Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gjør du julerent?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-07, 16:55   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Gjør du julerent?

Sånn skikkelig tak og veggvask, inni kjøkkenskap og sånt ?

Jeg gjør det ikke,men har venninner som har begynt allerede..

Her i huset rydder og vasker jeg som til alle andre fester og høytider. Tar litt ekstra som f.eks vinduene før jeg setter frem adventlysene der.
I år har jeg bestemt at jeg skal prioritere å gjøre koselige adventsting med ungene på kveldstid heller enn å vaske siden vi allikevel ikke skal være hjemme i julen.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 17:10   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjør du julerent ?

Jeg gjør barselrent. Annethvert år. Dvs rundvasker leiligheten inni skuffer og skap når jeg er høygravid. Kan jo ikke komme baby inn i huset hvis det er uorden i krydderhyllen må vite.

Julerent rekker jeg aldri å gjøre det. I julen har vi til nå aldri vært hjemme heller, så behovet har vel ikke helt vært der.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 17:26   #3
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gjør du julerent ?

Nei, gjør igrunnen ikke det....

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 17:36   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du julerent ?

Vaske vegger og tak!? Det gjør jeg hver gang jeg flytter.

Hvis jeg synes det begynner å se lite pent ut, så maler jeg vegger og tak, jeg.

Vi vasker gulv og støvtørker alle rom, samt grundig rengjøring av bad og kjøkken til jul. Det er det hele.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 17:56   #5
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du julerent ?

Nix! Men jeg vasker som oftest vinduene før jul, og det hender jeg pusser sølvtøy. Ikke i fjor, så vidt jeg kan huske.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 17:58   #6
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du julerent ?

Kunne ikke ramlet meg inn å vaske tak og vegger. Nå har jeg aldri bodd så lenge på et sted at det har vært nødvendig, for det er vel ikkenoe som gjøres hvert år? Skulle det bli nødvendig vil jeg heller male (eller flytte) Det jeg gjør ekstra til jul er å vakse peisdørene så flammen synes, ellers er det omtrent vanlig helgevask.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 17:59   #7
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gjør du julerent ?

Nei, bevare meg vel. Midt på vinteren ser man jo ikke dritten engang. Skal jeg gå til slike husmorlige ytterligheter, så skal det i alle fall skje om våren.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 18:01   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjør du julerent ?

Ikke tak og vegger, men skap og vinduer. Greit å ha en unnskyldning - så vet vi at det blir gjort en gang i året i allefall.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 18:53   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjør du julerent?

Jeg vasker vinduer slik at vi kan se ut.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 19:05   #10
gethosmurfen
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 339
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Gjør du julerent?

Ikke tak og vegger, men skuffer og skap, tar støv litt nøyere da, klatrer og tar toppen på hylleseksjonen. Det sker nemlig ikke hver uke:lat: Ellers vanlig vask.

__________________
Gethosmurfen og lille prinsesse vil ikke juli 2005
gethosmurfen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 19:07   #11
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du julerent?

Næh...

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 19:08   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du julerent?

Forstår ikke spørsmålet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 19:11   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gjør du julerent?

Nei jeg gjør ikke julerent, men vårrent. Når man kan åpne alle vinduer, dører og lufte skikkelig godt, henge ut dyner osv - DA vasker jeg rundt.
Til jul vaskes det som det pleier å bli gjort før vi får besøk - litt grundigere enn ellers. Svigermor er verdens søteste dame, og hjemme hos dem er det polert. ALT er blankt og fint, og står sirlig på plass. Jeg får litt prestasjonsangst kan du si, selv om jeg VET at det er tåpelig. Hun har aldri kommentert en ting, og ville aldri gjøre det heller.

  Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 19:14   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du julerent?

Før flyttet jeg så ofte at det var ikke nødvendig med noen storvask mens jeg bodde noe sted. Men nå kanskje. Eller kanskje ikke. Har jo bare bodd her i to år. Taket i stua kan forresten ikke vaskes, det må males, ga maleren beskjed om. Helt i orden for oss, sa vi.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 19:14   #15
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gjør du julerent?

Jeg vasker tak og vegger til jul, hvis jeg hadde kuttet ut det så ville det aldri blitt gjort, Vasker også i alle skuffer og skap. Har det aldri så rent og ryddig noen gang ellers i året som det er før ungene har stått opp den 24 desember. holder gjerne på litt utover natta så alt er 100 % da vi står opp. men hvor lenge varer det da tro ?

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 19:15   #16
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du julerent?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Sånn skikkelig tak og veggvask, inni kjøkkenskap og sånt ?

Mulig jeg har sagt dette før, men som en venninne sier:
- Vi feire då ikkje jul inni skapan!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 19:19   #17
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjør du julerent?

Selvsagt gjør jeg det.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 19:23   #18
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du julerent?

Nisj!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 19:43   #19
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du julerent ?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vaske vegger og tak!? Det gjør jeg hver gang jeg flytter.

Hvis jeg synes det begynner å se lite pent ut, så maler jeg vegger og tak, jeg.

Vi vasker gulv og støvtørker alle rom, samt grundig rengjøring av bad og kjøkken til jul. Det er det hele.

En venninne av meg og mamma snakket akkurat om dette. Jeg satt som på en tenniskamp og gløttet på den ene til den andre. De snakket primært om hva de brukte å vaske taket med, hvor lang tid det sånn ca tar, samt hvilket vaskemiddel som er best egnet til jobben. Jeg sa igrunn ikke så mye, var fremdeles ikke kommet over sjokket at folk faktisk vasker taket.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 19:49   #20
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjør du julerent?

NEI, har mer enn nok annet å bruke tiden min på.

Det er overhodet ikke skittent her noen steder, da det meste taes jevnlig.Vinduer , tak og vegger.Og inni skap etc.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no