Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Google Apps - noen erfaringer?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-08, 13:37   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Google Apps - noen erfaringer?

Og da gjerne dårlige. Jeg er nemlig strålende fornøyd med hele opplegget privat, vi har så vidt begynt å snuse på det i jobbsammenheng, og da vil jeg gjerne vite hvilke ting jeg eventuelt kommer å sitte å banne over i en stresset situasjon om tre måneder, for eksempel.

:always prepared:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 14:38   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Google Apps - noen erfaringer?

Jeg bruker regnearkdelen daglig, men temmelig enkelt bruk av det. I henhold til mine behov har det fungert veldig bra, men jeg eksporterer ofte til Excel når jeg skal bearbeide dataene en del. Fordelen er at jeg veldig lett har et regneark tilgjengelig fra flere pc-er samtidig, kan dele det enkelt med kollegaer og har det tilgjengelig hjemmefra.

Så langt har jeg vel kun opplevd èn dag med nedetid for Google Docs, og har brukt det i 1,5 år snart..

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 14:43   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Google Apps - noen erfaringer?

Excel dropper vi nok ikke med det første, nei.

Tanken er å bruke det som et slags kommunikasjonsverktøy mellom oss som gjerne jobber samtidig med store prosjekter, samordne kalenderene våre et cetera. Outlook er rimelig tungrodd for vårt bruk (og med utallige vanvittig irriterende småfeil stadig vekk).

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 15:48   #4
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Google Apps - noen erfaringer?

Den store ulempen med Google sine systemer er at datasikkerheten og personvernet er fullstendig ute og kjører. Hvis man vil være paranoid, bør man holde seg langt unna. De lagrer alt, og kobler sammen opplysninger om en person fra flere kilder.

Men det er jo helt genialt å bruke, da.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 15:50   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Google Apps - noen erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Den store ulempen med Google sine systemer er at datasikkerheten og personvernet er fullstendig ute og kjører. Hvis man vil være paranoid, bør man holde seg langt unna. De lagrer alt, og kobler sammen opplysninger om en person fra flere kilder.

Men det er jo helt genialt å bruke, da.

Hm. Viktig poeng. Nå er det ingen planer om å legge ut sensitive personopplysninger, men fortsatt ingen genial idé at alt annet kan bli stjålet heller.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 21:15   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Google Apps - noen erfaringer?

Så mange nerder, så få svar?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 09:43   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Google Apps - noen erfaringer?

Her jeg jobber bruker vi også kalenderen til Google for enkelte typer bruk. Men vi bruker ikke Google Docs på ting der vi er "avhengig av oppetid". Jeg er også ganske påpasselig med å ta sikkerhetskopier av regnearkene jeg har der. Fortsatt definerer de tjenesten som beta, og fraskriver seg ansvar. I teorien kan det bety at hvis ting blir borte pga. en feil, trenger de ikke gjøre noen innsats for å hente dataene ut av en av sine sikkerhetskopier. Nå skal det vel komme en betalingsbasert bedriftsløsning fra Google der man trolig har litt andre rettigheter.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 14:05   #8
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Google Apps - noen erfaringer?

I love my igoogle

Jeg får ikke brukt det for jobben men på jobben. Enkel oversikt over fagblogger er gull!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 14:12   #9
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Google Apps - noen erfaringer?

Jeg har brukt Documents en del, genialt. Bruker gmail til all epost (med og uten eget domene), bruker kalenderen til alle avtaler, sms-varsling er veldig greit.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 21:35   #10
Pong
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
Innlegg: 99
Pong har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Google Apps - noen erfaringer?

Jeg har hatt det noen ganger at jeg redigerte et dokument og fikk da melding at endringene ikke kunne lagres eller noe. Etterhvert ble det litt kjedelig.
Men det fungerer ganske greit ellers. Spreadsheet online er ikke like kjapt som Excel. Har ikke prøvd offline enda.

Pong er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no