Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Er det noen som har handlet fra nike.com?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-20, 15:42   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Er det noen som har handlet fra nike.com?

Jeg tenker da på denne nettsiden: https://www.nike.com/no/

Det er altså den norske grenen av den offisielle Nike-butikken - håper jeg. Hvis noen har bestilt varer der: Hva er deres erfaring med leveringstid, toll og sånne ting?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-20, 15:44   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som har handlet fra nike.com?

Har ikke bestilt derifra, men det står om det her.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-20, 15:51   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som har handlet fra nike.com?

Takk - hadde nok sneiet innom der da jeg gjorde bestillingen, men her er det noe som har gått helt galt.

Opprinnelig lagt inn av Nike

Må bestillingen min fortolles?
Siden bestillingen din sendes internasjonalt, må den fortolles. Ikke tenk på det – vi ordner det for deg. Den angitte leveringsdatoen tar hensyn til behandlingstider.

Hva med skatter og avgifter?
Du skal få slippe å gjette. Alle skatter og avgifter er inkludert i den totale bestillingen når du er i kassen.

Jeg betalte kr 250 for ekspresslevering, slik at varen - sko som poden hadde ønsket seg - skulle rekke fram til bursdagen hans. En stund så det ut til å gå bra, og pakka skulle leveres 21. september, dagen før bursdagen. Men så stod det plutselig "uforklarlig forsinkelse" i pakkesporinga. Etter et par uker fikk jeg en mail fra DHL med spørsmål om å videresende bestillingsbekreftelsen, da noen tollpapirer åpenbart manglet. Det gikk enda halvannen uke. Av sporinga så jeg da at pakka har ligget hos DHL i tre og en halv uke - fram til jeg nå fikk den på døra med et klistremerke om at pakken ikke var fortollet og måtte legges til side uåpnet. Særlig.

Nikes kundesenter er i USA, med telefontid fra 21 om kvelden, og det tar et par uker å få et intetsigende svar på mail. Kjenner at jeg ikke har særlig lyst til å betale kr 250 ekstra for en ekspresslevering som tar 4 uker - og langt mindre på å betale ei eneste krone i toll. Nå får jeg vel en regning fra DHL i posten, tenker jeg. De svarer ikke på mailer - selv om de reint faktisk har bedt meg maile dem.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-20, 16:04   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som har handlet fra nike.com?

Gaah, da hadde jeg blitt utrolig sur. Men det kan jo hende du ikke hører noe mer. Uansett, skikkelig slett med den lange leveringstiden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-20, 16:08   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som har handlet fra nike.com?

Ja, for mindre enn en måned siden. Helt uproblematisk, fikk varen etter halvannen uke.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-20, 16:10   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som har handlet fra nike.com?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Gaah, da hadde jeg blitt utrolig sur. Men det kan jo hende du ikke hører noe mer. Uansett, skikkelig slett med den lange leveringstiden.

Kjenner at jeg ikke har spesielt lyst til å betale 250 kroner for en ekspresslevering som tok fire uker heller - selv om det kan se ut til at det er DHL som er hovedsynderen her. Hadde de bare hatt akkurat disse skoene på Footway eller en annen norsk nettbutikk! Kjemperask levering og null toll og tull.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-20, 16:11   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som har handlet fra nike.com?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, for mindre enn en måned siden. Helt uproblematisk, fikk varen etter halvannen uke.

Ja, det kan nok være at det er DHL som har somla noe veldig her.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-20, 16:14   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som har handlet fra nike.com?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, det kan nok være at det er DHL som har somla noe veldig her.

Ja, jeg betalte ikke for noe ekspresslevering...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-20, 16:32   #9
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen som har handlet fra nike.com?

Ja, fikk skoene vi bestilte i går. Tok ca en uke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-20, 19:30   #10
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noen som har handlet fra nike.com?

Jeg tenker at du kan klage til Nike kundeservice og be om refusjon for ekspresslevering, selv om det er DHL som har somlet. Ta en screenshot av sporingen slik at du har dokumentasjon.

Hvis du får faktura fra DHL bør du ikke betale denne, skriv til dem at du bestrider fakturaen.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-22, 19:07   #11
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det noen som har handlet fra nike.com?

Var inne på Nike.com nå. Er det sånn at man ikke skal betale toll i tillegg til prisen som er oppgitt?
Hvordan gikk det tilslutt med saken din, Elinblu?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-22, 20:13   #12
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det noen som har handlet fra nike.com?

Handlet sko der i sommer siden akkurat det paret ikke var å få tak i noe annet sted. Synes de hadde veldig lang leveringstid. Tok 2,5 uker fra bestilling til de kom frem (ikke ekspress).

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-22, 01:23   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som har handlet fra nike.com?

Dette husker jeg nesten ikke lenger, men jeg tror deler av problemet var at adresselappen hadde falt av eller noe sånt. Jeg fikk aldri noen ny regning, heldigvis. Tror ikke dette var standard prosedyre for Nike - jeg var nok bare uheldig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-22, 08:32   #14
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noen som har handlet fra nike.com?

Jeg har handlet sko herfra uten problemer. I hvert fall ikke noe toll og tull, det er inkludert i prisen.
Men jeg skulle prøve å reklamere på noen sko herfra, det var jammen meg ikke enkelt å finne ut av. Så jeg ga vel opp til slutt.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-22, 09:45   #15
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det noen som har handlet fra nike.com?

Jeg har handlet derfra ganske mange ganger, og man betaler kun prisen som er oppgitt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-22, 11:18   #16
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det noen som har handlet fra nike.com?

Jeg handler mye derfra. Har sldri hatt noen problemer, og aldri betalt toll.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no