Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?
Ja alltid 8 5,41%
Ja som regel 8 5,41%
Noen år 4 2,70%
Tja, men vi kommer frem til en løsning vi kan leve med 11 7,43%
Nei det tror jeg ikke? 9 6,08%
Nei 93 62,84%
Vi feirer ikke jul sammen fordi vi ikke blir enige 0 0%
Jeg/vi feirer ikke jul 1 0,68%
Vi har hvert vårt år å velge hvor vi skal være 6 4,05%
Annet (spesifiser) 8 5,41%
Deltakere: 148. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-07, 08:56   #41
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Vi er enige, og våre to familier samles her hos oss. Vi har størst plass.
(Og Gubbelure mener jeg lager den beste maten. )

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 09:13   #42
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Vi er enige. Har alltid vært det. Og i år har vi bestemt oss for at fra nå skal vi være hos oss selv, så de av søsken og foreldre som vil kan komme hit. Det er rett og slett fordi vi har de minste barna, alle nevør og nieser er fra 8 år og oppover. Mens vår minste kan være så lite som 10 dager gammel i år. Frister ikke mye å reise bort da.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 09:18   #43
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Eh... ser at jeg stemte feil jeg også: "Ja som regel"

Men vi er jo enige

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 09:25   #44
Mitzya
Siste nytt!
 
Mitzya sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 104
Mitzya har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Ja, enige. Jul er tradisjon og vi har skapt oss våre egne tradisjoner.

__________________
Dilteren 07, Sinnataggen 06, Frøkna 04, Busta 04, Propell 03, Krøll 02 og Førstemann 00
Mitzya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 09:27   #45
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Nei, jeg tror ikke det Hvordan jula skal være betyr mer for meg enn for mannen, så det kan være at han gir seg uten at jeg registrerer det.. Forøvrig har vi feiret hos min og hans familie annenhvert år de siste 5 årene, så han har lite å klage på.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 09:33   #46
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Vi er heldigvis helt enige om å feire jul hjemme hos oss selv. Jeg kunne ikke tenke meg noe annet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 09:39   #47
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Det blir annet hvert år, det er vi enige om. Om familien kommer på besøk eller vi reiser varierer. Dvs mannens familie har kommet på besøk en gang (i julen vel og merke), min familie kommer ikke på besøk siden vår familie er større og det er flere som kommer hjem til jul der (pluss at m&p ofte jobber da kan de ikke reise). I fremtiden dve neste år er det mulig vi endrer rutiner siden vi da blir et barn mer, ser for meg at det blir litt mer styr med kjøreturen og sånn...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 09:45   #48
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Vi er alltid enig.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 09:48   #49
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Vi er alltid enige...Vi feirer alltid jul hjemme hos mine foreldre eller hos søsteren min m/fam.. NAIS.

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 09:49   #50
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Vi er alltid enige. Etter barn nummer tre kom, så valgte vi å alltid feire jul hjemme.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:52   #51
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Vi har feiret jul på samme måte siden vi flyttet sammen: Sammen med svigermor og av og til en av onklene til mannen.
Det har alltid vært så ubeskrivelig koselig at jeg aldri har hatt noe som helst å si på det.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 11:13   #52
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Vi er enige vi, er stort sett hjemme vi. Er vi hos hans mor, eller min så er vi enige der også.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 11:36   #53
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Vi er ikke uenige om hvor vi skal feire jul. Annet hvert år med mine foreldre, annet hvert år med hans.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 11:43   #54
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Vi er ikke uengie nei. Etter at vi kjøpte oss hus og fikk barn så blir jula feiret hjemme hos oss. Før det feiret vi hjemme hos mamma og pappa. Og mannen har aldri ytret ønske om å feire his sine foreldre og jeg har aldri spurt om det heller.

De årene mannen blir på jobb i jula, får jeg evt se om jeg og ungene drar til mamma og pappa.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 12:37   #55
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Nei, vi er veldig enige om at vi skal feire hjemme hos oss selv. Er det noen som vil feire sammen med oss, får de komme til oss.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 14:16   #56
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Vi er enige. Feirer annet hvert år her hjemme (inviterer da svigerfar og svoger) og hos min familie.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 15:26   #57
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Nope, veldig enige om at vi feirer her hjemme. Enten bare vi, eller med svigermor og samboers yngre søster.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 16:41   #58
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Vi er annenhvert år sammen med hans og min familie. Alle bor i nærheten så det er greit og slippe og reise så langt.

Det som er trist at jeg ikke får feiret sammen med storebroren min - han er jo der det andre året med sin familie! Lillebroren min er der foreløpig hvert år

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 16:59   #59
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

jeg svarte Tja, for jeg har av og til problemer med å bli enig med meg selv. Mannen er fornøyd uansett, men jeg syns det skal være rettferdig. Det er ikke så enkelt når hans foreldre er skilt og ikke går i hop - skal man ta tredjehvert år i forskjellige hus, eller skal man ta mine foreldre annethvert år og hans hvert fjerde?

I år blir det andre året på rad hos mine foreldre, jeg orker ikke annet når jeg er høygravid. Neste år hadde det vært trivelig å invitert folk hjem til oss.

gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 17:19   #60
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Tidligere feiret vi annethvert år hos svigers/mine foreldre. Nå har vi startet egen tradisjon, som er at de som vil kommer til oss på julaften. Da kan vi bli alt fra 4-14 stykker

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no