Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Solkrem for ansikt til bruk på daglig basis

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-23, 17:57   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Solkrem for ansikt til bruk på daglig basis

Altså, det er solfaktor i dagkremen jeg bruker. På sommerhalvåret har jeg i flere år brukt cliniderm anikts-solkrem på dager hvor jeg tilbringer tid ute i sola. Jeg har forstått at jeg bør bruke solkrem også på dager det ikke nødvendigvis er sol, og det er her jeg trenger tips. Hvilken ansiktssolkrem føles lett å ha på daglig basis? Huden min er ikke spesielt tørr, og jeg ender opp med å få kviser av fete kremer.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 18:11   #2
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basis

Mulig jeg ikke forsto spørsmålet. Holdet det ikke med faktor på dagkremen? Min har faktor 15. Jeg har tenkt det holder til dager jeg ikke er mye ute. Ønsker du høyere faktor?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 19:09   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basis

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Mulig jeg ikke forsto spørsmålet. Holdet det ikke med faktor på dagkremen? Min har faktor 15. Jeg har tenkt det holder til dager jeg ikke er mye ute. Ønsker du høyere faktor?

Jeg har hørt at man bør bruke solkrem i ansiktet utendørs selv på dager uten sol. Mulig det ikke stemmer?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 19:25   #4
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basis

Med faktor i dagkremen så vil jeg tro det holder som beskyttelse. Hvis jeg er lite ute så bør 15 holde. Evt kan jeg smøre dagkrem en gang til for å friske opp beskyttelsen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 19:48   #5
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basis

Alltid faktor i ansiktet, året rundt. Det holder ikke med faktoren i dagkremen.
Jeg har pleid å bruke La roche posay sin ultralette, men nå skal jeg forsøke Derma sin siden den er svanemerket.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 21:04   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basis

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Alltid faktor i ansiktet, året rundt. Det holder ikke med faktoren i dagkremen.
Jeg har pleid å bruke La roche posay sin ultralette, men nå skal jeg forsøke Derma sin siden den er svanemerket.

Takk for tips!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 21:23   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basis

Jeg tenker at dagkrem med faktor er et perfekt valg for dager uten sol? Og så bruker du ordentlig Solkrem hvis du skal være i sola?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-23, 00:42   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basis

Hvorfor holder det ikke med faktor i dagkremen? Det gir ikke helt mening. Min har faktor 50, og for meg som bare har brukt faktor i syden og på påskefjellet i hele mitt liv, så håper jeg da inderlig det holder.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-23, 08:14   #9
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basis

https://www.vi.no/forbruker/beskytte...lkrem/76024538

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-23, 08:56   #10
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basis

Interessant tråd, særlig kunnskapspåfyll.

Hvis jeg bruker dagkrem med "faktor" på vanlige, grå vinterdager, er det greit? På soldager bruker jeg som regel solkrem med faktor ca 30 for ansiktet, men er lite flink til å smøre på nytt. Her kan jeg godt øve meg på oftere smøring. Det hjelper kanskje litt å bruke skyggelue (kjent som caps nu til dags), eller?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-23, 09:03   #11
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basis

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg tenker at dagkrem med faktor er et perfekt valg for dager uten sol? Og så bruker du ordentlig Solkrem hvis du skal være i sola?

Enig. Jeg bruker den La Roche -saken når jeg skal sole meg, eller går tur på fjellet etc.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-23, 09:05   #12
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basis

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Mulig jeg ikke forsto spørsmålet. Holdet det ikke med faktor på dagkremen? Min har faktor 15. Jeg har tenkt det holder til dager jeg ikke er mye ute. Ønsker du høyere faktor?

Generelt sett så sier man at det bare er solkrem som er solkrem (jeg hadde en annen tråd her om det). Det har blant annet med mengde du smører på, om den er vannavstøtene etc.

Når det er sagt: Solkrem er det hudproduktet jeg synes var vanskeligst å finne ett som var "meg". De er "tykke og fete" og gir meg som har en tørr hud en merkelig følelse, meeeeen jeg har i alle fall greid å venne meg til det. Mitt "triks" har vært å bruke solkrem uansett for å lage meg en vane (vanskelig å beskrive hvor teit jeg følte meg klokken 22.00, mens det pissregnet og full av solkrem Men jeg er nødt til å lage meg vaner og ikke vurdere fra dag til dag. Ellers fungerer det ikke for meg)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-23, 10:46   #13
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basis

Cosrx sin er god https://www.vita.no/solpleie/solkrem...-spf50-pa-50ml

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-23, 13:18   #14
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basis

Jeg blir ikke så mye klokere av svarene deres, men uansett så trenger jeg nok solkrem for ansiktet som ikke føles som solkrem hvis jeg skal bruke den oftere enn når jeg vet at jeg skal tilbringe en del tid ute i direkte sol. Kanskje trenger jeg også dagkrem med høyere faktor. Tror ikke det er mer enn 15i den jeg bruker nå.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-23, 13:30   #15
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basis

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg blir ikke så mye klokere av svarene deres, men uansett så trenger jeg nok solkrem for ansiktet som ikke føles som solkrem hvis jeg skal bruke den oftere enn når jeg vet at jeg skal tilbringe en del tid ute i direkte sol. Kanskje trenger jeg også dagkrem med høyere faktor. Tror ikke det er mer enn 15i den jeg bruker nå.

Den jeg linket til føles ikke som solkrem, den gjør deg ikke hvit i fjeset og er lett å påføre.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-23, 13:32   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basis

Jeg kan ikke så mye om dette, men inspirert av tråden sitter jeg nå ute med faktor 50 i ansiktet.

Jeg er «allergisk» mort fettete solkremer. Hater egentlig solkrem. Den jeg har i ansiktet nå er imidlertid ikke fettete. Det er et skum for ansikt som er kjøpt på HM. Tror det er kvalitet, for det var ikke spesielt billig. Husker ikke merket.

Ellers er jeg relativt fornøyd med ansiktssolkrem fra Avène. Den fra La Roche Posey liker jeg imidlertid ikke. Den lukter oppkast.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-23, 13:33   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basis

Denne er det:

https://www.kicks.no/evy-technology/...se-spf50-75-ml

Denne er også ok. Liker den med faktor 30 bedre enn 50, av en eller annen grunn.

https://www.apotek1.no/produkter/ave...-spf30-882510p

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-23, 13:51   #18
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basis

Takk for tips!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-23, 13:59   #19
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basis

Det holder med dagkrem med faktor. Jeg bruker en med faktor 30, som beskytter mot både UVA- og UVB-stråler (UVB-strålene gjør deg solbrent mens UVA gir deg rynker). Altså ikke kun for sola, men også annet skadelig lys (fra datamaskin f.eks.).

I syden og om sommeren så passer jeg alltid på å ha solhatt og ligge under parasoll i direkte sollys. Og har med sånn stick for nese og lepper. Og påførerer solfaktor i løpet av dagen. Jeg er ikke noe fjellmenneske, men hadde nok gjort det samme på høyfjellet (minus solhatt og parasoll da.)


Sist redigert av LaBanga : 04-04-23 kl 14:39.
LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-23, 14:27   #20
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Solkrem for ansikt til bruk på daglig basis

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Det holder med dagkrem med faktor. Jeg bruker en med faktor 30, som beskytter mot både UVA- og UVB-stråler (UVA-strålene gjør deg solbrent mens UVB gir deg rynker og UVB er der hele året). Altså ikke kun for sola, men også annet skadelig lys (fra datamaskin f.eks.).

Det er faktisk motsatt; UVA trenger dypt ned og gir solskader, mens UVB primært gjør deg brent.

Dagkrem med faktor er bedre enn ingen krem, men de er gjerne ikke supergode på å beskytte mot UVA-stråling.

Jeg bruker vanlig ansiktssolkrem fra ca. mars og ut september, og aller helst kremer fra europeiske apotekmerker siden både asiatiske og amerikanske gjerne har filtre som ikke er like effektive. Jeg sliter med melasma, og derfor er det viktigere for meg å ha så god beskyttelse som mulig for å unngå de verste flekkene.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no