Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?
Ja alltid 8 5,41%
Ja som regel 8 5,41%
Noen år 4 2,70%
Tja, men vi kommer frem til en løsning vi kan leve med 11 7,43%
Nei det tror jeg ikke? 9 6,08%
Nei 93 62,84%
Vi feirer ikke jul sammen fordi vi ikke blir enige 0 0%
Jeg/vi feirer ikke jul 1 0,68%
Vi har hvert vårt år å velge hvor vi skal være 6 4,05%
Annet (spesifiser) 8 5,41%
Deltakere: 148. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-07, 19:42   #81
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

For oss gir det seg egentlig selv. Han har barn fra før, så de julaftnene de største er hos oss, feirer vi alltid jul med svigerfamilien. Dvs farmor, farfar, onkel, tante, fetter og kusine. Hvor vi skal være er ikke avgjort i år - besteforeldrene foreslo at vi er hos oss, men onkel syntes det var mer praktisk at vi er hos dem da de har større plass. For meg/oss er det hipp som happ, bare vi får pinnekjøttet vårt

Det har imidlertid ikke alltid vært slik for mitt vedkommende. Jeg feiret jul 'bortefra' først da jeg var 32 år
Selv om jeg har hatt samboere tidligere, var jeg ikke innstilt på å feire jul med den andres familie. Mannen min ler av meg for det der...

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:36   #82
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

....Vi er også enige om at ingen med barn får feire julaften med oss. Vi veksler på å innvitere besteforeldre og søsken uten barn. I romjulen har vi juleselskap for slekt og venner, med og uten barn. ....


Kan jeg spørre hva er grunnen til at dere har valgt det slik?


Sist redigert av nam : 03-11-07 kl 20:44.
nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 23:33   #83
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Vi tar hensyn til familiene våre annenhvert år. For sånn i utgangspunktet så er planene sånn at vi feirer med hans familie ene året og min familie andre året, men i år er det et stort TJA. For i fjor feiret vi med begge familiene samlet, og i år blir det bare kluss uansett hva vi velger. I utgangspunktet er det mannen som kan bestemme i år, men jeg har en backup-plan med søsteren min. Bare svigerfamilien kunne bestemt seg snart hva som skjer.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 23:58   #84
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Dette er vår 3.jul sammen, og så langt er vi enige. Har annenhver jul hos mine foreldre og svigers.

Neste år skal vi feire jul hjemme hos oss selv. Det gleder jeg meg til!

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 12:55   #85
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Opprinnelig lagt inn av nam, her.


Kan jeg spørre hva er grunnen til at dere har valgt det slik?

Det lurte jeg også på. Det var jo knallgøy å feire jul sammen med kusiner da jeg var liten. Som vi koste oss, og når vi møtes som voksne (alt for sjelden, selvsagt) mimres det ofte om morfar som nisse, den rare gaven fra gamletantene og hvordan vi delte på å lese juleevangeliet og hvem som skulle få synge solo etter desserten. Mine unger elsker julefeiring med sine kusiner og fettere. Ja, og jeg er ikke dommere enn at jeg setter pris på tantunger selv og ser verdien av et slikt forhold.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 18:07   #86
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Opprinnelig lagt inn av nam, her.


Kan jeg spørre hva er grunnen til at dere har valgt det slik?

Selvfølgelig kan du det.

Det har med tradisjoner å gjøre. Både mannen og jeg er vant til å feire julaften på den måten. I romjulen lager vi fest og drar på besøk til slekt og venner.

Det har ingenting med at jeg er usosial eller ikke liker barn. Jeg er meget sosial og elsker barn. Tantebarna (som jeg har mange av) setter jeg veldig stor pris på. Søstrene og brødrene til meg og mannen har sine tradisjoner. Vi ses i romjulen hele gjengen og fettere og kusiner koser seg sammen da.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 19:17   #87
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Vi feierer hos mine foreldre hvert år (jeg er enebarn). Svigermor har mange barn, og bytter på hvem av barna hun er sammen med. Når hun er hos oss er hun selvsagt med til min familie.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:07   #88
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg kjenner noen som gjorde det slik hvert eneste år helt til de fikk barn. Vi gjorde det til vi flyttet sammen, men det dreide seg bare om en julaften, og da savnet jeg ham så mye at jeg året etter ble med ham til hans foreldre.

Når det er barn i bildet, blir jo dette straks vanskeligere, synes jeg.

Vi feiret hver for oss til vi fikk Poden. (Da hadde vi bodd sammen i ca 5 år tror jeg). Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å feire jul hver for oss og hatt med oss poden annenhvert år, men det syns ikke familiene våre er passende.

Jeg snakker bare om julaften altså, ikke hele julen.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:50   #89
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Tja ...

Vi har alltid feiret hver for oss frem til vi fikk barn. Første julen med snuppa var vi hos svigerfamilien, og i fjor hos min familie. I år har jeg lagt inn aksjer for min familie igjen, og det ser ut til at det blir slik. Tror egentlig ikke at samboer er helt tipp-topp fornøyd, men han kan leve med det. Det kan også svigerfamilien tror jeg, da de er mange som feirer sammen, mens mine foreldre er alene.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:03   #90
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vi feiret hver for oss til vi fikk Poden. (Da hadde vi bodd sammen i ca 5 år tror jeg). Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å feire jul hver for oss og hatt med oss poden annenhvert år, men det syns ikke familiene våre er passende.

Jeg snakker bare om julaften altså, ikke hele julen.

Men hvem skulle tatt med seg barnet da, og ville ikke den forelderen som ikke feirer jul med barnet sitt savne det veldig?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:06   #91
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Vi har feiret jul sammen fra andre jula vi var sammen. Det er nå 14 år siden og vi har vært annethvert år med de ulike familiene siden den gang.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:12   #92
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Men hvem skulle tatt med seg barnet da, og ville ikke den forelderen som ikke feirer jul med barnet sitt savne det veldig?

Jeg sier jo at vi kunne hatt ham annenhvert år. Det hadde vært litt rart, men jeg tror det hadde gått helt fint.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:19   #93
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg sier jo at vi kunne hatt ham annenhvert år. Det hadde vært litt rart, men jeg tror det hadde gått helt fint.

Ja, jeg leste det. Men jeg skjønte vel ikke helt at dere skulle feire helt uten ham.

Jeg tror ikke jeg hadde greid en julaften uten barna mine hvis jeg hadde mulighet til å være sammen med dem. Men vi er jo alle skrudd sammen forskjellig, og godt er det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:23   #94
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Jeg svarte Tja... Men det er gjerne meg selv jeg har vanskelig for å bli enig med... Mannen er ikke så opptatt av julefeiring som meg.

Vi har tatt utgangspunkt i at vi skulle bytte på hvor vi var julaften, og sånn sett er det svigers sin "tur". Men i år synes jeg det er vanskelig, det er så mange hensyn å ta! Det er en spesiell jul for min far i år, og han ønsket spesielt å få besøk av oss. Og det er en lang reise over fjellet til svigers, det tar en hel dag hver vei og er ganske utmattende. Men den turen må vi nok uansett ta i år, enten til julaften eller i romjula. Selv har jeg mest lyst til å dra til Sverige og feire sammen med min mor og søster.



Kanskje på tide å starte en julaften-tradisjon hjemme hos oss selv snart.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:23   #95
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Vi er egentlig enige om hvor vi skal feire jul, men plutselig når det nærmer seg veldig og jeg er så godt som ferdig med planlegging og innkjøp og alt mulig annet da blir han plutselig uenig og skal invitere alt og alle og trekke fra noen osv osv..... Herregud jeg blir helt stressa av hele jula noen ganger!

Men i år skal vi feire jul i nytt hus og vi har invitert noen i min familie! Men det kommer nok i år også! Ja ja det er ihverfall godt vi flytter inn i stort hus!!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:25   #96
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Nei, aldri. Vi har kanskje i utgangspunktet forskjellige idéer om hvor vi skal være, men den ene klarer alltid å overbevise den andre uten så mye om og men.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 11:38   #97
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Jeg tror i alle fall ikke vi er uenige. Vi har vært de fleste julene hos min familie, det har vi vært i mange år (fordi det antagelig spiller større rolle for meg enn for ham). Den julen Poden var nyfødt, var vi hos oss selv og hadde svigers på besøk, og i fjor var vi for første gang hos dem i Trøndelag. I år skal vi til mine foreldre i Tromsø. Kanskje det blir Trøndelag neste år. Vi pleier å finne ut av det uten å bli veldig uenige.

Det er litt synd å måtte velge bare ett alternativ hvert år, men vi bor litt for trangt til at det er aktuelt å invitere alle besteforeldrene til oss, jeg synes det høres litt trist ut å være bare oss tre hele julen, og siden det er så lang vei, er det ikke snakk om å være én dag her og én dag der.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no