Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan ser menyen ut på julaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-07, 11:15   #21
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Midt på dagen: Mjælkesuppe med rosiner og mandel.

Middag: Urøkt pinnekjøtt, poteter og kålrabistapp.
Dessert: Ikke fastspikret. I fjor var det fruktsalat, året før var det multekrem.
Drikke: Øl, vin, akevitt,vann og brus.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 11:16   #22
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

1. juledag er også tradisjonsbundet, da koser vi oss med hummer.

2. juledag er ikke tradisjonsbundet, så her kan det dukke opp hva som helst. Muligens ribbe, stek eller koldtbord osv.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 11:20   #23
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Risgrøt med storfamilien venner og kjente i 12 tiden.

pinnekjøtt med poteter (helst mandel) , kålrotstappe. hos svigers er det ofte full svinesteik med sossiser og surkål,svisker, vossakorv og grønnsaker og. noe som er tull da vi bare er 5 stk der.

riskrem til dessert.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 11:24   #24
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Middag: Ribbe med sossiser, rødkål, surkål, babygulrøter og rosenkål. Poteter og ribbefett.

Dessert: Krumkake med multekrem.

Drikke: Julebrus fra E.C.Dahls

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 11:35   #25
gethosmurfen
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 339
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Vi har sursteik med rosenkål, gulrøtter, erter, surkål, tyttebærsyltetøy og viltsaus. Til dessert er det alltid riskrem med mandel i. Drikke er vin, øl, brus og vann.

__________________
Gethosmurfen og lille prinsesse vil ikke juli 2005
gethosmurfen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 11:42   #26
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Lang frokost med julepålegg, hjemmebakte rundstykker og horn. Lunsj på kjøkkenbenken mellom slagene, såvidt jeg husker.

Middag ca kl 16 med ribbe, medisterkaker, julepølser, poteter, saus, grønnsaker og tyttebærsyltetøy. Mannen er storfornøyd, han elsker ribbe og ble helt i hundre da han oppdaget at vi spiser det på julaften. Til dessert er det multekrem og jordbær med krem. Drikke er brus, øl og akevitt.

Julegrøt med mandel spiser vi på kvelden på lillejulaften, før vi pynter juletreet. 1. juledag har vi ofte ovnsstekt laks. 2. juledag kommer hele storfamilien til foreldrene mine og spiser fyllt kalkun, med riskrem til dessert. Jeg syns det er en uting at den beste middagen og den beste desserten serveres sammen, så den dagen vi feirer jul hjemme hos oss selv blir det riskrem på julaften, etter ribba.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 11:49   #27
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Til frokost/lunsj dekker vi bordet og koser oss med nybakt brød og alt det god julepålegget, samt egg, kakao osv.

I 16-16.30 tiden spiser vi middag. Vi har ribbe, medisterkaker og småpølser, samt poteter og brun ribbesaus. Grønnsaker, rødkål/surkål og tyttebærsyltetøy.

Til dessert har vi riskrem med rød saus OG hjemmelaget karamellpudding med krem (Mannen min liker ikke riskrem og har fått denne ekstraservicen siden han var liten, og det er jul for ham )

Første dagen er vi hos pappa, og da har vi alltid koldtbord, samt rester av julemiddagen.

Andre dagen er det litt forskjellig ettersom vi bytter på hvor vi er denne dagen, men det er gjerne ovnsbakt laks eller ørret og kalkun. Evt pinnekjøtt.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 11:58   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Jeg ELSKER pinnekjøtt men ingen i min familie liker det, idiotfolk! Vi har heller aldri hatt tradisjoner i vår familie, så det har gått i alt fra surstek (nam) og svinestek til torsk og vegetargryter (mamma og tante er vegetarianere, jeg var det selv i seks år frem til 2003).
Nå har vi fått nye tradisjoner siden vi har giftet oss og fått barn og mer rutine på julefeiringene. Så det blir KALKUN (mamma får vegetar-schnitzler) med rødkål, poteter, fløtesaus, grønnsaker og diverse her hjemme hos oss annenhvert år, og ribbe med alt tilbehør hos svigers annenhvert år. I år skal vi til svigers, og da blir det ribbe.

Pinnekjøttet får jeg heldigvis spist meg mett på hos Ms. Lee 3. juledag hvert år. Takk gud for henne!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 12:05   #29
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

I år er vi hos svigers og der ser menyen slik ut:
Ikke noe spesielt til frokost.
Før kirken spiser vi risgrøt.
Pinnekjøtt med kålrabistappe, poteter og sjy til middag. Akevitt og øl til de som vil ha.
Riskrem, julekaker og kaffe utover kvelden.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 12:08   #30
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Jeg skjønner ikke hvordan man kan finne seg en partner som spiser noe annet enn en selv på julaften.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 12:10   #31
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Julaften spiser vi deilig sprøstekt ribbe (av den typen med mye kjøtt), hjemmelagede medisterkaker (av halvparten medisterdeig og halvparten karbonadedeig), små julepølser, hjemmelaget surkål, rørte tyttebær, svisker, diverse grønnsaker og god saus.

Desserten er fruktsalat med hakkede mandler/nøtter og krem.

Senere i jula har vi pinnekjøtt og andre gode julemiddager, men dette er selve julemiddagen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 12:59   #32
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg skjønner ikke hvordan man kan finne seg en partner som spiser noe annet enn en selv på julaften.

Man finner en partner som er villig til å gi slipp på sine mat-tradisjoner.

Vi spiser pinnekjøtt med vossafår, surkål, kålrabistappe, mandelpotet. Til dessert har vi hatt litt forskjellig, men i de siste årene har det gått i fruktsalat med is.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 13:01   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Man finner en partner som er villig til å gi slipp på sine mat-tradisjoner.

Jepp. Min mann er altetende, egentlig, men pinnekjøtt nekter han å spise. Men nå har vi aldri det heller, for INGEN i min eller hans familie liker det jo, så da er det jo bare JEG som er vanskelig. Neida, er altetende jeg også, men foretrekker kjøtt fremfor fisk på julaften. Vi har som sagt kalkun og ribbe annenhvert år, funker fint som bare det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 13:32   #34
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg skjønner ikke hvordan man kan finne seg en partner som spiser noe annet enn en selv på julaften.

Har aldri hørt om noen andre enn min familie som ikke pleier å ha julemiddag. Mannen min har gjort et kupp - jeg var et uskrevet blad

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 13:41   #35
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Ei jeg studerte med hadde fiskeboller i hvit saus på julaften - Tradisjonen var kommet da bestefaren hadde hatt magesår og da måtte spise lettfordøyelig mat. De har gård og fjøsstell før julaften uansett, så de anså det som praktisk i ettertid også.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 13:41   #36
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Ribbe med ekstra svor, hjemmelagde medisterkaker, sosisser, rødkål, surkål, sterk sennep, rørte tyttebær, sure agurker, brun saus. Dessert er multekrem.

Til kaffen har vi julekaker og en fantastisk sjokoladekake.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 13:49   #37
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

I mitt 36 år gamle liv har jeg 1 jul som ikke har vært hos foreldrene mine, så det er egentlig den lengste tradisjonen med dagen.

Vi(les:jeg)starter morgene med 3 nøtter for Askepott.

Drar ganske tidlig til foreldrene, rundt 2-3. Da løper mutters rundt som ei hugger`n høne og lurer på når hun setter på potetene, og "er det nok mat i år da", men som vanlig blir potetene ferdige og mat er det nok av i massevis.

Vi spiser ribbe, kjøttkaker, medisterpølser, grønnsaker, surkål, rødkål og poteter kl 17. Riskrem til dessert.

Etter mat åpnes det julegaver, barna leser opp til og fra og alle ser på mens gavene blir pakket opp.

Mens vi åpner så står det kaker og godteri fremme på bordet.

Pakkeåpningen tar forferdelig lang tid, da det er 2-4 barn der, kommer an på hvilken "annenhver jul" det er.

Dette ble ett litt mer utfyllende svar enn bare middagen, men jeg gleder meg litt kjenner jeg!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 14:28   #38
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Ungene våkner jo gjerne før hanegal på julaften. Da finner de julestrømpene og ettersom det er julaften så er det lov å smake litt på innholdet i strømpen før frokost.

Vi drøyer frokosten til i ti-halv-elleve-tiden. Da dekker vi bord og tar fram hjemmebakte rundstykker, lefse og godt julepålegg.

Middagen er alltid ribbe med sossisser, poteter, rødkål, erter, kokte epler, tyttebær og saus. Til drikke serveres øl og akevitt samt brus/farris til de som ønsker det. Desserten har variert litt, men stort sett har vi hatt hjemmelagd karamellpudding

Som regel spiser vi oss så mette at julebaksten får stå i fred på julekvelden

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 14:38   #39
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Jeg kommer ikke hjem før klokka 18 på julaften, så den dagen bruker vi ikke ha avansert middag. Jeg regner med at vi skal ha kalkunfilet med ris, saus og waldorfsalat. Riskrem til dessert.

Vi drikker sjeldent alkohol og absolutt ikke på julaften. Jeg regner med at det blir farris, juice eller brus til maten.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 14:48   #40
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Jeg har aldri stått for julemiddagen, men er vi hos mine foreldre får vi servert:

Ribbe, sossiser, medisterkaker (halvparten medisterfarse og karbonadedeig), poteter, brun saus, surkål, rødkål, gulrøtter og rosenkål. Gjerne mer tilbehør også, mamma er så livredd for at det skal være for lite mat at hun gjerne steker en liten svinestek også. (Det er selvsagt alltid mye mer enn nok. ) Til dessert er det både multekrem og riskrem med rørte jordbær. Vi drikker øl og rødvin til og barna får julebrus.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no