Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva gjør dere med restegarn?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-08, 22:23   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hva gjør dere med restegarn?

Jeg har to kasser restegarn liggende. Lappeteppe er liksom ikke helt tingen - finnes det andre brukbare ting man kan lage av garnet? En superstripete klovneullbukse?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 22:25   #2
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Sokker, som regel. Veldig spennende.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 22:27   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Sokker, som regel. Veldig spennende.

Ja hadde jeg behersket fire pinner så hadde jeg produsert en drøss. Fire pinner er imidlertid utelukket - så dermed trenger jeg alternativer.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 22:32   #4
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Hals

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 22:34   #5
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Det jeg ikke leverer i barnehagen eller skolen brukes til mye rart. Ungene vever med det og lager fingerhekling.

Du nevner ullbukse og det er da en ypperlig måte å bruke restegarn på. Siden du ikke strikker sokker.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 22:44   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Du nevner ullbukse og det er da en ypperlig måte å bruke restegarn på. Siden du ikke strikker sokker.

Men strikker man ikke strengt tatt den også på fire pinner?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 22:47   #7
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Men strikker man ikke strengt tatt den også på fire pinner?

Du kan strikke forstykke og bakstykke hver for seg fram og tilbake, og sy sammen i sidene og mellom beina, så slipper du fire pinner.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 22:48   #8
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Men strikker man ikke strengt tatt den også på fire pinner?

Normalt strikker man beina med strømpepinner (5), men det går an å strikke frem og tilbake og sy sammen tilslutt. Har ikke oppskrift på det, men kanskje de kan hjelpe i en garnforretning.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 22:49   #9
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Tåtti var litt kjappere enn meg ser jeg.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 22:50   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Du kan strikke forstykke og bakstykke hver for seg fram og tilbake, og sy sammen i sidene og mellom beina, så slipper du fire pinner.

Blir det like bra resultat? Det høres så... flatt ut

Og hvem vil egentlig gå med en ullbukse med striper i alle mulige farger? Det blir i allefall fargerikt om jeg skal strikke for-og bakstykke for seg og sy sammen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 22:55   #11
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Jeg gir det bort til Tåtti også strikker hun sokker til ungene mine av det.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 22:56   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Jeg gir det bort til Tåtti også strikker hun sokker til ungene mine av det.

Det hørtes ut som en lur løsning.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 22:59   #13
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.102
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Fire pinner? Er det ikke fem?

Jeg vil gjerne ha enkle oppskrifter på sokker. Har mye garn liggende.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 23:00   #14
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Jeg gir det bort til Tåtti også strikker hun sokker til ungene mine av det.

Noba da! Må ikke gi folk sånne ideer! Når skal jeg få begynt på kosedressen til gutten min da???

*holder på med sokk 7 av 12 til andre verdig trengende*

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 23:03   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Fire pinner? Er det ikke fem?

Enda verre

Du har rett. Det er fem pinner. Onkelen min (av alle) rettet meg på det for et par måneder siden. Han sa også at til og med han kan strikke sokker. Jeg nektet å tro han, men det viser seg at han ikke løy. Når man var 10 i søskenflokken for 60 år siden var det visst ingen vei utenom dersom man ville ha sokker på beina.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 23:06   #16
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Jeg hatet også strømpepinner, til jeg fikk meg noen i bambus. Nå strikkes det sokker i massevis her.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 23:22   #17
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

*holder på med sokk 7 av 12 til andre verdig trengende*

Du er så snill da, de kommer til å komme godt med.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 10:50   #18
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Jeg vil gjerne ha enkle oppskrifter på sokker. Har mye garn liggende.

Jeg bruker oppskriften som står bakpå Treskogarn. Har modifisert den en smule etter hvert, men den er i hvert fall enkel. Og så liker jeg den firkantede hælen, den sitter godt på foten på både liten og stor. Har ikke sjekka om den ligger på nett noe sted.

Zol, hva med å strikke skjerf av restegarnet? Her er link til et veldig enkelt og raskt skjerf som krever ca. 50 g garn. Jeg strikket noen sånne i julegaver, og de ble populære. Blir sikkert morsomt i striper også, hvis du ikke har så store rester.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 10:54   #19
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.


Og hvem vil egentlig gå med en ullbukse med striper i alle mulige farger? Det blir i allefall fargerikt om jeg skal strikke for-og bakstykke for seg og sy sammen.

Vel, storebror fikk en restegarngenser av ei venninne for litt siden. Jeg ville helst ha gjemt den bakerst i skapet. Ungene krangler om den.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 10:57   #20
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør dere med restegarn?

Malin har en liten vev, så restegarnet får hun.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no