Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan ser menyen ut på julaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-07, 10:22   #61
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Siden vi feirer jul annenhvert år hos min familie og svigers, varierer menyen.

Hos svigers:

Vi spiser julefrokost hjemme med masse digg pålegg og nybakt brød.
Samme til lunsj.

Middag:
Forrett: terteskjell med fiskepudding, hvit saus, grønnsaker og reker.
Hovedrett: ribbe, men poteter, kokte grønnsaker, surkål el rødkål, kjøttboller, brun saus og chips.
Dessert: Jeg tar med riskrem (nødt å ha det).
Drikke: hjemmelaget juleøl og brus.

Bløtkake og kaffe etter gaveåpning.

1. og 2. dag rester med litt nytt innimellom.

Nyttårsaften: kalkun, potet, waldorfsalat (den lager alltid jeg), kjøtt og sopp stuffing, fløtesaus og kokte grønnsaker. Dessert står jeg for.

Hos min mormor:
Julefrokost med masse digg.
Julegrøt kl 14.

Middag: varierer mellom pinnekjøtt og ribbe (mormor er østlending bosatt på vestlandet).
I år blir det no pinnekjøtt, medisterpølser, potet og kolbabistappe. Drikke: juleøl, brus og akevitt (de fleste drikekr bare brus)0. Dessert er riskrem.

1. dag: det vi ikke hadde på juleaften. I år: ribbe, medisterkaker og pølser, potet, surkål og svisker. Moltekrem til dessert.

2. dag: Laks med laksesuppe, potet, gulrot, rømme og agurksalat.

3. dag: koldtbord med kalkun hos min onkel og tante.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 18:17   #62
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Lille juleaften: Risengrynsgrøt med mandel.
Juleaften: Ribbe, julepølse, medisterkaker, surkål, poteter, brun saus, tyttebær og flatbrød. Til dessert: Fruktsalat med krem og krumkaker. Etterpå: Julekaker og sjokolade.
2. juledag: Kalkun, svisker, epler, stuffing, selskapserter, soppsaus, portvinsgelé og mandelpoteter. Dessert varierer.

En dag i løpet av jula er det julefrokost hos mine foreldre med røkelaks, gravlaks, tre typer sild, juleskinke, røkt lammelår, lammerull, oster, eggerøre, lefse, brød, julekake og rørte jordbær.

Også må det være karamellpudding til dessert en gang i romjula. Ellers ingen føringer! Nyttårsaften varierer.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 19:53   #63
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Rundstykker med julepålegg.

Julegrøt pleier vi å spise hos den av besteforeldrene som vi ikke skal feire kvelden hos.
Så i år blir det nok julegrøt hos svigers, med mindre svigers skal til noen andre.

Middag; Pinnekjøtt! Med overkokte poteter og kålrabistappe til.
Brus å drikke. Mine foreldre pleier å drikke vørterøl blandet med sitronbrus.
Det drikkes ikke noe alkohol.
Dessert; enten riskrem eller iskake.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 20:36   #64
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?

Vi har risengrynsgrøt på formiddagen.

Til julemiddag har vi sockersaltad julskinka gratinert med sennep, prinskorvar, kjøttbullar, surkål, rødkål, potet, ris, medisterkaker, julepølse.

Til dessert er det riskrem og rød saus.

Jeg må ha min julmust, så har vi litt annen brus og eventuelt at det går et par juleøl.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no