)
__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-19, 16:23   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foret regnkåpe/parkas som kan erstatte min eldgamle og utslitte Merell Wakefield?

Jeg er veldig fornøyd med Didrikson Thelma. Den er nettere i fasongen enn de fleste andre regnkåper jeg har prøvd. Jeg ønsket meg lenge en i softshell fra Ilse Jacobsen, men de er til sammenligning kjempestore i størrelsen og veldig vide.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-19, 16:28   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foret regnkåpe/parkas som kan erstatte min eldgamle og utslitte Merell Wakefield?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er veldig fornøyd med Didrikson Thelma. Den er nettere i fasongen enn de fleste andre regnkåper jeg har prøvd. Jeg ønsket meg lenge en i softshell fra Ilse Jacobsen, men de er til sammenligning kjempestore i størrelsen og veldig vide.

Takk! Det er en stund siden jeg har prøvd Didrikson Thelma nå, men den virket i sin tid litt stor, både i vidden og lengden for meg. Er ellers glad i Didrikson, og har hatt flere kortere parkaser derifra, men de funker ikke over kjole.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-19, 17:16   #4
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Foret regnkåpe/parkas som kan erstatte min eldgamle og utslitte Merell Wakefield?

Didrikson Thelma er en kjempegod jakke, og fungerer finfint over skjørt. De endret størrelser for noen år tilbake, jeg oppfatter den som nettere og smalere i fasongen nå.

Den er ikke foret da, den har bare et tynt nettingfor, så den er ikke spesielt varm. Jeg har kjøpt min en størrelse større, for å få plass til et ekstra lag under nå på høsten.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-19, 17:35   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foret regnkåpe/parkas som kan erstatte min eldgamle og utslitte Merell Wakefield?

Har også D Thelma. Kjøpte også en str større og har brukt den masse. Både som kåpe og ved fotballbanen med ull under. Min er fra 2011 og har snurping i livet så den føles ikke stor og uformlig.
Vet at den nye modellen har kommet i både grønn og blå.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-19, 19:06   #6
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Foret regnkåpe/parkas som kan erstatte min eldgamle og utslitte Merell Wakefield?

Jeg erstattet min med en fra Helly Hansen. Riktignok ikke innsvinget slik Merrell var, men jeg føler ikke jeg svømmer i den på samme måte som Thelma.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-19, 20:07   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foret regnkåpe/parkas som kan erstatte min eldgamle og utslitte Merell Wakefield?

Takk for svar! Jeg må nok prøve Thelma en gang til.

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Jeg erstattet min med en fra Helly Hansen. Riktignok ikke innsvinget slik Merrell var, men jeg føler ikke jeg svømmer i den på samme måte som Thelma.

Husker du hva modellen heter?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-19, 22:15   #8
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foret regnkåpe/parkas som kan erstatte min eldgamle og utslitte Merell Wakefield?

Jeg har Skogstad Breakulen. Har ikke testet den i skikkelig skikkelig hardt vær enda. Men den er fin, synes jeg.

https://www.skogstadsport.no/breakulen-28034

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-19, 22:56   #9
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foret regnkåpe/parkas som kan erstatte min eldgamle og utslitte Merell Wakefield?

Jeg elsker thelma så mye at jeg har den både i grå og rød...

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 19:10   #10
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Foret regnkåpe/parkas som kan erstatte min eldgamle og utslitte Merell Wakefield?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Takk for svar! Jeg må nok prøve Thelma en gang til.



Husker du hva modellen heter?

Lyness II mener jeg. Den fås med belte i livet, men jeg bruker den uten.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 19:43   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foret regnkåpe/parkas som kan erstatte min eldgamle og utslitte Merell Wakefield?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Lyness II mener jeg. Den fås med belte i livet, men jeg bruker den uten.

Takk for svar!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-19, 21:12   #12
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.818
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foret regnkåpe/parkas som kan erstatte min eldgamle og utslitte Merell Wakefield?

Jeg har også D Thelma og er fornøyd med den men den er ikke lett foret.

Jeg så denne fra Bergans - Oslo 3L W Coat - på en dame på t-banen i dag og den var så fin! Jeg tror i alle fall at jeg må finne den og prøve den. Den så ut til å passe til både litt finere og til hverdags, den har belte i livet. Jeg vet dessverre ikke om den er lett vattert.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-19, 10:58   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foret regnkåpe/parkas som kan erstatte min eldgamle og utslitte Merell Wakefield?

Den er veldig fin, Jenna!

Nå har jeg endt opp med å kjøpe med en Didrikson Thelma. Jeg tror faktisk den fungerer fint i liten nok størrelse.

Men etter å ha kvittet meg med diverse for store jakker og parkaser i skapet som ikke passet lenger, trenger jeg også en lett vattert parkas (eventuelt lang jakke) som er en mellomting mellom Thelma og den veldig varme Didriksonparkaen min.

Tips?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-19, 19:01   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foret regnkåpe/parkas som kan erstatte min eldgamle og utslitte Merell Wakefield?

Er det stor forskjell på den nye Thelmaèn vs den gamle modellen?

Ville kanskje kjøpt en foret trenchcoat.
Jeg har en litt lang, eller- alt blir langt på meg for jeg er ikke så høy - foret trench, min er fra Esprit, og er skikkelig fornøyd med den. Føler meg veldig kledd. Har hatt den i mange år.
Noen ganger får jeg lyst på en kort trench som går til hoftekammen men tenker at den nok ikke blir brukt så ofte... ser så fin og sporty ut.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-19, 19:38   #15
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foret regnkåpe/parkas som kan erstatte min eldgamle og utslitte Merell Wakefield?

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Jeg så denne fra Bergans - Oslo 3L W Coat - på en dame på t-banen i dag og den var så fin! Jeg tror i alle fall at jeg må finne den og prøve den. Den så ut til å passe til både litt finere og til hverdags, den har belte i livet. Jeg vet dessverre ikke om den er lett vattert.

de hadde den dessverre ikke inne på Bergans Flagship Store (sjekket i dag). De måtte evt bestille den.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no