Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis jobben din skulle ha en digital julekalender...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-20, 22:47   #1
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jobben din skulle ha en digital julekalender...

Hva ville du like at den inneholdt?
Vi har en rekke luker allerede som tar for seg jobbrelaterte hyggelige ting, men har ikke ennå fylt alle luker og jeg lurer på hva du ville synes var gøy og eller hyggelig. Det kan være fysiske ting levert på døren.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-20, 22:57   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.676
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis jobben din skulle ha en digital julekalender...

Morgenlevering slo godt an hos oss tirsdag etter påske og corona stenging. Evt. gavekort hos de.
Ulempe: Hver bestilling måtte legges inn manuelt,
de sendte ikke faktura, ansatte som bor i blokk måtte vi ga etasje og leilighetsnr. til. Vi løste det med gavekort til de.
Om det er noe sånt du er ute etter da.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-20, 07:49   #3
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis jobben din skulle ha en digital julekalender...

Åh for en genial ide. Kan være at jeg stjeler denne, må bare få noen med meg og finne ut hvor stort jeg skal gjøre det.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-20, 19:31   #4
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis jobben din skulle ha en digital julekalender...

Kan du dele noen lukeforslag Hønni? Jeg har spilt inn dette til ledergruppen på jobb og antar at jeg får ansvaret for dette for ca 350 ansatte så jeg kjenner litt på presset. Ser for meg et par luker med quiz, kanskje en luke eller to med bilde konkurranse, som kan bli til en filmsnutt i en annen luke. Tenker at ledergruppen bør step it up og synge en julesang eller noe i en luke.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-20, 19:47   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis jobben din skulle ha en digital julekalender...

Jeg opplevde en litt kul digital julekalender en gang.
Der var det lagt ut bilder av ansatte noen dager, type tenner, eller en sokk eller noe sånt, så skulle man gjette hvem det var, eller en hånd.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-20, 19:54   #6
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis jobben din skulle ha en digital julekalender...

Vi har jo juletre som står i resepsjonen på jobb, kanskje en luke skal være en lag julepynt av det du har rundt deg og heng på treet. Eller kanskje man må ta det på treet i kaninen for å ikke skremme kunder.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-20, 23:30   #7
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis jobben din skulle ha en digital julekalender...

Til juletreet så kan alle klippe en bit av nærmeste bok/papir/notat og lime til en lang lenke.
Kanskje ikke så korona-vennlig nnår jeg tenker meg om, men det kan sikkert løses.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-20, 16:38   #8
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvis jobben din skulle ha en digital julekalender...

I fjor laget vi kalender med bilder av 24 ansatte. Manipulert med tekst i samme stil som denne instakontoen: https://gundesvansomursprungsamerikan.se/

Veldig artig. De 24 som stilte opp samtykket på forhånd til at vi kunne tulle litt med de, men vi var stort sett snille. Krever nok at man har noen som kan litt fotoredigering, og som gjør det klart en tid før desember. Men var ikke mye arbeid. Det artigste var å finne tekster som rimte på navnene

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-20, 22:42   #9
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis jobben din skulle ha en digital julekalender...

Om man har ansvar for å lage kalender trenger man ikke gjøre alt selv. Man kan organisere andres bidrag.
Tenker en digital julekalender f.eks. kan være dikt, tekster, musikk, film med mer.

Skulle egentlig se om jeg fant kortfilmen Mathilde og julenissen, men istedet fant jeg et soundtrack til filmen - og det slo meg hvor utrolig corona-passende de står! Fine gensere, også.

https://www.vokalvivo.com/media

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-20, 11:51   #10
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis jobben din skulle ha en digital julekalender...

Da kom det klarsignal fra ledergruppen. Så da blir det digital kalender her. Legger den på lavt nivå og bygger på tenker jeg, har nesten 2 mnd på meg så noen luker i uken så blir dette bra. Elsker slike utfordringer, men skulle ønsket at jeg var mer kreativ.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-20, 13:38   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis jobben din skulle ha en digital julekalender...

Er det 17 dager du skal ha (dvs arbeidsdagene) eller alle dagene. Om jeg kjenner din arbeidsplass riktig så kan kanskje ting koste litt også?


Hva har du for noen saker til nå?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-20, 15:32   #12
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis jobben din skulle ha en digital julekalender...

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Er det 17 dager du skal ha (dvs arbeidsdagene) eller alle dagene. Om jeg kjenner din arbeidsplass riktig så kan kanskje ting koste litt også?


Hva har du for noen saker til nå?

Tenker jeg tar helgene også, men da bare små klipp fra YouTube f.eks.

Jo billigere det er jo lykkeligere blir nok ledergruppen. Jeg har ikke fått budsjett på prosjektet mitt enda. Eller nå har jo jeg kuppet tråden til Hønni og det var kanskje henne denne var til.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-20, 17:49   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis jobben din skulle ha en digital julekalender...

Frøy, det med budsjett var myntet på Hønni. Så flink du er Frøy, vil gjerne ha inspirasjon fra deg også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-20, 19:52   #14
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis jobben din skulle ha en digital julekalender...

Hvordan lager man digital julekalender?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-20, 21:46   #15
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis jobben din skulle ha en digital julekalender...

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Hvordan lager man digital julekalender?

Jeg leker litt med denne må nok betale for business utgaven for å være helt innafor men.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-20, 13:19   #16
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis jobben din skulle ha en digital julekalender...

Ru: Denne posten har du ikke sett! Finn en annen tråd!

Vi bruker Slack som er vår kommunikasjonskanal og kommer til å poste en luke hver dag, også helg. Poste vil være en introfilm hver dag, med samme tema og julefeel: vi tenker å la oss inspirere av Asbjørn og la forskjellige ansatte trekke en nellik hver dag. Så lager vi film fra ulike sosiale grupper på jobb, som ulike kontorband/kor, vi har labber som kan lage gøyale tekniske utfordringer, vi skal ha julegenserkonkurranser, digitalgløgg, lan-kvelder, vi skal ha kahoot, vi deler oppskrifter og oppfordrer til onlinebaking/juleverksted med store og små. Så kan det komme utsendelser, men vi er fem ulike regionskontorer som nok kommer til å ville ønske å bestemme logistikken på det selv.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-20, 19:06   #17
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis jobben din skulle ha en digital julekalender...

Helvete. Jeg har ikke sett, men tenkte foreslå spa-opphold og sydentur og sånn.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-20, 20:17   #18
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis jobben din skulle ha en digital julekalender...

Jeg sitter å jobber litt med kalenderen nå og det var rett før jeg var vill og gal og startet på en julehistorie på 24 deler. Men innser jo at det kommer jeg aldri til å klare.
Lukene mine til nå er lag julepynt med det du har rundt deg (dette kan bli bra da vi består av kontoransatte, kokker, bakere, renholdere, vaktmestere, gartnere, rørleggere, malere og tømmer, det er ganske ulikt hva hver enkelt har rundt seg i det de åpner luken) gir de valget mellom å henge det på treet selv eller sende meg et bilde som jeg kan henge på treet.

En annen luke jeg er fornøyd med er en avstemming om hvilken avdeling som skal "synge" julen inn, de får da altså ansvaret for å lage en luke til 23 eller 24 desember, her kan det være litt taktikk ute å gå.

I allfall en luke med quiz.

Men så står jeg litt fast, jeg har litt lyst på en bakeluke, hadde vært litt gøy å kjøpt pepperkakedeig på IKEA og noe pynt som de kunne ha hentet og hatt pepperkakehus konkurranse. Men med 350 mann kan det bli vanskelig å organisere.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-20, 22:39   #19
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis jobben din skulle ha en digital julekalender...

Vi har pyntet pepperkaker på jobb. Kjøpt inn pepperkakehjerter eller figurer og ferdig glasur i tube. Det har vi pyntet i fellesskap.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-20, 08:29   #20
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis jobben din skulle ha en digital julekalender...

Høres ut som et smittevernmessig mareritt med felles pepperkakehusbaking? De kan ikke bare bake hjemme og poste bilde etterpå i en fb-gruppe eller noe sånt?

En idé er noe pay it forward-opplegg. Gled en person du ikke kjenner så godt. Gjør noe hyggelig for den personen (eller fler. Minst én).

Og/ eller hjemmelekse. Smil til noen på hjemveien og si god jul. Slipp noen fram i trafikken. Rydd hjemme og gi bort noe du ikke bruker.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no