Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Juleverksted 2020

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-20, 02:12   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Juleverksted 2020

Hva skal dere lage til jul? Og hva ville dere ha blitt glade for å få av ting som er hjemmelaget.

Jeg har montert en vev her hjemme i dag, så jeg tenkte jeg skulle lage noen julegaver på den. Men så lurer jeg på hva. Når man først trer en renning så lager mm gjerne 6-8 skjerf eller 10-12 håndklær, ikke bare 1 ting. (dette er en liten vev, så ikke pledd og store sjal)

Jeg har tenkt: skjerf i alpaca, grytekluter, kopphåndklær i lin, bordbrikker, vaskekluter i lin. Frøkna lurte på om jeg kunne veve noen veskestropper som venninne gaver, det kan kanskje være fint til mine venninner også. Men jeg rekker ikke alt, så hva er universelt og morsomt å få? Eller ikke noe av det i det hele tatt?

Jeg har et stort strikke prosjekt som jeg innser at jeg aldri kommer i mål med, det er en stor kåpe i ren ull, det er egentlig bare monteringen som gjenstår, men jeg kommer aldri til å bruke den, så den tenker jeg å hive i maskinen å tove, for så å lage innleggsåler og sitteunderlag, greit til barnehage- og småskolebarna.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 19-10-20 kl 02:18.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 08:22   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleverksted 2020

Grytekluter er noe jeg bruker mye samt kjøkkenkluter. Får aldri nok.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 08:51   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleverksted 2020

Jeg vet ikke om det kan kalles juleverksted, men jeg er i gang med julegaveproduksjon. Jeg gir bort hjemmestrikkede votter, luer og sokker. Besteforeldregenerasjonen er veldig tydelige på at de synes det er veldig stas med mine egenproduserte ting.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 08:59   #4
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleverksted 2020

Jeg ELSKER hjemmelagede gaver Alt faller i smaj hos meg, og det jeg bruker mest er grytekluter og kjøkkenhåndklær/kluter.

Jeg har 12 tommeltotter og er ikke spesielt kreativ, så er alltid glad når andre legger ned arbeid og tid for min skyld

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 09:09   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleverksted 2020

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg har 12 tommeltotter og er ikke spesielt kreativ, så er alltid glad når andre legger ned arbeid og tid for min skyld

Jeg også! Det er utrolig hyggelig.

Jeg har en kreativ 12-åring, hun sørger for endel gaver. Hun maler på lerret og porselenskopper. Jeg er glad så lenge hun synes det er gøy.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 09:17   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleverksted 2020

Jeg gir bort noen fanakofter i barnestørrelser i år. Ellers tror jeg ikke at det blir hjemmelagete gaver. Jeg er redd for at familien min har fått nok votter og sokker opp gjennom årene. :sparker: Jeg strikker opp litt sokker for å ha til eventuelle venninnegaver.

Hvis jeg kjente noen som vevde ville jeg blitt veldig glad for kjøkkenhåndklær tror jeg. Det høres helt fantastisk ut med hjemmevevde håndklær.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 09:56   #7
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleverksted 2020

Jeg strikker selbuvotter som skal gis bort til jul. Det blir vel 6-7 par i alt.

Jeg hadde satt veldig stor pris på egenvevde kopphåndklær eller bordbrikker.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 10:19   #8
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleverksted 2020

Etter tydelige hint og i sommer direkte uttalt ønske fra nærmeste familie så kommer jeg til lage en stor bunke kort til alle anledninger igjen.
Har gjort det tidligere, og det blir alltid veldig godt mottatt, men jeg tenkte ikke at jeg skulle gjenbruke ideen enda en gang, men så viser det seg altså at dette er en av de beste gavene jeg har gitt.
Tar endel tid, og skaper litt rot, men det er jo hyggelig å bruke opp papirsakene man har liggende.
Og så lager vi som regel en boks biscotti og muligens julepølser som mannen lager på juleverkstedet han organiserer på jobben.

Vi går for forbruksvarer vi.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 10:19   #9
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleverksted 2020

eg er veldig glad hver gang jeg får noe som noen har laget til meg. Egenproduserte skjerf, håndkjær og bordbroikker høres supert ut.

Selv håper jeg på å strkke et par luer i tykt garn og kanskje en hals hvis det er noen av mine som vil ha det.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 10:23   #10
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleverksted 2020

Jeg har strikket pannebånd, og holder på med pulsvanter. Har veldig lyst til å veve håndklær, men er fortsatt såpass nybegynner at det får bli neste år.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 10:52   #11
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleverksted 2020

Vevde putetrekk i ull hadde jeg blitt utrolig glad for! Også skjerf eller sjal. Selv skal jeg gi bort mønstervotter, tynne (inner)votter til bruk i barnehagen, voksensokker i fanamønster, en cardigan og ymse snacks.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 12:07   #12
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleverksted 2020

Her er det strikka sokker alle ber om. Store, tovede sitteunderlag har også blitt mye brukt.

Jeg hadde blitt overlykkelig for et lett og mykt håndvevd skjerf, gjerne litt bredt. Det høres ut som en perfekt unisex-gave.

Hjemmelagde gaver her i år blir det nok heller få av, men faren min skal få tørket steinsopp som han ønsker seg og en flaske rabarbralikør.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 13:00   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleverksted 2020

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Etter tydelige hint og i sommer direkte uttalt ønske fra nærmeste familie så kommer jeg til lage en stor bunke kort til alle anledninger igjen.
Har gjort det tidligere, og det blir alltid veldig godt mottatt, men jeg tenkte ikke at jeg skulle gjenbruke ideen enda en gang, men så viser det seg altså at dette er en av de beste gavene jeg har gitt.
Tar endel tid, og skaper litt rot, men det er jo hyggelig å bruke opp papirsakene man har liggende.

Tror jeg har noe slikt i et skap jeg også. Hmmm... kanskje vi skal sette oss å lage kort en dag, så lageret kan bli litt mindre.. Godt tips!

Strikke gjør jeg bare til meg selv om dagen kjenner jeg. Kan med et nødskrik strikke noe til de aller minste, men jeg orker ikke store monteringsprosjekter. Jeg anser den umonterte kåpen som "gjenbruk", og den er så stor ser jeg at jeg kan gi sitteunderlag til hele familien. Har funnet noe mer ubruklige ullprosjekter, de får bli innleggsåler.

Jeg starter med noen grytekluter og vaskekluter i lin, ser for meg hvordan jeg kan gjøre det til en økologisk pakke. Så får jeg se om jeg rekker noen skjerf før jul. Alle har "alt", så jeg må begynne å tenke alternativt. Jeg har en renning til kjøkkenhåndklær, men de er drøye å veve.... jeg må se hva jeg rekker.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 19-10-20 kl 13:07.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 13:08   #14
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleverksted 2020

Jeg ville laget skjerf, bordbrikker og kopphåndklær. Det er ting man kan ha mye av og hvor håndverk kommer til sin rett. Grytelapper trenger mannlig to av og Håndheves kluter Tenker jeg er litt vel råflott.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 13:08   #15
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleverksted 2020

Jeg monterer gjerne kåpe mot en flaske vin.

Det er for ille å tove et så stort strikketøy til sitteunderlag, altså.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 13:09   #16
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleverksted 2020

Jeg har forresten vevde kjøkkenhåndklær etter min mormor, og det er kjært arvegods, altså.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 13:13   #17
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleverksted 2020

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg monterer gjerne kåpe mot en flaske vin.

Det er for ille å tove et så stort strikketøy til sitteunderlag, altså.

Det er denne i brun bunnfarge...


Du må gjerne overta alt, og beholde hele d&"%#, den ligger i en søppelsekk her, helt uvirksomt Jeg har vokst fra den.
Alle kantene rundt må monteres for hånd

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 13:14   #18
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleverksted 2020

Den passer garantert ikke til meg heller, men om noen andre her vil få den, kan jeg montere den.

Hvilken størrelse er det?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 13:16   #19
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleverksted 2020

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Den passer garantert ikke til meg heller, men om noen andre her vil få den, kan jeg montere den.

Hvilken størrelse er det?

Large tror jeg.. den er stor og tung. Jeg har mistet helt piffen på denne.
Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har satt meg ned og tenkt "NÅH!! skal det bli ferdig.", men NÅH kjenner jeg at jeg er ferdig, men ikke kåpen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 13:17   #20
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleverksted 2020

Du får tenke litt på det. Jeg liker godt å montere, og har mistet litt strikkemojoen.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no