Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-22, 08:41   #1261
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Absolutt. Jeg spør aller mest for min egen del. Jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe til folk hvis de ikke kommer med ønsker. Det skaper unødig stress for meg. Jeg har aldri opplevd ønsker som «bestillinger», slik jeg har hørt andre si. Tvert imot får jeg sjelden svar på mine spørsmål. (Og hvis det i det hele tatt kommer svar, så er ønskene alltid beskjedne.)

Her opplever jeg det som mer stress med mannens familie, som MÅ ha ønskeliste for å kunne kjøpe gaver. De KREVER ønskeliste, helst så detaljert som mulig, gjerne med lenke til nettbutikk hvor de bare kan klikke og betale. Altså holder det ikke bare å si "jeg ønsker meg noen fine og varme hansker", de skal vite nøyaktig hvilke hansker, farge, modell, størrelse, hvor de kan kjøpes ... Det er stress for meg å måtte tenke ut og finne på hva jeg selv skal få i gave, i tillegg til hva alle andre skal få. Har lyst til å si BRUK FANTASIEN, for svingende, bare kjøp noe DU synes er fint, JEG BLIR GLAD FOR ALT, enten jeg "trenger" det eller ikke. Jeg vil ha overraskelser! OVERRASK MEG!

Hvis jeg selv må finne på mine egne gaver kan de like gjerne bare droppe hele greia, jeg kan alltids gå ut og kjøpe meg det jeg trenger. Da er hele poenget med gaver borte for min del.

Mye gøyere med min familie, der er det ingen som har ønskelister, og jeg får gaver som er utrolig fine, som jeg aldri hadde kommet på å sette på noen ønskeliste fordi jeg ikke visste om dem. De fineste gavene jeg har fått har aldri stått på noen ønskeliste. Det er mye koseligere å kjøpe til dem også. Terskelen ligger mye lavere, gavene er ikke like dyre, så det er ikke så farlig om man en eller annen gang skyter litt utenfor blink. Folk blir stort sett glade for det de får uansett, det er lite krav om spesifikke gaver eller ønskelister. Og der kan jeg handle gaver tidligere på året, hvis jeg tilfeldigvis kommer over noe som jeg vet at min mor eller en av mine søstre ville like.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 21-01-22, 08:57   #1262
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Her opplever jeg det som mer stress med mannens familie, som MÅ ha ønskeliste for å kunne kjøpe gaver. De KREVER ønskeliste, helst så detaljert som mulig, gjerne med lenke til nettbutikk hvor de bare kan klikke og betale. Altså holder det ikke bare å si "jeg ønsker meg noen fine og varme hansker", de skal vite nøyaktig hvilke hansker, farge, modell, størrelse, hvor de kan kjøpes ... Det er stress for meg å måtte tenke ut og finne på hva jeg selv skal få i gave, i tillegg til hva alle andre skal få.

Jeg kjente også at jeg var omtrent her i år, når det blir vanskeligere og vanskeligere å lage detaljerte nok lister.

Men mor til mannen til søsteren min overgår det meste. Hun er veldig praktisk og økonomisk anlagt. Hun sendte melding til sin egen sønn: "Jeg ønsker meg denne: <lenke>. NB! Den er på TILBUD nå".

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 21-01-22, 08:59   #1263
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Ingen in familie/vennegjeng driver med ønskelister , det gjør det helt klart lettere å kjøpe gaver hele året.

Vi bruker noe ønskelister, dvs min brors familie og min, men det er ikke alltid vi bruker de. Det er også hyggelig å få noe som noen andre har kjøpt til meg fordi de tenker jeg vil like det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 21-01-22, 09:33   #1264
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

My, sånn er familien til mannen min også. Vi utveksler bestillingslister, ikke ønskelister.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 21-01-22, 12:12   #1265
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Oi, My. Det har jeg aldri vært borti.

Hyacinth er aktiv nå  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no