Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan ser menyen ut på julaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-07, 15:56   #41
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Ribbe, medisterkake, medisterpølse, rødkål, surkål, rosenkål, mandelpotet, ribbefett og saus er hovedretten.
Desserten er riskrem med rød saus og multekrem.
Drikke er øl, akevitt, rødvin, vann og brus.

Til gavene er det kaffe, julebakst og litt konfekt. Kanskje en likør eller cognac.

Siterer deg jeg... Samme menyen her ja

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 16:00   #42
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Vi spiser pinnekjøtt med kålrabistappe, kokte poteter (enten mandel eller Ringerikspoteter) som hovedrett.
Vi har gjerne medister og julepølse ved siden av, og kanskje litt ribbe også - det kommer helt an på familiesammensetningen. Medister, julepølse etc spiser de som ikke liker pinnekjøtt (barna i stor grad)
Til dessert har vi pleid å ha riskrem med rød saus, gjerne av hyllebær om vi får tak i det.
Drikke er juleøl eller brus, og akevitt til de som vil ha det. Har aldri vært vant til nevneverdige mengder med alkohol på julaften, så mer enn en juleøl blir helt feil. Og akevitten kan noen andre få føy:

Vi spiser risengrynsgrøt på dagen, med mandel i selvsagt.

  Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 16:27   #43
ack
HATER Bergen by
 
ack sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 211
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Ribbe, pinekjøtt, kålrabistappe, kokte poteter, sjy, saus også husker jeg ikke hvordan tilbehør vi bruker til ribba.

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 16:37   #44
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Til middagen har vi ribbe med medisterkaker, medisterpølse, sossiser, potet, surkål, rødkål, gulrøtter, rosenkål og saus. Vi drikker juleøl/rødvin/brus/tomtenøl til maten (mannen vil ha en liten skvett akevitt attåt). Til dessert (dvs, den tar vi til kaffen etter pakkeåpningen) har vi riskrem med rødsaus.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 16:48   #45
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Julaften er det ribbe med svsiker og epler. Medisterkaker og sossisser, rødkål og surkål. Lager saus av stekesjyen. Rørte tyttebær ved siden av. Evt. kokte erter fordi ungene elsker det.
Så er det pinnekjøtt med kålrabistappe.
Til dessert har vi ofte fruktsalat eller en sorbet, litt etter som. Gjestene pleier å ha med desserten. Om svigers feirer hos oss har de med seg pinnekjøttet og klårotstappa.
Drikke er øl, rødvin, akevitt og julebrus.

Vi spiser riskrem hos min farmor på formiddagen, hele slekta trykker oss inn i hennes bittelille leiliget og ser på Tre nøtter til Askepott. Det er igrunn dagens høydepunkt.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 17:16   #46
ack
HATER Bergen by
 
ack sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 211
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Surkål var det ja. Det er jo nesten 1 år siden jeg spiste ribbe sist. :teflonhjerne:

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 17:20   #47
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Når vi har min jul så spiser vi ryper med sukkerglaserte poteter, brunsaus, hjemmelaget rødkål, brokkoli, erter og mais til hovedrett. Forrett er som oftest noe som innebærer røkt eller gravet laks. Og røvin til maten, selv om jeg må stå over i år...

Dessert er som oftest frukt og is eller multekrem.

Mannens jul er ribbejul, veldig godt det også, men det er ikke rype Ribben serveres med mandelpotet, surkål, kokte gulrøtter, svisker og brunsasus. Drikke er vann, øl og akevitt. Multekrem til dessert.

Min beste venninne fra barndommen trodde i mange år at vi også spiste ribbe på juleaften, hun trodde bare jeg sa det så feil ribbe/rype - nesten det samme

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.

Sist redigert av Martis : 31-10-07 kl 20:04. Årsak: Glemte drikkevarene...
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 19:17   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Vi har to variabler på julaften:

1. Sursteik (okse marinert i surmelk i ti dager) med viltsaus, tyttebær, poteter (ikke mandel!), waldorfsalat, erter, gulrøtter, og ellers hva som måtte passe. (= Alt fra snittebønnestuing til hjemmelaget ripschutney, hermetiske pærer med ripsgelé etc etc). Vi drikker rødvin.

2. Pinnekjøtt med potetet (ikke mandel her heller), kålerabistappe og jeg tror vi ofte har en slags chutney til det også. Pluss sjyen selvsagt. Drikke: øl og akevitt.

Dessert er riskrem med mandel. Rørte jordbær som regel. Moren min er litt eksperimentell, så variasjoner kan forekomme både i dessert og middag.


VI har ikke noen spesielle tradisjoner i matveien utover denne middagen, men ungene har begynt å spørre om risengrøt til lunsj. Jeg er ikke vant til det, men vi kan gjerne ha det for meg. Dessuten er Maximillias aniskringler blitt fast innslag i jula, jeg laget det en gang i høst og da kommenterte ungene at det luktet jul!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 19:28   #49
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

På morgenen er det frokost med godt pålegg og gjerne ferske rundstkker el.
Også julestrømpe. Også er det samme lunsj som frokost, og evnt. noe mellommåltid.
Middag er ribbe med pølser, medisterkaker, skysaus, poteter, surkål, rødkål og rosenkål.
Drikke er vel så ymse, både øl, akevitt, vin, julebrus, farris, vann og juice har vi hatt, hva nå enn de enkelte foretrekker.
Også har vi riskrem med rød saus og iskake til dessert (lurer på om jeg skal innføre hjemmelaget sjokoladepudding med vaniljesaus og krem istedet).
Så kaffe og kaker og snop senere da.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 19:36   #50
SIS
Aktiv
 
SIS sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 241
SIS er litt kul
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Det særeste hos oss er lunsjen, då skal det være tomatsuppe

Til middag er det pinnekjøtt med mandelpoteter og kålrabistappe.
Dessert er moltekrem.

Svineribbe pleier me å ete 2. dag

__________________
Mamma til 3
SIS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 20:15   #51
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Pinnekjøtt (kjøpt på spekeloftet), dampet og stekt i ovnen i 10minutter , mandelpotet, kålrabistappe, mørpølse/vossakorv

Dessert, enten hjemmelaget karamellpudding eller fruktsalat.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 20:27   #52
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Om vi spiser hos mamma og pappa: kalkun, potet,rosenkål, gulerot til turbo og waldorfsalat. Namnam
Dessert: finnmarks multer\multekrem, kromkaker og sjokoladepudding til mann og turbo

Før når jeg var lita spiste vi ribbe men jeg liker det ikke å nektet å spise det og mamma blir dårlig av det. Så da fant vi ut at kalkun skulle det være fra da av.

spiste risengryns grøt om formidagen men jeg ble bestabdig syk av den. sånn vi fant ut at jeg hadde laktoseintoleranse som 6 åring..
Og for det om grøten kokes på laktoseredusert melk så blir jeg dårlig.


Om vi skal være med svigermor så vet jeg ikke.
For de bruker å være hos mormoren til mann og hun servere ribbe og kjøttkaker.
2 to av de 4 tingene jeg kan med handa på hjerte si at jeg IKKE liker og kommer ikke til å smake en gang.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 20:33   #53
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Jeg er vokst opp med julestrømpe om morgenen. Til julemiddag surstek (på okse eller elg) og riskrem m/mandel til dessert. Riskrem liker jeg ikke, men jeg spiser det mer enn gjerne så lenge det er en mandel oppi (konkurranseinstinkt ). De voksne har drukket vann, rødvin eller brus. Ribbe/pinnekjøtt/øl/akevitt har jeg vært forskånet for.

En del år etter at jeg flyttet hjemmefra fant min stemor plutselig ut at hun skulle lage egne tradisjoner. Pinnekjøtt (:urk: ), øl og akevitt (:dobbelturk: ). Min mor inviterte i de siste årene av deres liv en gammelonkel og min gamle bestemor som begge trengte noe lettyggelig - da ble det servert bankebiff med mandelpoteter og ertestuing.

Vi prøver nå å finne juleskrullen i oss selv med tilhørende tradisjoner. Surstek er plan B, men foreløpig så håper vi at gås eller and vil bli det store for oss. I år står 5 kg gås på menyen. Til dessert tror jeg vi lander på rødvinspærer og mascarponeegg.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 20:44   #54
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Vanlig frokost, risengrynsgrøt til lunch og kalkun til julemiddag.
Vi har sossiser, rødkål, nydelig saus, waldorfsalat og ertestuing til. Til dessert er det gjerne risgrøt. Øl, vin, aquavit og brus til ungene.

Kaffe og syv slag til gavene.

Ellers har vi pinnekjøtt av røkt lam på lille julaften, det er tradisjon nå.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 21:48   #55
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

God og lang frokost(om jeg ikke skal jobbe)med masse godt julepålegg.
Risengrøt til lunsj.

Selv om jeg er mest glad i ribbe blir det nok pinnkjøtt til jul i år også. Men kålrabistappe og poteter. Riskrem med rød saus eller rørte jordbær til dessert.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 21:53   #56
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Er ikke jul uten pinnekjøtt

Kålrabistappe, akevitt og øl, hører også til.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 08:55   #57
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Julaften er

Frokost med rundstykker, masse godt pålegg (gjerne rester fra koldtbord lillejulaften), egg og diverse.

Siden vi feirer hjemme hos oss selv har vi ingen lunchtradisjoner. Spiser litt når vi er sultne.

Middag er ribbe i 16.30 tida, med
- poteter
- kokte gulerøtter
- rødkål og/eller surkål
- svisker
- Maarud salt potetgull
- mannen pleier å ha noen agurkskiver til

Drikkes med øl til (med eller uten alkohol)

Vi pleier ikke å ha dessert, da vi har så mye godt senere på kvelden. Hjemme hos mine foreldre bruker de riskrem eller multekrem.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 09:58   #58
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Brunsj (kan gjentas et par ganger i löpet av dagen, etter behov)
Lefse med oksetungetunge, lettsaltet lammelår, eggeröre, god sennep + det som er av gode pålegg, bare de förste der som er obligatoriske. Da drikker vi melk, juice eller vann. Også har vi sånn fancy smör som er dårlig for hjertet, det er viktig for det har vi aldri ellers.

Middag (hvis jeg vinner)
Kokt torsk, lever og kröll. Smelta smör, kokte poteter, gulrötter og purre.

Middag (hvis jeg ikke vinner)
Pinnekjött (helst rökt) dampet og grillet. Kokte mandelpoteter, sjy, kålerabi- og gulrotstappe. Eventuelt også med komler og rökte kjöttpölser.

Drikke til middagen er öl/lettöl/santa clausthaler og akevitt, rödvin til de som liker det. Pluss vann, farris og brun julebrus.

Kan ikke si jeg husker noen desserttradisjon. Mammas hermetiserte ingefär- og nellikpärer er nok favoritten, men det har blitt sjeldent etter de sagde ned päretreet.

Kransekakestenger og brente mandler har vi alltid. Sikkert i forbindelse med en runde kaffedrikking, de blir det en del av. Både för og etter middag.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 09:59   #59
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Vi spiser en bedre frokost om morgenen. Den består stort sett av vanlig pålegg (men større utvalg), samt "julepålegg" som sild, hjemmelaget sylte og røkt laks.

Julemiddagen består av ribbe, kokte mandelpoteter, medisterkaker, sossisser, stekte eplebåter og svisker, tyttebær og sjy. Til dette drikker vi brus, øl og akevitt.
Hjemmefra er jeg vant til multekrem til dessert, men de siste årene har vi hatt riskrem med hjemmelaget jordbærsaus. Jeg tror vi går for det i år også.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 10:10   #60
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Den ene gangen vi har feiret jul hjemme hos oss selv – den gangen junior var helt ny – tilberedte jeg lutefisk.

Ben "lutefisk hver gang altså" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no