Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Bruker du hjerter og smilefjes?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-13, 21:10   #61
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Jeg bruker ofte smilies her, men sjelden på FB. Av og til savner jeg dem når jeg skriver ting der de ikke hører hjemme i det hele tatt.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 00:08   #62
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Jeg kan knapt komme på noen tilfeller der er annet enn irriterende eller malplassert.

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Men hva betyr det smilefjeset da?
At personen som sender sms faktisk blunkesmiler? At han/hun er et hyggelig menneske?

Jeg stemmer for at det rett og slett betyr at personen er irriterende og/eller ikke særlig flink til å uttrykke seg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 00:19   #63
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Jeg bruker smilefjes. Også jobbmail. I jobbmail som regel i forbindelse med navnet mitt og hvor det er naturlig å bare skrive under med fornavn.

Hilsen Blånn

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 00:25   #64
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Jeg bruker smilefjes ja, i sms, chat, forum og fb. Sjelden i mail.

Er stort sett og jeg bruker tror jeg. Kan bruke hjerter når jeg kommenterer bilder av barn eller dyr.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 08:02   #65
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Jeg har ikke lest alt, men jeg har ei venninne som aldri bruker smilefjes i sms. Svarene er alltid "ok", og da tar jeg meg i å lure på om vedkommende er litt sur eller irritert. Type "javel, da!" De fleste andre slenger som regel på en :"Ok "

Moren min svarer bare "greit". Ferdig med det. Jeg vet hun ikke er noe sms-menneske, men jeg oppfatter det som halvsurt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 08:08   #66
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Jeg bruker vanlig smilefjes på sms, fb og av og til mail også, for mange av de jeg kommuniserer med på jobb kjenner jeg godt. Av og til er jeg så streng at det løser opp litt...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 08:09   #67
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg så deg på dicoen i går!

Kom å drikk kaffe sammen med meg. I got the poison!

Det er vel en sånn "you know what I mean, nudge, nudge" greie.

I got the poison.

Enig i at den er DRITirriterende og burde vært parkert for lengst. Enig med Skilpadda i at den ikke passer noe som helst sted egentlig.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 08:40   #68
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Svigermor peprer sms'ene sine med Og det blir litt rart.

Ellers undrer jeg meg over ;-))))))))))
Hva er det? Dobbelthaker?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 08:56   #69
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Jeg bruker mye smilefjes, men ikke hjerter. Skriver jeg en hel sms eller mail uten smilefjes så er det enten profesjonelt/formelt eller jeg er grav-alvorlig/sur/irritert.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 08:56   #70
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Ja, det er det mest irriterende jeg ser på FB. (Glemte å quote Harriet.)

sola skinner))))ut på tur med de skjønneste barna<333jeg er så heldig))elskermannen min over alt<3nå skal jeg på trening og løpe 5km og trene mange muskler)))livet smiler til meg<3

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 09:14   #71
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Ja, jeg bruker hjerter og smilefjes. Ikke i overflod, men jeg bruker dem. Hjerter bruker jeg gjerne når noen har postet et fint bilde av seg selv og kjærsten, fine barn og sånn. Jeg bruker smileykoder på FB også. SLik: : fnise:.
Jeg synes ikke språket blir fattigere av det, og tenker at det er enutvikling som ikke kan snus, uansett.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 09:51   #72
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Jepp, smilefjes og hjerter både i sms'r og på FB! Og kan godt finne på å bruke noen av smileykodene på FB I mail hvis det er noen jeg kjenner. Jobbmail og lignende bruker jeg ikke smileys i.


Jeg blir gal av ))))))) på FB! Får sånn jordskelv-følelse jeg.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 11:03   #73
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Svigermor peprer sms'ene sine med Og det blir litt rart.

Ellers undrer jeg meg over ;-))))))))))
Hva er det? Dobbelthaker?

Ja, det har eg og lurt på!

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 11:07   #74
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Det blunkesmilefjeset er det mest irriterende av absolutt alle smilefjes. Det provoserer meg uansett hvilken sammenheng det er satt i.

Ellers er jeg ganske tilbakeholden med smilefjes og hjerter og i det hele tatt alle andre steder enn på FP, og sliter med å ta jobbkommunikasjon pr. e-post som inneholder blunkesmilefjes an mass alvorlig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 11:17   #75
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det blunkesmilefjeset er det mest irriterende av absolutt alle smilefjes. Det provoserer meg uansett hvilken sammenheng det er satt i.

Ellers er jeg ganske tilbakeholden med smilefjes og hjerter og i det hele tatt alle andre steder enn på FP, og sliter med å ta jobbkommunikasjon pr. e-post som inneholder blunkesmilefjes an mass alvorlig.

Eg hadde ein kollega som dreiv med blunkesmilefjes IRL. Alltid og med ekstremt overdriven ansiktsmimikk. Sånn av typen "Skal du ned, kan du ta med ein kaffe til meg og? " Og så eit blunk med heile ansiktet. Det er faktisk ennå verre!

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 11:21   #76
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg hadde ein kollega som dreiv med blunkesmilefjes IRL. Alltid og med ekstremt overdriven ansiktsmimikk. Sånn av typen "Skal du ned, kan du ta med ein kaffe til meg og? " Og så eit blunk med heile ansiktet. Det er faktisk ennå verre!

Haha, ja!

Jeg har en jeg tekster og mailer mye med, som i tillegg til å ha en ganske utadvendt personlighet (som fort kan oppfattes flørtende) legger til ";-)" i nesten alle meldinger. Jeg håper hans kone er klar over den hangupen der, slik at hun ikke får sjokk hvis hun en gang kommer over hans sendte meldinger.

"Kan vi ikke sees etterpå? "
"Flott! Gleder meg! "
"Takk for i går! "

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 11:21   #77
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Bryter sammen og tilstår at jeg bruker på facebook. Bruker den som regel i fjase-sammenheng. Litt "tok du den".

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 12:01   #78
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Ja, jeg bruker hjerter og smilefjes. Ikke i overflod, men jeg bruker dem. Hjerter bruker jeg gjerne når noen har postet et fint bilde av seg selv og kjærsten, fine barn og sånn. Jeg bruker smileykoder på FB også. SLik: : fnise:.
Jeg synes ikke språket blir fattigere av det, og tenker at det er enutvikling som ikke kan snus, uansett.

For mye og for lite. Det beste er kanskje en mellomting, noe jeg synes du gir uttrykk for her. Man vil jo ikke virke sur heller.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 22:37   #79
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Eg bruker smilefjes i sms, men stort sett til vener. Det hender eg slenger på eit smilefjes om eg t.d. har spurt nokon i sms om dei kan delta på dugnad o.l. Om eg fjaser i veg med nokon, kan eg bruka , men då meir som "tok du den?"
Uformelle jobbmail kan få eit lite smilefjes, men formelle saker. Synest ikkje det passer heilt inn i kommunikasjonen med Nav eller tilsvarande.

Hjerter er forbeholdt sms til storesøster. Eller eg sender ein blomst, ei sol eller noko slikt. Hadde eg sendt eit hjarta til samboar, hadde han antageleg ringt og spurt kva i hekkande eg hadde gjort no.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 22:47   #80
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Jeg bruker smilefjes og syns det krydrer samtalen.
Det gjør det lettere å vite sinnsstemningen til den en skriver med.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no