Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Sortering av klesvask

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-10, 23:13   #101
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Sortering av klesvask

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

det gjelder for deg, men flere har jo sagt de vasker halvfulle maskiner og alle klær etter en dags bruk. dessuten går vel halv maskin-greie på vann og såpeforbruk, ikke på strømforbruk?

Den går ikke like lenge nei.


***


Har en elfa trådhylle med masse skuffer som går fra gulv til tak på vaskerommet, klærne blir sortert med en gang. Ikke noe problem eller mye merarbeid gitt...


*spammer*

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 07:24   #102
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sortering av klesvask

Opprinnelig lagt inn av Finni, her.

Jeg sorterer/vasker som dette:

ull 30 grader lyst
ull 30 grader mørkt
ull 40 grader lyst
ull 40 grader mørkt
mørkt 40 grader
mørkt 60 grader
mannens mørke t-sjorter 60 grader
mørke sokker/underbukser 60 grader
lyst 40 grader
lyst 60 grader
hvitt 60 grader
hvitt 95 grader
kjøkkenkluter 95 grader
blått 40 grader
blått 60 grader
gult 40 grader
grønt 40 grader
lys rosa 40 grader
lys rosa 60 grader
rødt/mørk rosa/lilla 40 grader
håndklær 60 grader
sengtøy 60 grader (noen ganger 95 grader)
diverse som duker, penkjoler o.l etter vaskeanvisning.

trenger jeg si at vaskemaskinen skjelden har pause?

STEIKE! Men altså, mener du seriøst at det er vits i å være så ekstremt detaljert som dette? Jeg skjønner det ikke, man bruker jo både for mye strøm og mye mer tid på (noe jeg mener er) fullstendig meningsløst. Sortering er selvsagt greit, men dette må være det villeste jeg har sett, selv svigermor slår ikke dette her. Jeg har aldri høt om noe lignende, faktisk. :målløs:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 29-05-10 kl 07:29.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 08:16   #103
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sortering av klesvask

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Hvis dere synes sortering av masse klær er absurd og sjokkerende blir jeg ærlig talt meget lattermild for å si det mildt.

Glemte:

Selve sorteringen er jo bare tåpelig, det er ikke det jeg har alvorlige issues med. (Jeg har issues med det, altså bare ikke alvorlige) Det jeg syns er absurd og sjokkerende er resultatene av slik overdreven sortering, som jada, du har presisert at du ikke får, men flere har nå sagt at de vasker maskiner med bare litt i, og at de vasker klærne etter en gangs bruk, for ikke å ankke om hvor mye klær man faktisk må ha for å kunne drifte et sånt system med fulle maskiner. Det er det jeg blir opprørt av.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs

Sist redigert av Mrs. Longbottom : 29-05-10 kl 08:22.
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 08:23   #104
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sortering av klesvask

60-grader
Mørk 40
Lys 40
Kortvask 40 (skjorter, bukser, skjørt etc som ikke trenger å vaskes så mye)
BH-er (eget vaskeprogram)
Ull (eget vaskeprogram)
Finvask eller silke

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 08:46   #105
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sortering av klesvask

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Jeg har forresten opplevd flere ganger å få ødelagt lyse klær pga mørkere som har farget av. Derfor nazisortering.

Ja, det er jo forståelig. Men det burde vel da holde å sortere lyst og mørkt. Evt hvitt, lyst og mørkt.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 08:53   #106
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sortering av klesvask

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Ja, det er jo forståelig. Men det burde vel da holde å sortere lyst og mørkt. Evt hvitt, lyst og mørkt.

Nemlig. Det å sortere ut alle fargene er jo bare helt meningsløst.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 09:04   #107
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sortering av klesvask

Sorterer:
40: farget finvask eller bomullvask: blått, sort, rødt, brunt osv
40: lys finvask eller bomullvask: lysgrått, lysrosa, lysgult, lysblå, osv... Om fargene er veldig lyse, eller har hvite partier vasker jeg det gjerne sammen med hvitt. Sprøs hvor mye det er osv...
60: kulørt. For det meste sokker og truser, og kulørt barnehagetøy...
90: lyst; håndkle,kluter, noe undertøy (truser).
40 ullvask: sorterer hvitt ulltøy, og kulørt ulltøy.
Sortere også selvf. ut silke og pener kler. Vasker dem på finvask eller håndvask: 30 event 40 grader.


Sist redigert av ItsOnlyMe : 29-05-10 kl 09:10.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 09:14   #108
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sortering av klesvask

Jeg vasker ofte barneklerne for seg, fordi dem ofte er mer skitne og trenger forvask. Men etter at jeg begynte å helle vaskemiddel i vaskeball i maskinen, synes jeg at tøyet blir renere rett og slett, og slipper hvite render etter vask, noe jeg av og til opplevde før!

Har foresten hørt at man skal vaske kulørt tøy etter anbefalt grader på vaskelappen, om man vasker 60 tøy på 40, kan dem vist likevel falme og bli stygge like lett... ?
Før tenkte jeg at det måtte vel vere mer skånsomt å vaske på 40 enn 60?? Noen som har hørt dette?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 09:49   #109
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sortering av klesvask

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nemlig. Det å sortere ut alle fargene er jo bare helt meningsløst.

Jepp, jeg hiver glatt en ny, rød genser i vasken med lilla og rosa også jeg, det verste som skjer er at den farger av og gjør ting en anelse (mer) rosa, og ehh... om den rosa genseren blir mer rosa så... synes jeg ikke det gjør noe...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 18:04   #110
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sortering av klesvask

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Selve sorteringen er jo bare tåpelig, det er ikke det jeg har alvorlige issues med. (Jeg har issues med det, altså bare ikke alvorlige) Det jeg syns er absurd og sjokkerende er resultatene av slik overdreven sortering, som jada, du har presisert at du ikke får, men flere har nå sagt at de vasker maskiner med bare litt i, og at de vasker klærne etter en gangs bruk, for ikke å ankke om hvor mye klær man faktisk må ha for å kunne drifte et sånt system med fulle maskiner. Det er det jeg blir opprørt av.

Men da blir du ikke opprørt av meg...

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Ja, det er jo forståelig. Men det burde vel da holde å sortere lyst og mørkt. Evt hvitt, lyst og mørkt.

Men jeg gjør jo det, kun enkelte farger jeg vasker for seg...

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jepp, jeg hiver glatt en ny, rød genser i vasken med lilla og rosa også jeg, det verste som skjer er at den farger av og gjør ting en anelse (mer) rosa, og ehh... om den rosa genseren blir mer rosa så... synes jeg ikke det gjør noe...


Du om det...

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 18:24   #111
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sortering av klesvask

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Men da blir du ikke opprørt av meg...

Nei, og det har jeg da aldri sagt heller


men, mener du virkelig at det er et problem å risikere at en rosa genser blir en anelse rosa?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 18:31   #112
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sortering av klesvask

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Nei, og det har jeg da aldri sagt heller


men, mener du virkelig at det er et problem å risikere at en rosa genser blir en anelse rosa?


Hvorfor siterte du meg da...

Ja, jeg synes det er et problem at en genser blir skjoldete rosa. For de blir sjeldent jevnt avfarget/farget...

Men jeg bryr meg ikke om at du synes det er ok...

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 19:31   #113
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sortering av klesvask

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Hvorfor siterte du meg da...

fordi jeg hadde en kommentar til det du skrev, så klart. dobbelt-

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 23:57   #114
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sortering av klesvask

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Selve sorteringen er jo bare tåpelig,
for ikke å ankke om hvor mye klær man faktisk må ha for å kunne drifte et sånt system med fulle maskiner. Det er det jeg blir opprørt av.

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Nei, og det har jeg da aldri sagt heller

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

fordi jeg hadde en kommentar til det du skrev, så klart. dobbelt-


Du har ikke sagt at du ble opprørt av det? Jøss, glemt hva du skriver eller?

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 00:09   #115
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sortering av klesvask

Har lest noen lister, men tror ikke jeg er for ekstrem.

Har dette:
Håndklær, sortert i svart, hvitt og rosa/ rødt - 90 grader
Sengetøy mørkt 60
sengetøy lyst 60
Hvitvask 60
mørkvask 60
ullvask, sorterer rosa/rødt/lyseblått og svart 30
Finvask, ulike farger, men prøver å sortere ca samme nyanse
jeans/bukser + tykke gensere med glidlås o.l. mørk 40
hvit 40
mørk 40
lys, blå/grå 40
rødt/rosa 40
ytterjakker 40
treningstøy 30

Jeg er opptatt av å vaske "møkkete" klær skikkelig på 60 grader som truser og sokker, og mindre møkkete klær ( gjerne klær man ikke har direkte inne på kroppen ) på 40. Ellers er det viktig for meg å vaske klærne sammen som har samme kvalitet, eller stofftype for å motvirke nupper ( hater nupper!!) og redusere risikoen for at sarte stoffer slites av å vaskes med bukser med glidlås o.l.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 00:11   #116
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sortering av klesvask

Også går det sport i å fylle maskinen mest mulig. Har jeg bare noe grått/ blått så passer jeg på å kle ungene og meg selv i ulike blå og gråfarger for å få en maskinen klar etterhvert

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 11:52   #117
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sortering av klesvask

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Hvorfor siterte du meg da...

Ja, jeg synes det er et problem at en genser blir skjoldete rosa. For de blir sjeldent jevnt avfarget/farget...

Men jeg bryr meg ikke om at du synes det er ok...

Hvor er det du kjøper klærne? Jeg kan ikke huske noensinne at klær er blitt ujevnt avfarget i vaskemaskinen og jeg er skikkelig sløv på sortering utenom hvitt og finvask/ull. Uansett tar det vel bare 1-2 vask før overskuddsfarge er ute, klær farger vel ikke av i hver vask?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 12:01   #118
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sortering av klesvask

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Du har ikke sagt at du ble opprørt av det? Jøss, glemt hva du skriver eller?

Jeg har ikke sagt at jeg ble opprørt av deg spesielt, men av prinsippet generelt. Jeg presiserte til og med i innlegget at det ikke gjaldt deg, men generelt. les igjen!

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 12:03   #119
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sortering av klesvask

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvor er det du kjøper klærne? Jeg kan ikke huske noensinne at klær er blitt ujevnt avfarget i vaskemaskinen og jeg er skikkelig sløv på sortering utenom hvitt og finvask/ull. Uansett tar det vel bare 1-2 vask før overskuddsfarge er ute, klær farger vel ikke av i hver vask?

Enig. det med farging er vel bare et problem de første par vaskene, og jeg putter ikke en splitter ny rød genser med mannens hvite skjorter, for å si det sånn. Men en realtivt ny rød genser i sammen med rosa klær har aldri ført til noe farging her, iallefall.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 14:00   #120
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sortering av klesvask

Aldri har noe blitt skoldete avfarget her i alle fall, muligens "frisket opp rosafargen", men ikke skolder.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no