Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pynter du i alle rom til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-07, 13:31   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Her pyntes stua og kjøkkenet. Vi har ikke kjempemye pynt noen steder vi altså, men det er iallefall der man finner det.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 13:37   #22
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Våre julepynteambisjoner (har aldri pyntet til jul før) begrenser seg til alle rom i 1. etasje utenom geriatrisk og teknisk rom. (Dvs. bad, gang, kjøkken og stue.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 13:41   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Nei. Jeg har en del julepynt, men jeg får jo aldri brukt det. Ikke liker jeg overpynting, og ikke har vi så mye plass til pynt. Det blir pynting i stua og på kjøkkenet. Når juletre er på plass, samt noen røde amarylliser, julekalenderen til ungene og julepostmappa mannen min laget da han var ti år, så trengs det ikke stort mer. Henger kanskje opp litt i vinduene og setter fram noe av det ungene har laget, men jeg får aldri brukt alt jeg har.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 13:42   #24
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Hva man lærer på FP om dopapir.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 13:48   #25
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Nope. Vi pynter i mest i stua, samt litt på kjøkkenet (adventskalender, rød duk og noe julepynt hengende i kjøkkenvinduene).

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 13:50   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Hva man lærer på FP om dopapir.

Nyttig info, ikke sant?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 13:58   #27
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Tja la oss se.

Det er mest pynt på stue og ryddig med litt i gangen nede og i trappeoppgangen opp til stue. Mazungens soverom har lekre lys"tomter" og lekerommet har masse snøkrystaller, det står hun for selv. Nissedopapir eller ei avhenger av beholdningen akkurat da.

Jeg har utrolig nok noen små julehåndklær jeg henger inn på toalettene.

Loftstuen roter jeg meg sjelden til å pynte og vårt soverome r sjelden ryddig nok til å pyntes.

Jeg har ikke julegardiner. Men har en del bittesmå piperensernisser som er gamle og noen arvede heklede hjerter som de grå gardinene får på med knappenål.

Jeg har ikke massive julete duker, men jeg har noen veldig gamle løpere som jeg bruker oppå hvit eller rød duk. De er vel opp mot 100 år gamle.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 14:11   #28
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Stue, gang, kjøkken, og podens rom. Doen blir kanskje også pyntet med juledopapir om vi kommer på det.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 14:14   #29
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei. Bare stua. Jeg har ikke julegardiner og juleduker og juledopapir og juleservise og slike ting.

Ikke jeg heller. Too much.
Har noe som poden har laget pluss noe som vel kan kalles moderne julepynt.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 14:15   #30
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Vi fikk forøvrig en håndduk som det sto "god jul" på i gave fra nissen i fjor - kanskje vi må bruke den på do - OG fikse dopapir også ..

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 14:17   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Jeg syns det er så fælt med sånne julegreier man får fra litt fjerne slektninger, gjerne håndklær, eller en nisse. Det er jo absolutt ikke slike ting vi liker, men det er jo gitt til oss i beste hensikt. Hva gjør man med slikt?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 14:26   #32
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det er så fælt med sånne julegreier man får fra litt fjerne slektninger, gjerne håndklær, eller en nisse. Det er jo absolutt ikke slike ting vi liker, men det er jo gitt til oss i beste hensikt. Hva gjør man med slikt?

Pynter på do og på barnerom kanskje? Eller på gjesterom?...Iallefall på steder hvor man ikke akkurat kommer til å tilbringe altfor mye tid i jula..

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 14:26   #33
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det er så fælt med sånne julegreier man får fra litt fjerne slektninger, gjerne håndklær, eller en nisse. Det er jo absolutt ikke slike ting vi liker, men det er jo gitt til oss i beste hensikt. Hva gjør man med slikt?

Regifting eller annen resirkulering. :nådeløs:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 14:30   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Regifting eller annen resirkulering. :nådeløs:

Vi har gitt noe til fretex, for jeg kjenner rett og slett ingen som liker julehåndklær og nisser/mus med lusekofte. Men jeg får dårlig samvittighet. Skulle ønske folk som ikke ante hva vi ønsket oss heller kunne gitt penger til Unicef eller noe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 14:46   #35
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Jeg pynter stua, kjøkkenet (med julegardiner også ja), gangen, ytterdøra, men ingen rom oppe, bortsett fra adventstakene som blir spredt over hele huset.

I tillegg har jeg en del lysslynger ute, bl.a. i mønet på den ene garasjen. DA er det jul da :drømmer:

Hilsen fru julejul uten nissehåndklær og nissedopapir.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 15:16   #36
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Jeg skal ha julegardiner på kjøkkenet, juleduk i stuen, lys i alle vinduer, en shcvær stygg snømannlys-ting i vinduet til poden, lysestaker i kjøkken og stuevinduene, engler og nisser overalt og i det hele tatt.

Det blir neppe pynt på kontoret og badet/do- bortsett fra muligens noen julehåndklær som jeg av en eller annen grunn har.

Og den som sier juleduken min som min mormor har brodert er stygg, den skal få juling.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 15:41   #37
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Jeg pynter i stuen, kjøkkenet og gangen. Guttungen får adventsstjerne i vinduet sitt, og et lite tre på rommet. Hyggelig.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 16:04   #38
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Først må jeg si at stor p ikke funker på tastauret mitt

Jeg pynter i gangene, kjøkkenet og stua. Det er mulig storesnuppa får en nisse på rommet sitt, tror hun kommer til å kreve det.

Tror vi gjør det slik som deg ja.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 16:09   #39
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Barna syns det blir finere jo mer vi har oppe, så vi har duker og gardiner i stue og kjøkken. Barna har pynt på rommet sitt, så masse de ønsker. Jula går under "much is more" og "reallymuch is even better".

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 16:09   #40
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Jeg har juledusjforheng

Stue, kjøkken, gang og bad/toalett pyntes. Av og til setter jeg en nisse på soverommet vårt også - og kanskje ztjerna vil ha noe pynt på sitt rom i år også.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no