Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hvor gammel er din eldste plante?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-13, 12:36   #1
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Hvor gammel er din eldste plante?

En av mine planter døde for noen måneder siden. Jeg aner ikke hva det var, den var arvet etter min mormor som døde i 2003. Den var minst 43 år kanskje noe eldre og var nå noe mer som et tre enn en plante.

Min eldste plante nå er 25 år, jeg fikk den av en venninne i 18 års presang og i og med at hun døde noen år senere så er planten et kjært minne. Jeg har forlengst glemt hva planten heter, den er stor og buskete og får røde bær en gang i året.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 12:38   #2
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Min eldste er litt over førti år. Arvet av mamma.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 12:39   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.837
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Den er vel 32 år gammel og var i pensjon hos min mor da jeg studerte og hos ei venninne da jeg bodde utenlands.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 12:40   #4
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Alle mine er døde.

Jeg ser egentlig på planter som litt forbruksvare og kjøper nye innimellom, men de varer ikke så lenge. Sånn omtrent som blomsterbuketter.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 12:42   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.602
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Ehh... et år.

Jeg fikk to (mønje)cliviafrø for et år siden, som inntil nylig var to små cliviaplanter. Nå er det bare en, den ene har dessverre på merkelig vis ikke røtter lenger. Men jeg har altså denne ene ettåringen.

Også har jeg en orkide som er 4 mnd gammel, nå driver den og mister blomstene sine. Et par St paulia som jeg kjøpte før jul, og en adventssamling vi fikk av naboen for en måneds tid siden, hvor egentlig alle plantene ser ut til å mistrives med denne sammenplantingen som ikke gir ideel vanning for noen av dem. Så planen er å nappe dem fra hverandre, i kveld kanskje.

Men jeg har ingen gamle planter nei. Jeg hadde for noen år siden en mønjeclivia som var en avlegger av en plante mamma fikk da hun var gravid med meg, men den behandlet jeg nok ikke rett, og den klarte seg ikke. Den store saken jeg fikk da jeg flyttet hjemmefra for 14-15 år siden takket for seg for noen år siden også.

Mine fingre er ikke grønne. Jeg bare jobber med å gjøre dem lysegrønne, men er helt i startgropa egentlig. Så gamle planter har jeg dessverre ikke. Egentlig nesten ingen planter. Jobber med saken.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 12:43   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Under ett år.
Men har en middelalderstaude i hagen da. Om det teller.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 12:59   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Jeg har bare orkideer inne, men noen av dem begynner å bli gamle, kanskje mer enn 5-6 år.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 13:11   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.524
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Jeg har en orkide jeg fikk når jeg lå på sykehus i november. Jeg har egentlig ikke planter, men siden jeg nå fikk den, så er den nå her.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 13:14   #9
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Jeg har akkurat klart å drepe en kaktus på ca 20 år. Min mor har en julekaktus som er over 100 år gammel - fra hennes bestemor.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 13:18   #10
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Ikke gammel. For det er ei julestjerne vi vant på lodd på en avslutning i desember, og det er eneste blomsten jeg har nå, og den synger på siste verset nå. Før det vair det en orkide som jeg kastet rett rør jul som var fra juni.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 13:34   #11
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.144
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg har bare orkideer inne, men noen av dem begynner å bli gamle, kanskje mer enn 5-6 år.

Mine orkideer også.

Har et pengetre arvet av eks-svigers. Kan være høgg-gammelt.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 13:37   #12
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.418
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Jeg har en elefantfot, som nekter å dø, som er ca 10 år. Jeg behandler den ikke så veldig pent og har egentlig gitt den litt opp, men så nekter den å dø, så jeg gir den vann inn i mellom. Ellers er jeg litt mellom planter nå. To julestjerner som fortsatt er nogenlunde pene ellers er det fint lite her nå. Jeg bruker vanligvis å ha 3 - 4 orkideer, men akkurat nå er det ingen, da jeg sjelden får dem til å blomstre igjen og når de avblomstrer så går de i dunken.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 13:38   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

To måneder.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 13:43   #14
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.340
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Den eldste er 3,5, så har jeg et par som er 3 år gamle. Aner ikke hva de heter. Jeg er sjokkert over at de lever enda, for er det noe jeg ikke har så er det grønne fingre!

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 13:50   #15
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 957
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Min eldste er ein palmesak på ca to år. Dei nederste blada er brune, og har i grunn vore slik ei stund. (Ta vekk kanskje? Aner ikkje.. )

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 13:58   #16
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?



Mine planter får aldri se sin 1års dag.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 14:35   #17
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Jeg har 3 som er over 8 år. De var en gang en stor som sikkert var veldig mange år, men den holdt jeg på å ta livet av. De er veldig forståelsesfulle blomster. De forstår at når jeg føder kan det ta ett år før de får vann. Ellers lever ikke blomster særlig lenge her. Det mulig de ikke liker den enkle filosofien min om at jeg ikke forskjellsbehandler blomster. Alle får like mye og like ofte vann.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 14:36   #18
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

To måneder. Og det er hauggammelt til å være plante i Fibiheimen. Å gi planter til meg er aktiv dødshjelp.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 14:41   #19
Jordbæret
nuftig
 
Jordbæret sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 60
Jordbæret har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Jeg har en kaktus som min bror fikk som barn, så den er sånn ca 30 år gammel.
Den gang var den en minikaktus. Det er den ikke lenger.

__________________
--
02 og 05
Jordbæret er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 14:42   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Mine eldste planter er 5 måneder gamle.
Og av plast.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no