Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pynter du i alle rom til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-07, 11:34   #1
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Pynter du i alle rom til jul?

Først må jeg si at stor p ikke funker på tastauret mitt

Jeg pynter i gangene, kjøkkenet og stua. Det er mulig storesnuppa får en nisse på rommet sitt, tror hun kommer til å kreve det.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 11:36   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Nei. Bare stua. Jeg har ikke julegardiner og juleduker og juledopapir og juleservise og slike ting.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 11:37   #3
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Vi pynter i stua, på kjøkkenet, i loftstua og i gangen. Ungene pynter rommene sine med pynten de har laget selv

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 11:37   #4
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Julegardiner og -duker må være noe av det styggeste jeg ser

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 11:39   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Gangen og stua. Og barnerommet, etter barnets eget ønske.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 11:40   #6
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Julegardiner og -duker må være noe av det styggeste jeg ser


Til en viss grad enig i det ja Jeg har riktignok "julegardiner" på kjøkkenet - hvite kapper med tynne røde striper i. Sånn passe julete - gardiner med nisser,stjerner og stas blir litt for mye for meg. Duker bruker jeg ikke (kun helduk på spisebordet når vi spiser middag julaften og 1. juledag)

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 11:41   #7
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Vi har en rød duk (til spisebordet) vi bruker i jula. Dvs. en rød og en hvit, som vi bytter på.


Ellers pynter vi gang, kjøkken og stue + loftstue.

Tenkte også se om vi fant noe vi kan henge i barnas vinduer i år. De vil så gjerne pynte hos seg de også... En stjerne eller et eller annet.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 11:43   #8
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Nei, det gjør vi ikke.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 11:47   #9
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Adventskalenderen henger på kjøkkenet, og så har vi lilla lys i lysestaken, som byttes ut med rødt eller hvitt julaften. Juleduk på kjøkkenbordet bruker jeg og, når jeg tenker meg om. Ungene har hver sin juledekorasjon hengene på soveromsdørene.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 11:52   #10
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Hos oss er det pynt i stua.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:25   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Stua og litt på kjøkkenet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:27   #12
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Gangen inne er julefri, men på trappa ute står sopelime med granbar og krans på døra (hjemmelaget av eføy) lys i tujaen ved trappa må jeg også ha.
I trappa opp til 2. etg sitter alltid Isoldenissene mine, og ungene har stjerne i vinduene sine. Gutta kommer til å pynte rommet med det de har laget som de pleier.
Kjøkkenet får en hvit engel eller to på benken, og advenstake i vinduet. Stua pyntes. Jeg har hengt meg opp i gull og hvitt til jul og det blir det i år også.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:46   #13
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Vi pynter stua, med det blir også kjøkkenet pyntet. Men ikke hele huset nei.
glitter: juledopapir. Finnes det?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:48   #14
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Vi pynter ved ytterdøren i gangen med litt lys og en adventstjerne, gangen inne,kjøkkenet og stuen
Gjestetoaltett får også litt julepynt.

Krans på ytterdøren, bittesmå lys i et tre i gården og lys på trappen.
Det er pent og hyggelig i en mørk årstid

Jeg overpynter overhodet ingen steder, men litt koselig med en hyggelig velkomst for gjestene våre selv på toalettet

Vår juleduk er blå, ellers bruker jeg mine vanlige hvite damaskduker
Har ingen juleduker eller julegardiner, og skal heller aldri anskaffe meg det.

Min mor har en nydelig juleduk hun har brodert selv,uten nisser etc, og den er offwhite.Slik kunne jeg tenkt meg egentlig.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:50   #15
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Nei, sliter nok med å få tid til det

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 13:03   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Vi pynter stua, kjøkkenet og bittelitt i gangen. Det er koselig med litt jul med en gang man går inn døra. Vesla pynter rommet sitt til gangs.

Jeg har som regel rød duk med gulltråder på spisestuebordet og strør over det med gullstjerner. Og så har jeg to broderte juleduker, den ene er håndbrodert og veldig fin, og på mirakuløst vis blir den alltid sølt på med en gang den legges på bordet, slik at den må renses hver januar. Oftest har jeg hatt røde lys og nissetema over hele stua og kjøkkenet, men toner visst mer og mer ned for hvert år. Også kjøper jeg aldri julepynt lenger, vil ta vare på det gamle slik at Vesla får det samme personlige forholdet til julepynten som jeg hadde da jeg var liten. Husker godt hvor magisk frydefullt det var å ta frem eskene med julepynt fra loftet.

Julegardiner har jeg aldri hatt. Tro det eller ei.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 13:06   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

glitter: juledopapir. Finnes det?

Ja, og jeg juger når jeg sier vi ikke har det. Du vet, rundt jul så får alt Lambipapiret røde hjerter og nisser på seg.

Forresten, så tror jeg at jeg skal pynte verandaen i år, med litt (mye) lys. Også har jeg lyst til å lage en krans til døra, men vil ikke at den skal være så tradisjonell.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 13:19   #18
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, og jeg juger når jeg sier vi ikke har det. Du vet, rundt jul så får alt Lambipapiret røde hjerter og nisser på seg.

Det har jeg faktisk ikke lagt merke til. Røde hjerter på Lambipapiret hadde ene naboen min alltid, men det er altså juledopapir. Naboen tok nok vare på jula til påske da.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 13:27   #19
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Regnes det som pynting når man putter alt rotet inn på soverommet for å få plass til julepynten i de andre rommene?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 13:27   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du i alle rom til jul?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det har jeg faktisk ikke lagt merke til. Røde hjerter på Lambipapiret hadde ene naboen min alltid, men det er altså juledopapir.

Jepp. Om sommeren får man kjøpt dopapir med seilbåter på. Og skjell.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no