Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Macro til Nikon D40

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-08, 23:09   #1
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Macro til Nikon D40

Jeg er helt grønn på terminologi og å lese artikler om objektiver og innstillinger og slik, vet bare at jeg ønsker meg et objektiv som man kan ta gode bilder av små ting med.

Noen som kan gi meg konkrete linker til objektiver til en hyggelig pris som passer til mitt Nikon D40-kamera?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 23:13   #2
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Macro til Nikon D40

http://www.fotovideo.no/aspx/loginVn...8195&plid=8195

Jeg fikk denne linken selv en gang. Men jeg er ikke helt sikker på om det er det objektivet du skal ha. Sikkert ikke. Dette var et som var rimelig og som jeg kunne ta nærbilder av barna med. Men om det egner seg til marihøner vet jeg ikke.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 23:17   #3
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Macro til Nikon D40

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

http://www.fotovideo.no/aspx/loginVn...8195&plid=8195

Jeg fikk denne linken selv en gang. Men jeg er ikke helt sikker på om det er det objektivet du skal ha. Sikkert ikke. Dette var et som var rimelig og som jeg kunne ta nærbilder av barna med. Men om det egner seg til marihøner vet jeg ikke.

Oi, og det var den rimelige versjonen ja. :fattiglus:

Også lurer jeg jo på om det finnes gode (eller om det finnes i det hele tatt?) autofokus-makro-objektiver, eller om det er manuelle som gjelder?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 23:55   #4
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Macro til Nikon D40

Vil dette være noe eller er jeg på villspor? http://www.finn.no/finn/bap/object?f...95&WT.svl=Link

Noen som kan uttale seg i den ene eller andre retningen? Jeg vil bruke det mest til å ta bilde av insekter, blomster og annet dilldall. Er det forøvrig samme type objektiv som tar gode bilder på lang avstand? :blottlegger uvitenheten fullstendig:

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 00:00   #5
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Macro til Nikon D40

Einaste eg leste om Tamron 70-300 i siste Digital Foto er at ein kan få eit lilla skjær rundt ting.
Han som hadde sendt inn spørsmålet hadde tatt bilde av eit fly. Og rundt flykroppen var det eit lilla skjær.
Konklusjonen deira var at Tamron kanskje ikkje var fullt ut kompatibel med Nikon sitt D40 ( eller var det D60 ? ) Eg kan sjekke det i morgon.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 00:01   #6
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Macro til Nikon D40

Eg tenker helst på dette som ei allround linse og ikkje som eit macro objektiv. Eg er muligens på villspor ?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 00:08   #7
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Macro til Nikon D40

Takk for svar. Jeg vet jo ikke engang hva som kjennetegner et macro-objektiv jeg da? Er det slik at jo større "tall" jo bedre? Altså, det jeg har som fulgte med kameraet er 18-55 så da har jeg liksom bare tenkt at alt som har større tall er bedre til slik nærbildefotografering. :kjenner at jeg skulle gått et fotokurs ja:

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 00:50   #8
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Macro til Nikon D40

*abbonerer* jeg har samme kamera, og vil lære mer. Så jeg håper du får mange gode svar.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no