Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-20, 15:48   #481
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.454
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men da har du jo i tilfelle laget deg en helt egen definisjon av hva intoleranse betyr. Hverken allergi eller intoleranse trenger å bety at man blir dødssyk av noe, men man må da virkelig kunne forvente at det tas hensyn selv om man er så heldig at man har "milde" symptomer.

Har du enda ikke fått med deg at alle skriver at de tar hensyn, de tilrettelegger, de stiller ingen til veggs, de RANTER I EN RANTETRÅD for helsike. LES da menneske.

:banningogcapslocktilbakeitråden:

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-10-20 kl 15:53.
My er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 16:05   #482
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men da har du jo i tilfelle laget deg en helt egen definisjon av hva intoleranse betyr. Hverken allergi eller intoleranse trenger å bety at man blir dødssyk av noe, men man må da virkelig kunne forvente at det tas hensyn selv om man er så heldig at man har "milde" symptomer.

Rent bortsett fra det My skrev rett over her så....

....jeg mener at man bør være veldig forsiktige med å kalle det allergi mht mat om man ikke faktisk har allergi, nettopp fordi der blir vanskelig å vite hva som er skikkelig farlig allergi og ikke bare «jeg får litt ubehag om jeg drikker melk/spiser brød. Som nok nettopp er grunnen til at allergiforbundet krever at man har legeattest ved alvorlig allergi fordi de stakkars ansatte i barnehager går i surr mht hvem som virkelig blir dødssyk av noe, of hvem som bare har foreldre som har meninger om hva barnet bør spise Og om det bare er en med allergi og en med foreldre med meninger, så er det jo greit. Men om alle skal ha spesialtilpasset mat så blir det ikke det. Og da kan det hende at man surrer og gjør feil.

Satt på spissen. Men dog.

Og enda en gang. Jeg tar hensyn og blander meg ikke opp i hva andre spiser og ikke. Og tenker jeg mitt, så er det ingen som får vite det. Med mindre vedkommende legger opp til å snakke om det selv.

Men her, på FP, her ranter jeg. Og håper virkelig at ikke tærne er så lange at folk med høyst reelle problemer føler seg uglesett av det.

men de som bare har forelst seg på enda en eller annen kvakksalver som anbefaler gurkemeie i store mengder, diett fullstendig uten sukker, mel, melk, kun økologisk dyrket i vestvendt skråning, lokalt dyrket rawfood må vel gå pittelitt i seg selv.

Altså. Da jeg ble anbefalt FP var det på grunn av stor høyde under taket. Men nå føler jeg at den takhøyden er litt sånn «alle skal få være akkurat som de er, og ingen skal få mene noe om det». Og da blir det vanskelig å diskutere. Og umulig å rante.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 16:09   #483
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.346
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Barnehager ber om legeattest faktisk.

Og sånn gikk det da denne barnehagen krevde attest.

https://www.barnehage.no/allergi-mat...-til-to/210658

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 16:10   #484
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Mitt poeng er at jeg opplever at problemet med at mange hele tiden skal påpeke at det har blitt mote å fake allergi, skaper vel så mye trøbbel for oss som må ha spesialmat. Selvsagt er det lov til å rante i rantetråd, jeg gjør jo også det. Fordi jeg irriterer meg tilsvarende tilbake.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 16:16   #485
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Og sånn gikk det da denne barnehagen krevde attest.

https://www.barnehage.no/allergi-mat...-til-to/210658

Ja. Den oppsummerer jo greit hva det går i. At det er viktig å følge godt opp de som har alvorlige allergier og at det å tilrettelegge for alle med meninger om kosthold både urimelig å kreve, og også kan gå ut over sikkerheten til de som wr sterkt plaget av allergi.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 16:20   #486
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Mitt poeng er at jeg opplever at problemet med at mange hele tiden skal påpeke at det har blitt mote å fake allergi, skaper vel så mye trøbbel for oss som må ha spesialmat. Selvsagt er det lov til å rante i rantetråd, jeg gjør jo også det. Fordi jeg irriterer meg tilsvarende tilbake.

Men opplever du det i virkeligheten? Møtes du med «det er mote å fake allergi?» Man skal virkelig ha små antenner for å snakke om sånn med andre med mindre personen man snakker med åpent forteller at han var hos homøopat forrige uke og fikk påvist allergi mot svin (real, ekte historie fra virkeligheten). Jeg ville aldri ha stilt spørsmål eller tullet med noen som fortalte meg om matintoleranse. Som sagt med mindre de la opp til den diskusjon selv.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 17:04   #487
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Ja, jeg vil anslå en gang i måneden. På seminar, på besøk, på kafé, hos venner, restaurant, kantina etc. Jeg har måttet slutte å spise hos et familiemedlem fordi h*n ikke tror på cøliaki.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 17:08   #488
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ja, jeg vil anslå en gang i måneden. På seminar, på besøk, på kafé, hos venner, restaurant, kantina etc. Jeg har måttet slutte å spise hos et familiemedlem fordi h*n ikke tror på cøliaki.

Du må bytte ut den familien.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 17:10   #489
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ja, jeg vil anslå en gang i måneden. På seminar, på besøk, på kafé, hos venner, restaurant, kantina etc. Jeg har måttet slutte å spise hos et familiemedlem fordi h*n ikke tror på cøliaki.

Scheise.
Jeg serverer gjerne glutenfritt.

annemede er aktiv nå  
Gammel 19-10-20, 17:17   #490
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ja, jeg vil anslå en gang i måneden. På seminar, på besøk, på kafé, hos venner, restaurant, kantina etc. Jeg har måttet slutte å spise hos et familiemedlem fordi h*n ikke tror på cøliaki.

Samme her.. så fikk vedkommende cøliaki selv, da ble tonen en annen

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 17:21   #491
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Samme her.. så fikk vedkommende cøliaki selv, da ble tonen en annen

Karma!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 17:52   #492
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ja, jeg vil anslå en gang i måneden. På seminar, på besøk, på kafé, hos venner, restaurant, kantina etc. Jeg har måttet slutte å spise hos et familiemedlem fordi h*n ikke tror på cøliaki.

Ikke tror på cøliaki? Jaja. Neinei. You can’t fix stupid. Det finnes jo dem som ikke tror jorden er rundt og alt mulig rart, så jeg burde strengt tatt ikke bli overrasket.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 17:58   #493
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Og hva faen har det å si, for meg!, at noen ikke er så allergiske som de sier, eller åpenbart ikke har forstått hva intoleranse eller allergi er?!? Det betyr jo null - niks for meg personlig. Jeg skjønner ikke at man ranter om det en gang. Så bakte jeg kanskje en unødvendig kake da, so fuckings what? Da har man hvertfall gjort sitt. Og det er jo virkelig ikke store innsatsen som skal til for å få et par glutenfrie alternativer på bordet.

#ranterirantetråden

Jeg syns dog ikke det er så mye fordomsfullhet som enkelte skal ha det til heller. Vi opplever forståelse stort sett, men unngår som regel å bli satt i situasjoner hvor det skaper styr og medarbeid for vertskapet ved å ta med mat selv. Restauranter blir valgt bort om de ikke har allergivennlige alternativer eller oppgir allergiliste.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 17:59   #494
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.454
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Ikke tror på cøliaki? Jaja. Neinei. You can’t fix stupid. Det finnes jo dem som ikke tror jorden er rundt og alt mulig rart, så jeg burde strengt tatt ikke bli overrasket.

Jeg leste et kommentarfeltmenneske nettopp som ikke trodde på covid-19 (skremselspropaganda og korrupsjon). Såeeh... ja.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 18:01   #495
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Les den føkkings artikkelen om legeattest i barnehager om du ikke forstår hvorfor man kan rante om at anen hver nordmann for tiden har en eller annen innbilt allergi eller intoleranse!!

Forøvrig er det vel påbudt å oppgi allergener nå? Tror knapt jeg har sett en restaurant som har det.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 18:06   #496
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg leste et kommentarfeltmenneske nettopp som ikke trodde på covid-19 (skremselspropaganda og korrupsjon). Såeeh... ja.



Jeg er velsignet med en eks som tror det meste er skremselspropaganda og at covid er «som en vanlig influensa», i følge ungene. Jeg ba sønnen hilse og si at det er helt klart hvor han skal bo, om han får det.

Det hadde virkelig ikke vært mange som dødd av influensa om man satte i gang samme tiltak mot den som covid. Og tenk så mange som hadde blitt alvorlig syke og/eller dødd av covid om man ikke hadde satt i gang tiltak.

Ungene ler heldigvis bare av ham. Men

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 18:40   #497
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.558
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

...jeg mener at man bør være veldig forsiktige med å kalle det allergi mht mat om man ikke faktisk har allergi

Mitt poeng er at også mildt ubehag kan være allergi. Og at unormale reaksjoner på inntak av mat, hvor det ikke kan påvises på blodprøver, er intoleranse. Også allergi og intoleranse kommer i ulike grader. Og vi trenger ikke være forsiktig med å kalle noe allergi/intoleranse om vi lærer også akkurat det. Noen blir dødssyke, noen klør litt i halsen, noen får utslett, noen får diare osv. Det går helt greit det, og jobber man i barnehage/skole MÅ man faktisk klare å huske at "Per blir dødssyk om han spiser nøtter, mens Pål får utslett som går over i løpet av noen timer om han spiser egg. De er allergiske begge to".

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Altså. Da jeg ble anbefalt FP var det på grunn av stor høyde under taket. Men nå føler jeg at den takhøyden er litt sånn «alle skal få være akkurat som de er, og ingen skal få mene noe om det». Og da blir det vanskelig å diskutere. Og umulig å rante.

Dumt at du føler det sånn. Selv mener jeg at det er stor takhøyde, men det betyr jo også at man må tåle å bli motsagt. Det må jeg jo selv også. Vet ikke om det er meg du sikter til når du sier det, men jeg antar det, siden det er meg du diskuterer med nå - men om jeg hadde ment det hadde jo du også måttet få "være som du er" (les: sagt det du sier) uten at jeg skulle ment noe om det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 18:45   #498
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.454
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Hvis rines innlegg var "langt over streken" så har takhøyden her inne blitt betydelig lavere med årene ja. Men jeg tror heldigvis ikke det er flertallets oppfatning, tror og håper at de fleste synes innlegget var innenfor forumreglene og takhøyden, selv om de var uenige i innholdet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 18:48   #499
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.558
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Kan ikke noe være innenfor forumreglene selv om det er over streken? Jeg tror ikke det finnes noen enighet om hvor denne streken ligger altså. Hvis "over streken" = "utenfor forumreglene" så er jeg helt enig i at innlegget hennes er godt innenfor streken.

Finnes det egentlig særlig mange regler om hva som er lov og ikke lov her?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 18:51   #500
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.454
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Kan ikke noe være innenfor forumreglene selv om det er over streken? Jeg tror ikke det finnes noen enighet om hvor denne streken ligger altså. Hvis "over streken" = "utenfor forumreglene" så er jeg helt enig i at innlegget hennes er godt innenfor streken.

Finnes det egentlig særlig mange regler om hva som er lov og ikke lov her?

Poenget mitt er at hvis det er en allmenn oppfatning her inne om at hennes innlegg var langt over streken, så har takøyden blitt lavere med årene. Hvis det bare er oppfatningen til noen ytterst få medlemmer, noe det ser ut til, etter at hun stilte spørsmålet, så er takhøyden slik jeg er vant med at den har vært, og det er snakk om din personlige mening, som du selvsagt må få ha. Noen få innlegg gjennom historien har det vært en temmelig bred enighet, nærmest unison, om at har vært langt over streken. Det har gjerne vært fra troll, som etter hvert har forsvunnet. Men det har vært innlegg av en helt annen skala.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no