Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Kjøpe speilreflekskamera i USA?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-08, 14:27   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøpe speilreflekskamera i USA?

Har noen av dere erfaring med å kjøpe speilreflekskamera i USA?
Jeg lurer på å bestille et Canon EOS 450D fra en amerikansk nettbutikk. Vi får besøk fra USA i løpet av året og de kan ta kameraet med seg når de kommer. Jeg er klar over at garantien kun gjelder i USA, men er det andre ting jeg må være klar over? Jeg regner selvsagt med at ladingen må skje med strømadapter som konverterer, men ellers?
Prisene er jo veldig mye lavere der.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 14:54   #2
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpe speilreflekskamera i USA?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Har noen av dere erfaring med å kjøpe speilreflekskamera i USA?
Jeg lurer på å bestille et Canon EOS 450D fra en amerikansk nettbutikk. Vi får besøk fra USA i løpet av året og de kan ta kameraet med seg når de kommer. Jeg er klar over at garantien kun gjelder i USA, men er det andre ting jeg må være klar over? Jeg regner selvsagt med at ladingen må skje med strømadapter som konverterer, men ellers?
Prisene er jo veldig mye lavere der.

Det burde ikke by på noen problemer. Jeg har flere kolleger som har kjøpt kamera i USA. Standard batteriladeren til Digital Rebel XSi (EOS 450D) støtter europeisk spenning, så jeg tror ikke du trenger noe annet enn en kabel som passer i norsk kontakt til den heller. Kameraet har vel til og med norske menyer.

Ben "wants a Nikon D300" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 15:27   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe speilreflekskamera i USA?

Takk for svar!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 19:12   #4
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpe speilreflekskamera i USA?

Du må i såfall akseptere at objektivet har venstrerefleks (US-standard), mens kameraer produsert for det europeiske og asiatiske markedet har vanlig høyrerefleks. I praksis spiller det liten rolle, så lenge du vet om det og tar hensyn til det når du skal fotografere under litt mer krevende forhold. Hvis ikke får du jo fort litt uventede resultater.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 09:20   #5
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøpe speilreflekskamera i USA?

Venstrerefleks og høyrerefleks :undre: Hva betyr det? Kan du utdype?

Jeg har bestilt et Canon-objektiv fra USA. Selv med frakt og moms ble det betydelig rimeligere enn det billigste jeg var i stand til å finne i Norge. jeg har ikke merket noen forskjell fra mine "norske" objektiver. Jeg bestilte fra BH. veldig ryddig og greit. Og jeg hadde objektivet fire dager etter at jeg la inn bestillingen. Om noen tar det med for deg slipper du jo moms og frakt også. Anbefaler uansett nevnte butikk. Du finner den på linken under.
http://www.bhphotovideo.com/

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 18:02   #6
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpe speilreflekskamera i USA?

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

Venstrerefleks og høyrerefleks :undre: Hva betyr det? Kan du utdype?

Når du ser i et vanlig speil blir refleksjonen speilvendt om vertikalaksen, men ikke om horisontalaksen (høyre blir venstre, men ned blir ikke opp). Det er fordi vi har to øyne som ligger på en vannrett linje. Et objektiv er på en måte bare ett øye, men det skjer fortsatt en refleksjon i kameraet (speilrefleks, ikke sant), og siden speilet i kameraet vipper opp må man velge om refleksen skal gå til høyre eller venstre. For kameraet er det hipp som happ, og på vanlige bilder har det ingen betydning. Men hvis du f eks skal fotografere vanndråper mot sollys, sånn at du med vilje får med en masse refleksjoner, vil vinkelen på disse komme enten fra venstre eller fra høyre (opp eller ned hvis du fotograferer på høykant).

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 18:06   #7
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe speilreflekskamera i USA?

Vi kjøpte vårt 350D (=Rebel XT) i USA. Ingen problemer whatsoever; det eneste du trenger er en liten adapter/overgang fra amerikansk plugg til norsk stikk-kontakt til laderen. Sånn reise-adapter funker i massevis.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 19:16   #8
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøpe speilreflekskamera i USA?

Mauser, din snik! Forvirre en stakkar med tull og tøys, tant og fjas! Det hørtes jo nesten logisk ut, selv om jeg ikke hang helt med i svingene. Var jo nesten klar til å løpe ut og teste, når jeg kom hjem fra jobb

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 00:01   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøpe speilreflekskamera i USA?

Vet ikke hvordan det er med Canon, men så vidt jeg har forstått det har Nikon "verdensgaranti" så lenge man registerer kameraet via de papirene som følger med når man kjøper det. Men jeg skal være enig med at i dette segmentet, har Canon for tiden mer aktuelle modeller enn Nikon...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 00:03   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøpe speilreflekskamera i USA?

Laderen til mitt 300D hadde i hvert fall løs kabel - i hvert fall på den laderen som har blitt solgt i Norge. Denne kabelen er den samme som benyttes på en haug dvd-spillere, radioer osv osv osv. Så jeg ville nesten tro det var samme lader i USA, bare en annen kabel mellom laderen og stikkontakt.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no