Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hundepass i ferien - betaling?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-22, 12:07   #21
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg tror ikke du kan forvente betaling dersom dere ikke har diskutert det.
Men jeg ville definitivt betalt selv dersom noen passet hunden min.

Jeg ville også betalt litt om det var meg. Ihvertfall for en såpass lang periode. Jeg passer en katt selv, og takket nei til betaling da jeg ble spurt om det. Men det er så lite jobb med katt, og det er koselig med selskap. Fikk en blomst forrige gang jeg passet henne. Ble glad for det.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 12:44   #22
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Ingen får passe våre hunder men vi passer ofte for andre. Er det hunder fra eget oppdrett tar vi ikke betalt men pleier å få gotteri eller et eller annet likevel - ikke alltid men det er helt greit. Det er så fint å få passe "barnebarna" og følge dem så det gjør jeg med glede.

Er det andres hunder har jeg bedt om å få 500,- i uka - det er laaaangt under kennelpris.

En bekjent fortalte nettopp at hun hadde levert hunden på en hjemmekennel til 500kr dagen. Riktignok tok de ikke inn mer enn 2-3 hunder om gangen, og de hadde et større inngjerdet område hvor de kunne være løse, men hjemmekennel koster mer enn vanlig kennel. Jeg synes egentlig ikke det er særlig dyrt mtp hva en hund krever av arbeid ila en dag.

Hadde heller aldri overlatt hunden min til andre enn a selected few, dvs i praksis eksen og eldste datter pluss en venninne fra Wien som jobber for organisasjonen jeg nevne over. Verken venner eller kolleger kommer på tale.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 13:05   #23
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Her var det vel slik at denne familien faktisk ikke hadde noen "selected few". Og jeg tilbydde meg jo, fordi jeg godt kan bidra/hjelpe noen i en floke, og syns det er greit å ha en hund en liten periode for å se om vi kan tenke oss hund igjen seinere. Kollegaen (han med hunden) vridde det fort over til at "datter 8 år" (min) sikkert syns det er såååå stas å ha/passe hund en periode, og når jeg sa at "datter 8 år" ikke var så opptatt av denne hunden så ble han litt sånn, "å ja".

Hvis det hadde vært meg og min hund så ville jeg nok ønsket å betale litt, og hvis vedkommende nektet, så ville jeg gitt et gavekort eller annen gave som flere av dere nevner.

Vi får se hva som skjer! Vi er hundevant da. Men vi kjenner ikke denne hunden. Og har ikke hatt hund på 7 år.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-22, 19:50   #24
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Her kommer fasiten! Vi har passet hund i 9 dager, hunden har vært kjempesøt og tillitsfull og savnet bare eieren i 10 minutter eller noe sånt. Han la sin elsk på meg, så nå har jeg blitt fotfulgt og vi har kommet oss på tur, badet, fisket, tatt hundespa og alt har gått veldig fint.

Eierne kom hjem fra Tyrkia i natt og hentet en glad hund i dag, og jeg/vi fikk en oppmerksomhet fra tax-freen.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-22, 22:59   #25
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Høres helt perfekt ut for alle parter.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-22, 23:54   #26
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.707
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Vi passet en hund i 14 dager nå nylig, det var pes og vi fikk ikke noe for passet.


Jeg hadde gitt en oppmerksomhet i alle fall.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-22, 00:01   #27
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Det skjønner jeg er irriterende Fjols.
Det minste man kan gi er en oppmerksomhet når noen passer dyrene dine, vanner planter og tar inn post osv.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-22, 10:34   #28
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Vi passet en hund i 14 dager nå nylig, det var pes og vi fikk ikke noe for passet.


Jeg hadde gitt en oppmerksomhet i alle fall.

Kjipinger! Det koster jo skjorta å ha en hund på kennel i 14 dager, og så blir du avspist med ingenting.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-22, 11:54   #29
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.707
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Ulykkelig

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Kjipinger! Det koster jo skjorta å ha en hund på kennel i 14 dager, og så blir du avspist med ingenting.


Det var litt rart ja, ikke at vi sleit oss helt ut, men det var jo mye som skulle passes på til en hver tid.

Kan ikke si noe om det heller, for sånt gjør man jo ikke.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-22, 13:31   #30
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Passet hund for en kollega en langhelg, og fikk en meget god flaske vin for bryet. Jeg tror ikke jeg hadde forventet betaling, med mindre det ble avtalt, men en oppmerksomhet og og at eier holder mat og utstyr.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-22, 13:56   #31
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Kjipinger! Det koster jo skjorta å ha en hund på kennel i 14 dager, og så blir du avspist med ingenting.

Enig!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-22, 16:42   #32
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

...


Sist redigert av Madicken : 04-08-22 kl 16:43. Årsak: Dobbeltpost.
Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-22, 16:43   #33
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Kan ikke si noe om det heller, for sånt gjør man jo ikke.

Jeg tror faktisk ikke jeg hadde klart å la være å hinte litt om at dette var kjipt. Selvsagt på en fin måte.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-22, 16:53   #34
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg tror faktisk ikke jeg hadde klart å la være å hinte litt om at dette var kjipt. Selvsagt på en fin måte.

Om man har sagt ja til å passe hund, og ikke avtalt noe kompensasjon, så har man jo strengt tatt ingen grunn til hinte om at det er kjipt? Å tenke at man ville gjort det annerledes selv kan man jo selvsagt gjøre.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-22, 18:46   #35
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Utrolig smålig å ikke betale for hundepass. Det synes jeg også gjelder i de tilfellene hvor folk på eget initiativ tilbyr å være kennel. Tenker på de tilfellene hvor hundens familie skal på ferie, helgetur e.l., ikke at man trør til å hjelper i en nødsituasjon.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-22, 22:54   #36
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Jeg har aldri spurt etter betaling når jeg har passet venners hunder,( men det har ikke vært så lenge som 14 dager heller) og jeg hadde nok ikke tenkt at det var naturlig. Jeg har alltid fått en oppmerksomhet, og blitt veldig glad for det.

Poenget mitt er at dersom man forventer betaling, så bør det avklares i forkant.
Om ikke det er gjort, så synes jeg det er rart å bli snurt i etterkant.

For egen del, så ville jeg antakeligvis tilbudt penger dersom ungdommen i familien fikk hovedansvaret for hunden, eller kjøpt en fin gave til voksne passere.

Det er et stort ansvar å passe andres hunder, og jeg er som flere over her forundret over at noen ikke spanderer mer enn et takk for hundepass ver mange dager/uker.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-22, 23:07   #37
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Om man har sagt ja til å passe hund, og ikke avtalt noe kompensasjon, så har man jo strengt tatt ingen grunn til hinte om at det er kjipt? Å tenke at man ville gjort det annerledes selv kan man jo selvsagt gjøre.

Jeg tenker at å si ja til et sånt ansvar er en stor gave, og en gave av stor verdi, også stor økonomisk verdi. De fleste hundeeiere vet utmerket godt hva et kennelopphold koster, og at det utelukkende er hjemmekos for Trofast som er årsaken til at de inngår private avtaler framfor å booke opphold… vel, jeg tenker vel det er bittelitt fordi man ikke ønsker å betale det det koster.

Jeg hadde ikke hintet om at det er kjipt, men.. Det gjør noe med om man har lyst til å stille opp en annen gang om folk setter pris på det man gjør for dem.

Om noen ikke forventer betaling eller spør om det, så mener jeg det er naturlig å sørge for at de får en form for godtgjøring. Det er ikke bare «betaling», det er å anerkjenne innsatsen, å gi dem lyst til å gjøre noe for meg en annen gang og det er slik jeg ønsker å være overfor andre, anerkjennende og raus.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-22, 00:11   #38
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Vi ga venninnen min en flaske fra taxfree og datteren hennes på 14 år fikk noe godteri og 300 kr tror jeg det var. Vippset henne, det var cisst litt stas ifølge moren.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-22, 00:15   #39
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Jeg og brødrene mine pleier ikke å gi hverandre noe når vi passer hverandres hunder. Hundene er i familie alle sammen, og det er den ene broren min som er oppdretteren. Men det blir liksom noe annet. Det blir mer pass mot pass.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-22, 05:11   #40
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg og brødrene mine pleier ikke å gi hverandre noe når vi passer hverandres hunder. Hundene er i familie alle sammen, og det er den ene broren min som er oppdretteren. Men det blir liksom noe annet. Det blir mer pass mot pass.

Det er sant. Det blir gjensidig.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no