Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-10, 22:20   #341
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Problemet hadde vært å få med seg alt hjem, jeg hadde jo fylt opp 5 store kofferter.

Når vi snakker om å fylle opp kofferter... Jeg hadde jo med uendelig mange bokser med makrell i tomat fra Norge når jeg dro hjem nå. Pluss kinderegg (de har bare sjokoladen her), seigemenn og noen pakker med pannekakerøre - på ønske fra ungene. Snopet vet jeg at jeg kan ta med. Makrellen tror jeg går fint, siden det er hermetikk, mens pannekakerøren kom jeg plutselig på at nok går under landbruksvarer som man ikke bør ta med.

Så gjett om jeg fikk litt angst da jeg stod ved baggasjebåndet, og en toller kom med en hun merket med "to protect our agricultural USA". Den stod der og luktet, og plukket ut to kofferter som ble tatt av båndet. Og heldigvis så fant jeg aldri ut om den hadde luktet det som var i min koffert, for tolleren begynte å åpne disse to koffertene på stedet, og lot resten av baggasjen seile sin egen sjø.

Må sjekke lovlighet neste gang jeg drar til USA, ja, siden de ikke bare har narkohund men også en landbruksvarer-hund.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 22:20   #342
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Er det egentlig noen grunn til å tro at det å ikke ville drikke alkohol betyr at man ikke nyter livet, og er glad i god mat, god sex og andre gode ting?

Den koblingen forstår ikke jeg heller. Men nå kjenner jeg ikke mange som er totalt avholds heller.

Og så kan jeg på det sterkeste avkrefte at helten ikke nyter livet og det det byr på, bare fordi han ikke er glad i rødvin og kaffe.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 22:31   #343
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Hjelpes, dette ble litt av en diskusjon.

Jeg drikker alkohol, jeg liker alkohol, og, i likhet med Kasia kan jeg like å bli litt brisen, men jeg drikker veldig sjelden mer enn det, for da blir jeg dårlig dagen etter og det er ikke noe gøy.

Men det har aldri falt meg inn å ikke like å være sammen med folk fordi om de ikke drikker. Det må da være den enkeltes sak. Jeg har aldri vurdert å være sammen med andre enn mannen min, men om han ikke likte alkohol, så hadde jeg da vært like glad i ham for det. Så lenge det var andre ting han likte og kunne nyte sammen med meg. Jeg ville hatt mye større problemer med å være sammen med en mann som trengte, og ønsket, å drikke seg full. Da hadde jeg slitt.

Så alle dere som ikke drikker alkohol. Jeg fester gjerne sammen med dere. :vinker: Så lenge dere ikke holder lange forelesninger for meg om hvorfor mine to eller tre glass med vin er kjempeskadelige.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 22:38   #344
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Supermarked på supermarked, jeg besvimer bare jeg tenker på det! R var i Seattle i -99 og han sa at handlekurvene var dobbelt så store som her, og at et vanlig kjøpesenter de var på var i IKEA-størrelse omtrent. Han bryr seg ikke om sånt, han bare kjøpte det han skulle ha og gikk ut. Herregud. Jeg hadde omtrent tatt med meg piknikkurv og campingstol og telt og brukt hele dagen (eller tre) der inne.

Hehe ja samme her. Første gangen jeg slapp løs på storcash var jeg på jobb og skulle handle for bedriften jeg jobbet for, herreguud det var vanskelig å kontrollere seg og jeg drømte om å få handle der til privat bruk i lange tider etterpå.

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg kommer til å trille rimelig fort da! Men ok, jeg får springe mellom vinrankene for å holde formen.



Ja, det er en interessant diskusjon, og man blir jo farget av opplevelser og erfaringer, ikke bare smaksløkene, når det kommer til alkohol. Og det er jammen bra vi er forskjellige også, det hadde vært fryktelig kjedelig om alle var like i alt og ingenting.

Det er helt sikkert en vingård i nærheten av min sin og Iset sin, skal du se. Det hadde vært trivelig. Men USA-drømmen hørtes digg ut, den også. Vi lever jo ut Amerika-drømmen nå, men den utlimate drømmen er en vingård i Nord-Italia. Produsere egen vin, og så kan mannen mekke gamle biler. Det hadde vært livet!

Jeg liker å kna en gjærdeig og jeg, så det høres jo helt ypperlig ut.

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Alle som har vært hos oss har vært timesvis på supermarkeder for å handle. Går mellom hyllene og plukker med seg rare ting. Jeg kan også fint finne på å bruke en time og to på å handle.

Sånt kan man like! Rare nye greier å prøve/smake på. Jeg elsker det.

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Hvis alt anna hadde klaffa så kunne det vel ha gått greit. Men eg syns det er en viktig del av pakken! Eg har forresten ei venninne som oppdaga etter 2 år at kjæresten ikkje kunne fordra vin og vatna blomsterane med vin når dei tok et glass. Ho var faktisk oppriktig skuffa.

Om jeg hadde opplevd det samme som din veninne hadde jeg og blitt mektig skuffa, ikke over at han ikke likte vin, men at han faktisk så det nødvendig å late som i 2 år.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:23   #345
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Hehe ja samme her. Første gangen jeg slapp løs på storcash var jeg på jobb og skulle handle for bedriften jeg jobbet for, herreguud det var vanskelig å kontrollere seg og jeg drømte om å få handle der til privat bruk i lange tider etterpå.

Hehe, Storcash er fantastisk, jeg gleder meg sånn til i morgen. :julaften-følelse:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
alkohol, avholdsfolk, klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no