Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Jeg grubler på konfirmasjonen i april

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-20, 13:37   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg grubler på konfirmasjonen i april

Vesla skal konfirmeres i april. Av totalt 16 voksne + en 6-åring + en baby vil 7 voksne + baby og 6-åring ikke kunne komme (bosatt i utlandet) hvis det fortsatt er koronarestriksjoner, hvilket jeg er rimelig sikker på at det kommer til å være. Det vil si at vi blir kjernefamilien på 4 + mine 3 halvsøsken med 2 ektefeller, muligens vil en av halvsøskna ikke komme pga. interne stridigheter dem i mellom. Da blir det lite høytid over i vår familie, og det blir langt, langt fra den fine festen vi hadde da storebror ble konfirmert.

What to do? Er det noen som har vurdert (eller gjennomført) å bare ta med sermemonien med en markering i kjernefamilien, og utsette det store familieselskapet til verden har blitt (mer) normal igjen med tanke på reising? Det er kanskje et år etter konfirmasjonen til.


Sist redigert av banana : 17-10-20 kl 18:43.
banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-20, 16:42   #2
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg grubler på konfirmasjonen i april

Vi var bare kjernefamilien på sermonien for tre uker siden. Planen er selskap i juni neste år og at det da er mulig å reise for islendinger, nordlendinger og svensker.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-20, 17:36   #3
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg grubler på konfirmasjonen i april

Vi gjorde det. Planen er å ha selve festen i juni neste år. Da kommer vi nok til å gjennomføre den uansett. Nå ble den utsatt fordi faren satt koronnafast i hjemlandet, mamma var syk og vi visste ikke hvor alvorlig det var. Nå er faren i Norge og mamma er friskmeldt så da gjennomfører vi i juni.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-20, 18:13   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg grubler på konfirmasjonen i april

Vi har arrangert konfirmasjon i dag. Med bare halve familien tilstede. Det var litt trist, men det var sånn det måtte bli. Konfirmanten tok selv beslutning om å holde begrenset selskap nå, samme høst som alle venninnene, fremfor en gang i uviss fremtid.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-20, 18:42   #5
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg grubler på konfirmasjonen i april

Takk for svar, dere. Vesla er selv tydelig på at hun ønsker å utsette selskap hvis det blir sånn.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-20, 18:53   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg grubler på konfirmasjonen i april

Vi hadde konfirmasjon for to år siden, men hadde helt klart utsatt hvis vi ikke hadde kunnet samle alle. Vi er en liten familie. Ingen bor her i byen og halvparten bor utenlands. Uten gjestene, hadde det bare blitt oss tre. Det hadde ikke vært konfirmasjon.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-20, 19:08   #7
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg grubler på konfirmasjonen i april

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vi hadde konfirmasjon for to år siden, men hadde helt klart utsatt hvis vi ikke hadde kunnet samle alle. Vi er en liten familie. Ingen bor her i byen og halvparten bor utenlands. Uten gjestene, hadde det bare blitt oss tre. Det hadde ikke vært konfirmasjon.

Nei, det er akkurat det. Slik det blir hvis ingen kan reise er bare som et halvkleint juleselskap som ingen egentlig har lyst til å gå i.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-20, 20:28   #8
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg grubler på konfirmasjonen i april

Dere gjør det som er riktig for dere. Dere kan jo feks gå ut og spise på konfirmasjonsdagen? Det gjorde vi, selv om vi hadde selskap dagen etter. Den dagen konfirmasjonen egentlig skulle være (ble utsatt i vår) laget konfirmanten tapas og inviterte besteforeldrene på middag. For oss var det viktig å markere dagen, samtidig som vi fikk den festen vi ønsket, selv om det ble en annen dag.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-20, 20:44   #9
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg grubler på konfirmasjonen i april

Vi hadde en feiring på selve konfirmasjonsdagen også. Vi var ute og spiste på restaurant og hadde kaffe og kaker hjemme hos foreldrene mine. Og hadde jeg visst det jeg visste i dag, så hadde det blitt med den feiringa. Vi hadde en kjempefin dag, og vi hadde strengt tatt ikke trengt en større feiring. Men jeg hadde jo invitert til konfirmasjonsfeiring og må gjennomføre den syns jeg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 00:13   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg grubler på konfirmasjonen i april

Jeg kjenner noen som feiret med familien på teams. Det blr selvfølgelig ikke helt det samme, men man fikk deltatt.

Hos oss kan det.komme mange nok til at det blir selskap. Mange nok av de mest nære kommer. For oss er det riktigst å feire nå og så samler vi opp alle feiringer til slutt. Jeg forstår godt at dere vil utsette selskapet.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no