Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Fotoshop-hjelp til å lage mer plass rundt motivet?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-08, 21:48   #1
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Fotoshop-hjelp til å lage mer plass rundt motivet?

Jeg har tatt dette bildet:


som jeg ønsker å bestille som lerret. Men da tar de og "bretter" bildet rundt ramma slik at hodet til Hassel delvis kommer utenfor bildet.
Vil det la seg gjøre å lage litt mer plass rundt motivet, i samme sjatteringer som resten av bildet? Slik at det ikke ser så teit ut når det settes opp på lerret?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 21:49   #2
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fotoshop-hjelp til å lage mer plass rundt motivet?

evt også gjøre bakgrunnen hvitere, slik at det blir lettere å legge på litt "hvitt" rundt bildet?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 22:13   #3
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fotoshop-hjelp til å lage mer plass rundt motivet?

Jepp. Jeg har gjort et forsøk på bildet ditt og det går greit. Du kan få se resultatet mitt, så fjerner jeg det etterpå. Dette er litt sånn fort og gæli da, ikke finjustert.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.

Sist redigert av Kaktus : 16-10-08 kl 22:18.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 22:16   #4
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fotoshop-hjelp til å lage mer plass rundt motivet?

Wow! Det ble jo ganske bra. Med tanke på at det ytterste uansett ikke skal synes noe særlig.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 22:20   #5
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fotoshop-hjelp til å lage mer plass rundt motivet?

Jeg tok enkelt og greit og croppet bildet større først. Så merket jeg en del av kanten på originalbildet, free transform, og dro den helt ut til bildekanten. Gjorde det med alle fire kantene. Kortsidene først og så langsidene til slutt.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 22:22   #6
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fotoshop-hjelp til å lage mer plass rundt motivet?

Takk for tips. Jeg er helt Photoshop-blind, men jeg skal spørre søstra mi om hun kan prøve seg på noe av dette. Hun er litt mer i retning av nerd, men jeg vil slipper å plage henne med forespørsler som uansett ikke er gjennomførbare. Så takk for hjelpen!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 22:33   #7
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fotoshop-hjelp til å lage mer plass rundt motivet?

Du får gi et lite vink dersom du trenger mer hjelp da. Kjempefint bilde forresten, han er nydelig!

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 22:35   #8
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotoshop-hjelp til å lage mer plass rundt motivet?

Å, så fin!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 22:36   #9
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fotoshop-hjelp til å lage mer plass rundt motivet?

Jeg er bare innom for å beundre babyen. Så nydelig!

  Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 08:36   #10
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fotoshop-hjelp til å lage mer plass rundt motivet?

Bestiller du her: www.saltstudio.no så ordner de det for deg.
De "drar" ut motivet og legger på på kantene.

Sikkert andre steder også altså, men det er vel bare å forhøre seg. Fotoknudsen f.eks kutter, men det er ikke sikkert alle andre storleverandører av lerret gjør det.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no