Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-14, 15:21   #221
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Det er jo vanskelig å spørre om noe sånt uten at det innebærer et visst press? Jeg pleier ikke syns det er vanskelig å si fra vanligvis, men akkurat den syns jeg var litt ubehagelig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 15:26   #222
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Det hadde ikke falt meg inn å la en vennefamilie betale flyreise og hotell for mitt barn på tur. Virkelig ikke. Og jeg hadde ikke syntes det var kleint om foreldrene til venner av mine barn betalte for sitt barn, som ev. skulle være med oss. Det ville jeg tatt som en selvfølge.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 15:28   #223
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Selvsagt går det an å spørre på en pressede måte. Men jeg mener at om man tar hensyn til om man tror familien har råd og kan ha lyst, ikke har lovt barna noe på forhånd og presiserer at det kun er er spørsmål og man forstår om det ikke går, så får mottaker stå ansvarlig selv for evt. press-følelse. Det har virkelig ikke falt meg inn at man kan mene at man helst ikke bør spørre om sånt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 15:30   #224
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Jeg mener ikke på generelt grunnlag at en aldri kan spørre om det, jeg forteller bare hvordan jeg opplevde det og hva jeg tenker om det. Tipper ikke jeg er den eneste som ikke syns det er helt supergøy å sende barnet på ferie med noen andre. De som spurte følte sikkert ikke at de spurte på en pressende måte.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 15:36   #225
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hadde noen spurt oss om Hiawata kunne være med en hel sommer hadde vi sagt nei, helt uten problem, Ikke basert på økonomi, men på at vi kun har ett barn, og vil gjerne tilbringe ferien med ham. Det hadde ikke vært vanskelig i det hele tatt.

Uansett hvor mange barn man har så vil man jo tilbringe ferien med dem. Det gjelder ikke bare når man har ett barn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 15:54   #226
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Uansett hvor mange barn man har så vil man jo tilbringe ferien med dem. Det gjelder ikke bare når man har ett barn.

Det skjønner jeg. Men det blir en ganske anderledes ferie uten barn, enn med ett mindre. Jeg hadde allikevel vurdert det om det f.eks var en type ferie vi ikke kunne tilby. Ellers er det jo bare å si nei.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 15:57   #227
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Jeg har bare ett barn og hadde blitt veldig glad dersom han ble invitert med på ferie av noen vi kjenner godt og er fortrolige med (når han blir eldre) dersom det foregikk på et tidspunkt jeg ikke kunne ta ham med på ferie selv. Ikke som i stedet for vår ferie. Og hadde jeg ikke hatt råd eller lyst til å sende ham med, hadde jeg bare sagt nei takk til tilbudet.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 15:59   #228
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Ville dere satt foten ned for en reise barna deres hadde lyst til basert på at dere vil være sammen med dem hele ferien? Jeg vet det ikke er det som er skrevet her altså, men jeg ser jo at vår eldste blir mindre og mindre avhengig av oss, og hun er av typen som gladelig hadde blitt med venner på ferie en måned om det falt seg slik.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 16:14   #229
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Jeg synes egentlig at det er naturlig at den som ber med seg et ekstra barn betaler for turen. Litt avhengig av hva som er settinga.

Mine barn kunne fint ha fått være med andre på tur, men ikke hele sommeren. Litt må vi få se dem også.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 16:18   #230
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Vi har jo på en måte "ett barn" vi også nå, siden tre av dem er voksne. Jeg ser ikke for meg at vi kommer til å spørre om å ha med kamerater på ferie. Hvis vi gjør det, kommer det til å være med utgangspunkt i at vi spanderer turen. Kommer jo an på hva man skal, det kan jo være enkelte ferier der det ikke koster allverdens ekstra å ha med en til.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 16:26   #231
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Ville dere satt foten ned for en reise barna deres hadde lyst til basert på at dere vil være sammen med dem hele ferien? Jeg vet det ikke er det som er skrevet her altså, men jeg ser jo at vår eldste blir mindre og mindre avhengig av oss, og hun er av typen som gladelig hadde blitt med venner på ferie en måned om det falt seg slik.

Jeg tenker det er noe vi vurderer når vi kommer dit.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 17:56   #232
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes egentlig at det er naturlig at den som ber med seg et ekstra barn betaler for turen. Litt avhengig av hva som er settinga.

Mine barn kunne fint ha fått være med andre på tur, men ikke hele sommeren. Litt må vi få se dem også.

Men det er jo litt forskjellige settinger.

"Vi skal en uke på hytta i sommer, vil Tina være med, tror du?" = vi betaler alle kostnader.

"Hvordan er planene for sommeren? Vi vurderer å reise til Kos, men disse fjortisene vil jo helst reise sammen. Kunne det vært aktuelt for Tina å reise sammen med oss, tror du?" = foreldrene betaler reise selv.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 18:16   #233
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men det er jo litt forskjellige settinger.

"Vi skal en uke på hytta i sommer, vil Tina være med, tror du?" = vi betaler alle kostnader.

"Hvordan er planene for sommeren? Vi vurderer å reise til Kos, men disse fjortisene vil jo helst reise sammen. Kunne det vært aktuelt for Tina å reise sammen med oss, tror du?" = foreldrene betaler reise selv.

Jepp, sånn tenker jeg også. Siden det er så ulike meninger om temaet så tenker jeg at her må mottaker bare ta ansvar for å si nei om det ikke er aktuelt, enten det er nei fordi man ikke vil, ikke har råd, ikke vil at andre skal betale eller hva det nå er.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 18:18   #234
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Tenker også likt som Candy ang. hva jeg ville betalt og ikke.

Mine barn hadde fått blitt med andre på ferie gitt at det var en uke eller noe sånt. Vi ville jo fremdeles hatt mye tid sammen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 18:24   #235
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men det er jo litt forskjellige settinger.

"Vi skal en uke på hytta i sommer, vil Tina være med, tror du?" = vi betaler alle kostnader.

"Hvordan er planene for sommeren? Vi vurderer å reise til Kos, men disse fjortisene vil jo helst reise sammen. Kunne det vært aktuelt for Tina å reise sammen med oss, tror du?" = foreldrene betaler reise selv.

Jeg synes ikke det er åpenbart at foreldrene skal betale fordi turen er dyr og fin. Men når det blir spurt på den måten trigger det for de fleste av oss en forespørsel om pris. Og en mulighet til å kjenne på press og til å måtte være kjip, men det kan man ikke unngå hvis man ikke skal bure seg inne.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 18:24   #236
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Vi har hatt venner med på ferie to ganger, begge gangene til varmere strøk. Dette har vært to forskjellige barn, men felles for dem har vært at de er minstebarn i familien og der familiene ikke hadde egne sommerferieplaner. OG der begge familiene var overlykkelig for at vi ville ta med en ekstra og der foreldrene betalte fly + oppgradering av leiebil + lommepenger. Jeg tror faktisk ikke de hadde fått love å bli med om vi hadde insistert på å betale.

Når minste her blir eneste barn med på ferie tar jeg gjerne med en venninne. Og det er godt mulig vi da tilbyr å betale alt, da økonomien har forandret seg.


Sist redigert av 007 : 04-06-14 kl 19:25.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 19:04   #237
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Jeg sliter med å se for meg at det er vanskelig å si "Nei, vi har allerede lagt planer for sommeren som Tina skal være med på, dessverre" eller noe i den duren.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 19:10   #238
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg sliter med å se for meg at det er vanskelig å si "Nei, vi har allerede lagt planer for sommeren som Tina skal være med på, dessverre" eller noe i den duren.

Det er sant. Mens "Hva blir prisen"? "10000 kr for fly og opphold, og så trenger hun vel noe lommepenger" "Nei, det blir dessverre i overkant for oss" kan være en litt ekkel samtale for noen. Men innenfor det man må regne med av ubehag hvis man ikke vil bure seg og familien inn.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 19:10   #239
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg sliter med å se for meg at det er vanskelig å si "Nei, vi har allerede lagt planer for sommeren som Tina skal være med på, dessverre" eller noe i den duren.

Jeg kan tenke meg mange situasjoner der det kan være litt vanskelig. F.eks.: Man har ikke like spennende planer selv for sommeren. Tina har mer lyst til å dra til Korsika med venninnen enn å dra til Sverige med familien. Man har egentlig ikke råd eller lyst til å bruke 5000 på å sende det ene barnet med andre på ferie, men barna har allerede hørt om ideen og legger press for at dette skal gjennomføres.

Som sagt så har jeg opplevd en sånn forespørsel 2-3 ganger og ikke sagt nei. Men jeg syns det var ubehagelig, og hadde foretrukket at de ikke spurte.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 19:12   #240
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg kan tenke meg mange situasjoner der det kan være litt vanskelig. F.eks.: Man har ikke like spennende planer selv for sommeren. Tina har mer lyst til å dra til Korsika med venninnen enn å dra til Sverige med familien. Man har egentlig ikke råd eller lyst til å bruke 5000 på å sende det ene barnet med andre på ferie, men barna har allerede hørt om ideen og legger press for at dette skal gjennomføres.

Akkurat. Så valget står mellom sur tenåring eller ingen ferie på resten.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no