Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvor galskap er det å få hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-22, 16:49   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor galskap er det å få hund?

Jeg har vokst opp med hund og ønsker meg hund veldig. Opprinnelig planla jeg å få meg hund når storebror bare skulle bli litt eldre, men så traff jeg mannen og han var ikke så interessert i det. Hans argument mot, har i hovedsak vært at vi blir mer bundet. Vi kan ikke dra rett fra jobb for å spise ute f.eks. Vi er i veldig liten grad folk som reiser bort. Nå har vi jo en to-åring, så ut og spise rett etter jobb er liksom ikke et alternativ uansett, og svigermor som er den som passer to-åringen, passer gjerne hunden også.

Mannen er derfor mer positiv, men det er i all hovedsak jeg som ønsker meg hund. Og barna da, men de teller ikke. Er det helt galskap å få seg hund når én voksen ikke er supergira? Han er en fyr som stiller opp 100%, så om vi får en hund, kommer han til å ta ansvar for den og alt sånt, og jeg tenker jo at han kommer til å innse at jeg hadde rett hele tiden.

Men likevel er jeg skikkelig redd for å angre. Redd for å føle meg bundet og låst, redd for at hunden ikke skal like ungene, og for at det ikke skal bli sånn jeg har tenkt. Jeg har egentlig akkurat en samme redselen som jeg hadde før vi bestemte oss for å få lillesøster...

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 16:56   #2
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.882
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor galskap er det å få hund?

Hva slags hund tenker dere på?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 17:03   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor galskap er det å få hund?

Jeg tenker at det absolutt ikke er galskap.

B.M prøver febrilsk å overtale en mildt sagt lunken mann. Kidsa har foreslått at vi bare kjøper en mens han er på jobbreise.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 17:08   #4
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor galskap er det å få hund?

Min umiddelbare tanke er at siden hund er noe dere kan bestemme om skal skje, bør en sånn avgjørelse tas når det er normal hverdag. Sårbarhet og et liv litt midlertidig ute av normal kurs, er hvertfall ikke tidspunkter hvor JEG har tatt de beste beslutningene. En hund er jo et familiemedlem som kan kreve en del, og jeg tenker kanskje at dere har litt mye å stå i nå? I min familie er det plutselig blitt alvorlig sykdom, og jeg kjenner at det hadde vært vanskelig for meg å stå for min motstand, hvis den som er mest sårbar og har det tyngst veldig gjerne hadde ønsket seg hund

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 17:11   #5
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor galskap er det å få hund?

Ikke galskap i det hele tatt. Og jeg tenker at en myk, lodden og varm valp vil være er helt utrolig lyspunkt å se fram til nå.
Mannen her skulle heller ikke ha hund. Men jeg kom med hund. Og han sitter nå med dem i armkroken og fôrer dem med norvegia

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 17:24   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.730
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor galskap er det å få hund?

Jeg hadde ønsket meg hund i tjuefem år da vi kjøpte vår. Mannen (som må er eksen) var skeptisk, men falt for et kull vi så på og nå er han hodestups forelsket i pelsen.

Jeg føler meg ikke bundet, men jeg lever ikke noe utsvevende liv. Vi forsikret oss om å ga nok hundepassere, at vi valgte en rase som passet familien, og at vi var beredt på jobben. Det er veldig mye kos og veldig mye jobb. (Og så er det dyrt).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 17:45   #7
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor galskap er det å få hund?

Hva er det de pleier å si? Ingenting er så sterkt som båndet mellom familiens hund og pappaen som ikke ønsket seg den!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 17:50   #8
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.882
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor galskap er det å få hund?

Ville tenkt på hvor mye tid jeg hadde til overs på en gjennomsnittlig hverdag. Hund tar en del tid. Tenkt over hvor mye den må være alene feks.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 17:55   #9
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.028
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor galskap er det å få hund?

Tja, både-og tenker jeg. Det er uendelig mange positive sider med hund, men også et ansvar som kan være heftig på toppen når uforutsette ting skjer i livet. Aller helst så vil det jo gå bra, på alle vis.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 17:56   #10
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor galskap er det å få hund?

Jeg tenker at man enten må være to som er enige, eller være forberedt på å ta hovedansvaret selv og ikke blir sur på partner om denne ikke stiller opp nok.

Jeg hadde hund og konstant dårlig samvittighet for at jeg ikke hadde nok tid til den. I helgen lånte jeg verdens søteste valp, og husker hvorfor jeg hadde dårlig samvittighet. Det er mye ansvar og arbeid å ha hund.

Det er selvfølgelig masse kos også.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 18:22   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor galskap er det å få hund?

Det er veldig mye arbeid, og jeg ville ikke fått meg hund mens jeg hadde små barn. Ikke nå som de er snart 10 heller. Men er man to voksne som er villige til å bruke mye tid på hund hver dag så er det jo noe annet.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 18:32   #12
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor galskap er det å få hund?

Litt galskap, men utrolig mye kos!

Vi fikk oss hund i fjor sommer og det er masse jobb, han liker fortsatt å ta første tur mellom 06 og 07, og er generelt et frimerke. Gutta mine er 13 og 17 og de elsker hunden og jeg angrer litt på at vi ikke gjorde dette tidligere. Litt bundet blir man, selv om vi har en liten hund som er lett å ta med, så er det greit å ha noen potensielle hundepassere.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 18:47   #13
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor galskap er det å få hund?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Hva er det de pleier å si? Ingenting er så sterkt som båndet mellom familiens hund og pappaen som ikke ønsket seg den!

Eller mammaen.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 19:33   #14
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor galskap er det å få hund?

Man må tenkte 8-15 år fram i tid også. Vi fikk hund når barna var 8 og 11 år og nå er ungene 17 og 20 år, en helt annen familiesituasjon. Hund krever mye og man er bundet. Samt at det er ikke riktig, etter min mening, å la den være for mye alene hjemme. Det betyr at vi har valgt aktiviteter, besøk og ferier/helgeturer slik st hunden er med. Alle hunder er ikke bare å plassere bort på kennel eller kjente/familie hunden ikke kjenner så godt eller ikke liker. De skal trenes opp og aktiviseres/stimuleres og særlig de første par årene er det mye. Man bør tenke seg godt om. Har man energi nok, lyst til å drive med trening og aktivisering i tillegg til det ungene krever hver dag og hver uke året rundt? Ihvertfall viktig å velge hunderase ut i fra sånne punkter.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 19:57   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor galskap er det å få hund?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Hva er det de pleier å si? Ingenting er så sterkt som båndet mellom familiens hund og pappaen som ikke ønsket seg den!

Ja sånn er det her også

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 20:14   #16
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.730
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor galskap er det å få hund?

Vi droppet valp, forøvrig. Jeg orket ikke tanken på «pottetrening» og nattevåk. Vi fikk en dressert ettåring, det var gull!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 20:19   #17
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor galskap er det å få hund?

Ikke galskap.
Jeg synes ikke det er galskap om man er alene med små barn heller (btdt).
Men jeg synes det er en viktig faktor å ta hensyn til her, og det er rase, sønn og svigermor. Pass på at du kjøper en hund svigermor klarer å gå tur med, og der du ikke får konstant dårlig samvittighet fordi du vet at hun egentlig ikke vil (btdt også... positiv mor i utgangspunktet, men er liten og lett og synes hunden vår er for stor på tur, selv om hun er snill som et lam) + en hund storebror klarer å gå alene med. Sikkert også lurt å ta en rase som ikke trenger superlange turer, dersom dere tenker at det blir en del passing av både lillesøster og hund samtidig.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 20:42   #18
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor galskap er det å få hund?

Ikke galskap, men jeg tror jeg ville ventet til jeg så hvor sprek du er etter sykdom. Selv små hunder er megasterke når de drar ivei, min på 17 kilo kan nesten dra meg avgårde, og jeg er absolutt ingen liten flis. Selv jobber jeg som en tulling for tida, og ser godt at det faller mye på mannen min. Da er det godt at han er motivert.

Vi feriepasset hunder i to omganger før vi bestemte oss og fikk veldig mye igjen for det da vi skulle velge.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 17-03-22 kl 20:50.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 21:10   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.541
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor galskap er det å få hund?

Jeg var ikke gira.
Jeg gikk med på "når vi er ferdig med småunger". Så ringte svigerfar, hunden måtte omplasseres. Samme dag som jeg fant ut at vi ventet nr 2.

Det var alrså for 13 år siden. Det er 4 pr sidne vi måtte avlive henne, da var hun 15-16 år gammel og helsa skranter så mye at det var dyrelegrns anbefaling at hun fikk slippe.

Jeg savner henne til tider. Der var vondt da hun ble borte. Men jeg savner ikke det å ha hund.

Og mannen selv har funnet ut at han ikke vil ha hund igjen før han er pensjonist og har tid til å gå så mye tur som den fortjener

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 21:14   #20
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor galskap er det å få hund?

Det er ikke galskap, men det er utfordrende.

Da jeg var syk, så fikk jeg mannen min til å love meg hund, hvis jeg ble frisk nok til å ta meg av den. Jeg tror ingen av oss trodde det ville skje.

Vi, det vil si jeg, bestilte valp 2,5 uke etter hjertetransplantasjonen. Jeg var antagelig høy på medisiner. Og helt ute av stand til å tenke klart. Vi fikk hunden to måneder senere, og helt ærlig så var det beinhardt. Valp er som nyfødt baby, bare at du må skifte bleien ute. Dag og natt.

Men det går seg til, selv om pandemien kommer og føkker opp hele sosialiseringen. Og i ettertid aner jeg ikke hvordan hverken jeg eller vi skulle klart oss uten hunden. Uten valpen, så er jeg ganske sikker på at minsten hadde gått på en alvorlig smell våren 2020. Han trengte så sårt en opptur, og pandemi er IKKE det. Og rehabilitering er hardt, så det hjelper å motiveres av at hunden må luftes, og setter så uendelig stor pris på det. Og hva skulle jeg gjort i x-antall koronaeksiler, uten hunden?! På randen av depresjon og ufunksjon, så får hunden meg opp og ut om morgenen. Det er gull verd. Mer enn gull. Han er en dust, han bjeffer alt for mye, men han er samtidig ofte den viktigste faktoren for god stemning i heimen. Vi ler mye sammen, fordi hunden er morsom og rar.

Mannen min har aldri ønsket seg hund, men han er 100% deltakende. Og langt mer glad i hunden enn han liker å innrømme. Jeg flirer litt når jeg kommer inn i stua, og han sitter med hunden i armkroken. Jeg ler også enda av den gangen han kjeftet på meg for å ha badet valpen for sent på kvelden. Den kunne jo fryse!

Go for it. Men vær klar over at om du har nok med deg selv, så kommer hunden alltid på topp.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder

Sist redigert av Niobe : 17-03-22 kl 21:44.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no