Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Servere hva i barnebursdag for bhg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-09, 14:36   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Servere hva i barnebursdag for bhg?

Jeg har invitert barnehagen "hjem" til oss i barnehagetiden på Ibens bursdag. Hadde tenkt å skulke skolen den dagen. Det er selvsagt blitt slik at dagen sammenfaller med Utviklingsdagane på skolen, og iom at jeg er på det faget jeg er, så er det 100 % obligatorisk. Helt greit, jeg har jo veldig lyst til å være der.

Men; de er egentlig invitert til klokken 12. Jeg endrer dette til 12.30. Da dropper jeg siste foredraget og jeg er da ferdig 12.15. Dvs. at jeg har 10 minutter på meg til å fikse i stand det som ikke allerede er fiks ferdig.
Derfor; hva som er noenlunde sunt og barnevennlig, som kan lages på forhånd og trenger minimalt med oppvarming, kan jeg servere? Det er en bitteliten stekeovn i peisestuen, sånn med to kokeplater oppå. Det er ikke tilgang til vann.

Pizzahorn? I så fall, grei oppskrift på halvgrove pizzahorn og tips til fyll? De er 20 stykker med de voksne om alle er tilstede. Andre tips?

Jeg tenkte i tillegg å lage fruktsalat, for den kan jeg lage dagen før, sant? Servert med youghurt er dette digg? I fjor laget jeg fruktspyd, som ungene elsket, de rørte nesten ikke kaken, men det blir litt stress nå med tidsbegrensningen. Hva kan jeg ha oppi fruktsalaten for at frukten ikke skal bli brun over natten?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 14:51   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Servere hva i barnebursdag for bhg?

Pizzasnurrer er en slager her, og det er utrolig enkelt å lage.
Lage en grov pizzadeig, som kjevles ut til en stor leiv.

Jeg lager pizzafyll av kjøttdeig, løk, hermetiske tomater, litt hvitløk og et par gulrøtter + pluss det krydderet man liker. (Jeg bedriver tvangsgrønnsakisering)
Fyllet moser jeg med stavmixer, slik at det blir som en grøt. Smører utover leiven i et passe tykt lag, og ruller sammen som en rullekake.

Skjæres i ca 2 cm tykke skiver og settes på bakepapirkledd plate. Strø på reven ost.
Stekes på 200 grader til du ser de er ferdige. De kan du fint lage dagen før, og varme i steikovn på noen minutter. Dvs du kan halvsteke dem dagen før.

Til dessert hadde jeg laget fruktsalat, men ventet med å skjære opp frukten som kan bli brun til de satt og spiste det andre. Frukt med vaniljekesam f.eks er jo bare såååå godt

  Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 15:03   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Servere hva i barnebursdag for bhg?

Vil ikke en sukkerlake holde frukten frisk? Men da er det jo sukkeret igjen.

Hva med noe mat som kan lages i panne? Eller Hamburgere hvor du bare kan varme karbonader/ferdigstekte hamburgere i stekeovnen.

Pizza snurrer vil vel ta en del tid å varme opp i en så liten ovn til så mange.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 15:08   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Servere hva i barnebursdag for bhg?

Neida, det går liten langpanne inni, så det er jo bare å hive de oppå hverandre. Men de har pizzasnurrer veldig ofte i bhg, så det er litt kjedelig.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 15:19   #5
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.789
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Servere hva i barnebursdag for bhg?

Kjøttboller på spyd eller kyllingklubber/lår, varmes i langpanne. Ferdigkokt kald pasta. Gulrøtter og agurk i staver.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 15:20   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Servere hva i barnebursdag for bhg?

Ja, kanskje det. Grønnsaker med dip og kjøttbollespyd med pasta. Det høres jo digg ut.

Da kan jeg jo bruke ferdigboller fra butikken også, de har slike i både kylling og annet kjøtt, har de ikke?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 15:22   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.075
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servere hva i barnebursdag for bhg?

Spyd er kjempepoppis, ja

Jeg pleier å lage spyd på sånne engangstrespyd, og ta på små kjøttboller, pølse og minimais. I tillegg pleier vi å ha en skål cherrytomater ved siden av. Bare å legge i en langpanne og varme i ovnen.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 15:25   #8
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.789
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Servere hva i barnebursdag for bhg?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, kanskje det. Grønnsaker med dip og kjøttbollespyd med pasta. Det høres jo digg ut.

Da kan jeg jo bruke ferdigboller fra butikken også, de har slike i både kylling og annet kjøtt, har de ikke?

Jo, storebror elsker de med kalkun fra prior. Ganske stiv pris på de da. Du kjenner ingen som skal på storhandel i Sverige da? Svenske kjuttbullar er jo jette billigt. Det er kanskje ikke så vanlig å dra på harrytur når man bor på Vestlandet...

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 15:25   #9
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.075
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servere hva i barnebursdag for bhg?

Stiv pris, nei? Det koster 26,- for en 400 grams pakke kalkunkjøttboller på Rema i hvert fall.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 15:26   #10
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Servere hva i barnebursdag for bhg?

Litt langt å få sendt kjøttboller fra Sverige når bursdagen er på onsdag. Nei, litt dyrt blir det, men det blir samtidig enkelt for meg og maten blir grei. Så kan jeg bruke sånne pastaskruer i ulike farger, det blir gøy.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 15:27   #11
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.789
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Servere hva i barnebursdag for bhg?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Stiv pris, nei? Det koster 26,- for en 400 grams pakke kalkunkjøttboller på Rema i hvert fall.

Hæ? Nå må jeg slutte å være så lat og bare småhandle på Meny her nede. Jeg mente de koster rundt 40,- her for en liten pakke?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 15:29   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Servere hva i barnebursdag for bhg?

Horn med ost og skinke.. pluss noen med bare ost, til kresne barn.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 15:30   #13
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Servere hva i barnebursdag for bhg?

Rimi har fra euroshopper 1kg for 59kr. De ligger i frysedisken og vi synes de er veldig gode. De er og melkefrie.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 15:31   #14
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Servere hva i barnebursdag for bhg?

Rimi og Rema er så stress å komme seg til uten bil. Så det blir nok Meny.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no