Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva med 17. mai da?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-20, 21:38   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Hva med 17. mai da?

Skjønner at det ikke blir tog. Ei heller leker på skolen regner jeg med. Hva tenker dere at dere skal gjøre den dagen? Hva er innafor tro?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 21:46   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

I min by skal visst alt avgjøres i morgen, men avisen skriver at det går mot avlysning av alt.

Vi har ikke tenkt så mye enda, men har nevnt skogstur eller tur til sjøen med god mat som alternativ.

Egentlig kunne jeg tenke meg å gå ut og spise på restaurant, men barna synes ikke det er særlig stas. Vi gjør neppe det.

Tror ikke jeg skal ha på meg bunad.

Henger i tråden for gode, annerledes tips.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 21:48   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Jeg liker ikke 17. mai. Blir alltid trist på sånne typiske familiedager så jeg vet sannelig ikke.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 21:49   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Tja, grilling hvis været er der? Synes ofte dagen er stress, så happy hvis det er et alternativ å være hjemme hele dagen. Jeg spiller i korps så det er mulig det blir noen små oppdrag i grupper feks på sykehjem.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 21:51   #5
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Kose oss hjemme med god mat tenker jeg.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 21:53   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Tenker god frokost med fint dekket bord. Det er noe vi aldri har rukket før pga skoletog.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 21:56   #7
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Jeg tenker ikke å gjøre noe spesielt. Sikkert en tidlig gå- eller løpetur som vanlig. En dag som alle andre.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 21:57   #8
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Vi har vanligvis tett program den dagen, med frokost i byen og besøk av besteforeldrene, tog og arrangement på skolen og lapskaus og kakebord hjemme med familie og diverse venner. Alt utgår vel i år da.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 21:58   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Så lenge barna får spise så mye is de bare vil den dagen så er de happy her

Deilig, avslappende lunch og grilling til middag. Sammen med vennefamilie hvis det er tillatt.

Null stress

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 21:58   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

I Stavanger skal det visst streames et arrangement fra konserthuset.

Korpsene får både spille og marsjere, så det skal vår sønn. Vi kan sikkert ikke se på, men kanskje gjennom et bilvindu? Forstod det også slik at det var åpnet for en eller annen form for arrangement i bydelene. Er usikker der.

Ellers skal vi feire i hagen sammen med familie dersom det er innafor på den tid, og det regner jeg med.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 21:59   #11
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Jeg sitter i 17.mai-komite og kunne godt tenkt meg at det kom en beslutning på hva som skjer snart. Det ble vel sagt at Abid Raja skulle komme med en avklaring på det over påske? Ser ikke for meg at det blir tog, folkefester, matsalg eller leker iallefall. Men ser at enkelte andre rundt meg er voldsomt optimister og virker til å tro at nå når skolene snart skal åpne, så er vi snart ferdige med dette. Så da blir det liksom ikke noe bestemt før myndighetene faktisk sier at det ikke blir.

Jeg har lovet minsta at vi skal ha isbar dersom vi må være hjemme den dagen. Flere typer is på boks, sauser og ulike toppinger. Grilling hadde også vært fint dersom været er bra nok.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 21:59   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Vi har vanligvis tett program den dagen, med frokost i byen og besøk av besteforeldrene, tog og arrangement på skolen og lapskaus og kakebord hjemme med familie og diverse venner. Alt utgår vel i år da.

Kanskje dere kan ha besøk av besteforeldre i alle fall?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 22:01   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Vi blir på terrassen vår, griller hvis det er vær til det. Pynter med flagg og tar det med ro.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 22:05   #14
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Jeg har ikke barna hjemme, så jeg vurderer å stikke av til fjells. Har bursdag på samme tid, så jeg kan ta en dobbel feiring.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 22:07   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

I vår kommune var de ute og avlyste tradisjonell feiring i dag, men det har ikke kommet noe mer opplegg. Jeg har en driller, men regner jo ikke med at de får marsjere når det ikke blir tog. Hvis det blir noe som helst aktivitet er det mitt ansvar å holde styr på hele gjengen, så da er jeg med dem som jeg ellers ville ha vært. Ellers blir vi vel hjemme og griller og har frislipp på is. Jeg kjenner at det er trist at det blir sånn, selv om det var ventet og jeg forstår hvorfor.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 22:07   #16
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg har lovet minsta at vi skal ha isbar dersom vi må være hjemme den dagen. Flere typer is på boks, sauser og ulike toppinger. Grilling hadde også vært fint dersom været er bra nok.

God idé! Adopteres!

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 22:08   #17
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kanskje dere kan ha besøk av besteforeldre i alle fall?

Ja, det hadde vært så koselig! Men de er passert 76 begge to, er det innafor da? Er så redd for å smitte dem, selv om de er friske og spreke er de jo gamle.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 22:18   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Det blir ikke 17. mai i Oslo. Vi har avtalt tog med naboene i bakgården. Med god avstand mellom alle. Så spiser alle pølser og is 2 meter utenfor sin egen platting og dermed 5 meter mellom hver familie. Tre av nabojentene spiller i korps og de har lovet oss korpsmusikk. Det blir ikke det samme, men det blir litt ålreit allikevel.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 22:23   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

17. mai blir det. Det går ikke direkte fra 16. til 18. mai. (Sorry, jeg klarte ikke la være. )

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 22:30   #20
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva med 17. mai da?

Jeg har pleid å skulke tradisjonell 17. mai-feiring med skogstur, men nå er det blitt hverdagen, så jeg burde kanskje finne på noe annet.

Grille på balkongen? Grille med naboer på avstand?

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no