Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Bruker du hjerter og smilefjes?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-13, 10:19   #81
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har ikke lest alt, men jeg har ei venninne som aldri bruker smilefjes i sms. Svarene er alltid "ok", og da tar jeg meg i å lure på om vedkommende er litt sur eller irritert. Type "javel, da!" De fleste andre slenger som regel på en :"Ok "

Moren min svarer bare "greit". Ferdig med det. Jeg vet hun ikke er noe sms-menneske, men jeg oppfatter det som halvsurt.

"Ok"-meldinger er de verste. Da får jeg litt frysninger og tror vedkommende er sur. Jeg vet jo innerst inne at han eller hun sannsynligvis bare har det travelt eller ikke gidder å skrive noe mer, men det stikker litt allikevel.

Jeg bruker forresten ALDRI smileyer i e-poster i jobbsammenheng eller til offentlige instanser og lignende. Jeg er svært forsiktig med sånt, det ser jo så useriøst ut. Jeg blir litt sånn når jeg kommer over nettsider der de bruker smileys overalt. Sånn som feks. www.livegym.no, der de bruker hotmail-adresse og har smileys etter hver setning omtrent.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 10:36   #82
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Eg har aldri tenkt over at "OK" er noko som kan tolkast negativt, så eg må visst bli flinkare til å bruke smilefjes der. Eg ser på "OK" som ei stadfesting av at meldinga er mottatt eller liknande og kan fint finne på å svare det, viss eg har dårleg tid.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 12:53   #83
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det blunkesmilefjeset er det mest irriterende av absolutt alle smilefjes. Det provoserer meg uansett hvilken sammenheng det er satt i.

.

Du synes ikke du overreagerer en smule nå?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 12:54   #84
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 12:54   #85
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Du synes ikke du overreagerer en smule nå?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 12:55   #86
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Jeg tok meg selv i å bruke blunkesmilefjeset på Facebook i går! I en lukket gruppe hadde en bekjent skrevet "hvor mye koster det?" ca. 2 cm over en oversikt som viste eksakte priser. Da skrev jeg "C: Se ett hakk ned. " Ja, det gjorde jeg faktisk, og det føltes ganske riktig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 14:08   #87
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Kunne godt tenkte meg å kunne bruke smileys i saksbehandlingen på jobb.
F.eks: Du har fått avslag på din søknad om startlån

Eller: Du har fått startlån på kr 300 000,-

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 14:23   #88
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Kunne godt tenkte meg å kunne bruke smileys i saksbehandlingen på jobb.
F.eks: Du har fått avslag på din søknad om startlån

Eller: Du har fått startlån på kr 300 000,-

Den der -en har eg av og til tenkt at eg kunne trengt når eg sett karakterar også.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 15:03   #89
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Jeg synes faktisk ganske ofte at jeg trenger smiley'er når jeg skriver avhandlingen min.

Særlig og hadde vært fine å ha. iblandet en og annen .

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 15:04   #90
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Jeg har ganske ofte med i e-postene mine. Bare at den ikke synes. (Men tro meg, den er der!)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 17:15   #91
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har ganske ofte med i e-postene mine. Bare at den ikke synes. (Men tro meg, den er der!)

I mine også. Endatil når jeg har moderert dem minst tre ganger før jeg sender dem.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 17:28   #92
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Min eks svarte alltid "OK." på sms, da var stort sett alt greit. Unnlot han punktumet og det bare kom "OK", da var han irritert.

Jeg bruker smilefjes og hjerter når jeg syns det passer.
På FB kan jeg fint bruke et hjerte som kommentar på en status til noen som formidler noe trist som feks en begravelse. Jeg har et meget anstrengt forhold til ordet kondolerer, og syns at et hjerte uttrykker min medfølelse.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 17:47   #93
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Dere som ikke mener kommunikasjonen blir fattigere:

La oss tenke oss en fb-status der det står noe trist. Noen har kanskje mistet noen. Og så ryr det inn med hjerter som svar.

Før vi brukte hjerter, var vi tvunget til å si noe eller å la være.
Jeg vet mange ville latt være, og at man slik sett kan tenke på hjerter som et framskritt.
Men jeg synes faktisk hjerter blir feigt i en sånn sammenheng. Da slipper jeg å si noe. Hjertet taler for meg, kan jeg tenke. Problemet er bare at hjertet betyr jo ingenting når det nå brukes hele tiden, i alle sammenhenger.

Man bruker jo ikke opp meningen selv om man sier/skriver det ofte. Jeg synes personlig at et hjerte sier mye mer enn det teite og platte "kondolerer".


Jeg bruker smilefjes, litt hjerter og synes det beriker språket og illustrerer humør og hva man mener hvis man har skrevet noe som kan misforstås.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 18:02   #94
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ellers undrer jeg meg over ;-))))))))))
Hva er det? Dobbelthaker?

Det minner meg om gamle dager og IRC, da ble dobbelthakene ca. brukt slik:
:-)) Very happy (3)
:-)) Double chin (2)
:-))) Is very fat, overweight, extremely overweight (5)
:-))) Reeeel happy, big smile
:-)))))))) Ecstatic!
:-))-: Confused

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 18:17   #95
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Bruker av og til smiletegn i mail internt på jobb, aldri til brukere eller andre "utenfra" når jeg er mere formell.

Hjerter, smiletegn m.m. bruker jeg mye til i mail og sms til mine kjære

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 18:23   #96
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Sjekk de to siste innlegga i denne tråden.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 18:27   #97
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Jeg aner ikke hvordan jeg lager hjerter engang.

Jeg bruker noen smilyer her inne eller i uformelle e-poster. Noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne bruke smilyer i jobbsammenheng og. Spesielt i situasjoner hvor jeg for n'te gang gir beskjed om avvik.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 18:33   #98
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Enig i det, men må man automatisk anta at det ligger en skjult agenda bak? Eller noe annet "skummelt"? Jeg orker ikke forholde meg til alt sånt kjenner jeg, og griper som regel til den (for meg) nærmeste logiske forklaring. Som i dette tilfeller ville vært at vedkommende ikke har vært på FP og vært gjennom Smileybruk 101.

Jeg legger også usedvanlig lite energi ned i å tenke hva andre mener med smileybruken sin. Ellers er jeg litt sånn at jeg speiler andres bruk, ergo ville set ikke ramlet meg inn å bruke smileys overfor enkelte venner, mens kjæresten og jeg bruker bøtter og spann av dem.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 18:46   #99
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Opprinnelig lagt inn av Enkelte, her.

Man bruker jo ikke opp meningen selv om man sier/skriver det ofte.

Jeg er litt uenig her altså. Tenk på alle klisjeene. Det man ikke sier så ofte virker jo som regel sterkere.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 18:50   #100
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Ja, det er skikkelig nedlatende når den brukes sånn. Jeg har noen som venninner som gjør dette ganske ofte og det er fryktelig irriterende og jeg ender som oftest opp med å bli sur. Det verste er at de som gjør det som regel ikke mener noe vondt med det.

Eh? Du ender opp med å bli sur, selv om du vet at de ikke mener noe vondt med det?

Livet er virkelig alt for kort til å irritere seg over bagateller. Og særlig de man vet det ikke ligger vond menin bak.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no