Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Ditt beste jåletips?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-10, 22:54   #1
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Ditt beste jåletips?

Okei, ble inspirert av litt nettshopping (og dertil alt for mye tid brukt på å google produkter osv) og lurer bare på hva ditt beste "jåletips" er? Dette kan f.eks være et produkt du bare ikke klarer deg uten, eller en oppskrift på en fantastisk hjemmelagd ansiktsmaske. Selv vil jeg anbefale hårkuren Joico K-pac Reconstructer, som jeg gjerne har i håret hele natta. Den er intet mindre enn genial

Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 22:56   #2
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ditt beste jåletips?

Farget dagkrem fra Estee Lauder. Trenger ikke foundation lengre, bare litt mattende pudder over. Den blir ikke sånn maskete som flytende foundation, men henter frem den naturlige gløden i huden. Helt genial!

http://fiblerier.blogspot.com/2010/0...-day-wear.html

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 22:58   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.091
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt beste jåletips?

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Farget dagkrem fra Estee Lauder. Trenger ikke foundation lengre, bare litt mattende pudder over. Den blir ikke sånn maskete som flytende foundation, men henter frem den naturlige gløden i huden. Helt genial!

http://fiblerier.blogspot.com/2010/0...-day-wear.html

Den er virkelig fabelaktig.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 23:01   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste jåletips?

Har den solfaktor? Hvis man må ha pudder over, kan man vel like gjerne ha foundation?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 23:03   #5
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.091
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt beste jåletips?

Du trenger ikke pudder over hvis du har normal/tørr hud. Har du derimot fet hud, eller svetter mye i ansiktet, vil kremen sitte bedre med pudder.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 23:04   #6
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste jåletips?

Opprinnelig lagt inn av Alias, her.

. Selv vil jeg anbefale hårkuren Joico K-pac Reconstructer, som jeg gjerne har i håret hele natta. Den er intet mindre enn genial

På hvilken måte? :intrisert:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 23:05   #7
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.828
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste jåletips?

Lipgloss! Jeg elsker de små 5-6 pakkene fra Clinique, der får man alle farger og av en eller annen grunn er de ikke så klissete som de store (som liksom skal være identiske), vanlige glossene til Clinique. Om jeg bare skal vare naturell og glossy bruker jeg Elizabeth Ardens eight hour cream på leppene.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 23:14   #8
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ditt beste jåletips?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Har den solfaktor? Hvis man må ha pudder over, kan man vel like gjerne ha foundation?

SPF 15, mener jeg den har. Og antioksydanter.

Jeg bruker litt pudder over pga den irriterende fete huden jeg har. Har jeg ikke det kan du omtrent speile det på nesa mi.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 23:16   #9
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt beste jåletips?

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Farget dagkrem fra Estee Lauder. Trenger ikke foundation lengre, bare litt mattende pudder over. Den blir ikke sånn maskete som flytende foundation, men henter frem den naturlige gløden i huden. Helt genial!

Denne skulle jeg til å anbefale også! Den har vært min favoritt i flere år og er det mest geniale som noen gang er kommet på jålefronten.
Slik ser flasken ut:



Ellers er YSLs "Touche Eclat" en sikker vinner. Highlighter som brukes på kinnben, overleppe og hake. Den er fantastisk fin.


Gode koster. Jeg liker Chanels best, denne til øyenskygge er fin:

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 23:18   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste jåletips?

Highlighter - at det var?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 23:31   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt beste jåletips?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Highlighter - at det var?

Det er en high-ligterpenn. Hvis du f.eks. bruker den Estee Lauder kremen, smører du den i hele ansiktet samt hals/nakke (det gjør iallefall jeg, så slipper man stygge skiller i.o.m. at den har en teint). Unngå øynene (øyelokk + området under øynene, der posene evt er).

Så legger man make-up krem eller øyebase på øyelokk. Jeg pleier å legge denne helt opp til øyebrynene. Så legger du en concealer under øynene. Concealeren skal være lysere enn resten av hudfargen. Dette fordi det ser unaturlig ut å være "brun" helt opp til nedre øyevipper.

Så tar man Touche Eclaten(high-lighteren) og legger på kinnbein, overleppe, hake. Man kan også legge den langs med nesen. Små mengder som man smører forsiktig utover på ønsket område.
Denne skal også være i en lysere nyanse enn hva kremen gir deg. Slik gir man ansiktet spill og glød og ikke bare en matt "brunkrem"-look.

Jeg ser jeg forklarer veldig klønete her. Si ifra om du trenger en ny gjennomgang

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015

Sist redigert av Vianne Rocher : 24-09-10 kl 23:40.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 23:36   #12
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ditt beste jåletips?

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg bruker litt pudder over pga den irriterende fete huden jeg har. Har jeg ikke det kan du omtrent speile det på nesa mi.

Samme problem her. Føler jeg glinser, må alltid tørke av flere ganger i løpet av dagen. Men jeg klarer ikke bruke pudder, føler det tetter porene. Clinique hadde en fantastisk dagkrem med farge som de har sluttet å selge i Norge, hvertfall i Kristiansand. Den hadde solfaktor 15 og den var oljefri. Perfekt for min hud, var den.

Er dagkremen fra Estee Lauder oljefri?

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 20:08   #13
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Ditt beste jåletips?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

På hvilken måte? :intrisert:

Håret mitt er langt, og blir fort tørt og slitt, samt får en sånn veldig irriterende frizzy look når det er nyvasket, men når jeg bruker den hårkuren blir håret mer medgjørlig, kjennes sunnere ut og "overhåret" får mer lik struktur som det tykke, fine under Jeg merker i alle fall forskjell, og spesielt om jeg bruker mye føning eller slettetang, som gjør håret mitt tørt..

Et annet triks er å smøre med en god nattkrem før en legger seg, og massere leeenge - våknet dagen etter og kjente tydelig forskjell, myk og god hud (og så har jeg sett at Trinny & Susannah gjorde dette). Da brukte jeg en nattkrem på krukke fra cliniderm, husker ikke helt hva den het.

Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 20:28   #14
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste jåletips?

Mineralsminke!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 20:37   #15
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.828
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste jåletips?

Opprinnelig lagt inn av Alias, her.

Okei, ble inspirert av litt nettshopping (og dertil alt for mye tid brukt på å google produkter osv) og lurer bare på hva ditt beste "jåletips" er? Dette kan f.eks være et produkt du bare ikke klarer deg uten, eller en oppskrift på en fantastisk hjemmelagd ansiktsmaske. Selv vil jeg anbefale hårkuren Joico K-pac Reconstructer, som jeg gjerne har i håret hele natta. Den er intet mindre enn genial

Og hvor kjøper du den kuren?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 20:40   #16
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste jåletips?

Jeg bruker også den Joico hårkuren. Får fett hår av den om jeg bruker den for mye og for lenge. Men den er fantastisk effektiv, så får super effekt av å ha den i 5 minutter.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 20:44   #17
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.828
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste jåletips?

Men HVOR, Joika? Hvor?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 20:49   #18
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.994
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste jåletips?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Men HVOR, Joika? Hvor?

Joico-produkter får du kjøpt på www.lookfantastic.com

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 20:51   #19
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.828
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste jåletips?

Åja. Jeg kan ikke sånn netthandel fra ytlanne ...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 20:53   #20
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Ditt beste jåletips?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Men HVOR, Joika? Hvor?

http://www.beautybay.com/haircare/kp...ctortreatment/

Du kan shoppe den fra sofakroken, mener det er denne

Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no