Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor i Oslo kjøper man finere babyklær?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-20, 23:00   #21
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor i Oslo kjøper man finere babyklær?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Polarn O Pyret er jo sånn «fine hverdagsklær»-butikk. Tante Pose på CC-vest og Lille Martine (som iallfall åpnet en avdeling i Oslo for er års tid siddn) er sånne butikker du får kjøpt dyre festdrakter og jålete kjoler med det lille ekstra. Ville dratt i en slik butikk👍🏼

Den er lagt ned igjen .

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-20, 11:34   #22
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i Oslo kjøper man finere babyklær?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Har Polarn o Pyret skikkelige finklær? Tenker at babyen her skal ha et antrekk tilsvarende dåpskjole, et én-gang-i-livet-antrekk som man kan spare på og la gå videre om ønskelig. Så jeg ville prøvd et sted hvor man selger dåpskjoler o.l. uten at jeg er kjent med hvilke butikker som har det.

Ja, vi er nok mer på skikkelig pentøy enn på Polarn O. Pyret, og jeg tror heller ikke f.eks. festdrakt fra NameIt er det hun ser for seg. Men jeg vet ikke helt egentlig, men det er uansett godt å få noen tips, for å vandre rundt i Oslo på leting etter noe vi ikke helt vet hva er en lørdag formiddag er ikke akkurat noe jeg gleder meg til.

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Dere har helt rett - Polarn O. Pyret har kanskje litt ekstra fine klær som kan brukes til hverdags, men ikke helt navnedagsantrekk. Jeg lot meg forvirre litt av at Input ikke spesifikt ba om "dåpskjole".

Og jeg visste faktisk ikke om Lille Martine. Så merkelig at to butikker har så like navn.

Lille lam har en helt nydelig dåpskjole som kanskje kan passe og er arvbar? (Hvis den typen kjole er aktuell.)

Jeg tror ikke helt dåpskjole er greia, vi kunne nok brukt det om det fantes en i familien, men det gjør det ikke. Ingen av ungene på den siden er døpt de to siste generasjonene.

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Babyshop har pleid å ha en del finere merker.

Jeg synes jo lillelam kjole eller noe sånt hadde vært mer enn fint nok til er lite knøtt.
Nøstebarn klærene som er finstrikket er fine.

Men så hater jeg tyll og dill. Enkle fine plagg i rolige farger synes jeg er nydelig.

Jeg er veldig som deg. Og jeg hadde egentlig tenkt at hun skulle bruke den fine strikke-kjolen i ull som hun fikk til 17. mai, men svigermor har snakket om å kjøpe dette antrekket siden hun fikk vite om det kommende barnebarnet, så jeg vil ikke ta fra henne det heller.

Lillelam var et veldig godt forslag, f.eks. denne. Oldemoren har også strikket en nydelig "kåpe" i veldig fin gulfarge, som det hadde vært hyggelig å kunne brukt til. Ser de har butikk på Løkka, så da stikker vi dit.

Vi skal ha bunad på, så rosa tyllkjole til babyen blir ikke aktuelt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-20, 11:49   #23
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor i Oslo kjøper man finere babyklær?

Martine barneklær i Bygdøy allee. Jeg går ofte forbi der (barnet er for stort), men virkelig nydelige ting. Ser veldig dyrt ut, men til en spesiell anledning er det nok bra.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-20, 11:50   #24
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor i Oslo kjøper man finere babyklær?

Hjertekjolen fra Lille lam var nydelig.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-20, 12:39   #25
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor i Oslo kjøper man finere babyklær?

Den var fin! Jeg har også en slik svigermor og synes det er litt stress at hun bestemmer på en del slike hendelser. Det er MITT barn. Men jeg gir meg jo som regel pga hater konflikt... Dog sto jeg på mitt da hun ville nekte meg å ha på tiara/hårbøyle da jeg skulle gifte meg...

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-20, 21:19   #26
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i Oslo kjøper man finere babyklær?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg har også en slik svigermor og synes det er litt stress at hun bestemmer på en del slike hendelser.

Det er litt sånn her også, og derfor er det veldig fint å ha undersøkt litt på forhånd. Når det er gjort noen forventningsavklaringer mellom mannen og meg, er det lettere for ham å "ta støyten". Og den store fordelen med denne kjolen er jo at det kan selges inn at den passer sammen med det som oldemor har strikket.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-20, 09:39   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i Oslo kjøper man finere babyklær?

Er det antrekk til selve dårsdagen det er snakk om?

Av diverse årsaker ble knerten døpt da han var hele 8 måneder. Da var slektsklenodiet av en dåpskjole fravokst forlengst, og han ble døpt i festdrakt kjøpt på Babyshop. Jeg syntes det var et veldig ålreit dåpsantrekk.

(Fun fact: han var en svært matglad baby, så for at buksa skulle passe over magen så måtte han opp i str 98. Da fungerte selvsagt nikkersen som en langbukse. Fordelen var at festdrakten kunne brukes til og med den 17. mai da han var 3,5 år, men da dekket den bare såvidt knærne. Plagget fikk altså svært lang fartstid og er vel den første festdrakten i en slik størrelse som har blitt "brukt opp" av bare en person. )

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-20, 10:07   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i Oslo kjøper man finere babyklær?

Ikke dåp, men navnefest - selve dagen, ja. Hun kommer til å være ca 6 måneder og to uker, og fordelen med det er jo at hun kan sitte og ikke bare er en klump som ligger der.

Sønnen min brukte også festdrakt fra en eller annen kjede da vi hadde "navnefest" for ham, men de som er fra Cubus og liknende synes jeg ikke er fine, og de som er fine starter på størrelse 74, og hun er veldig langt unna det. Jeg håper den Lillelam-kjolen fungerer, og hvis svigermor synes den ikke koster nok, så kan hun f.eks. kjøpe et smykke til.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-20, 10:51   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor i Oslo kjøper man finere babyklær?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ikke dåp, men navnefest - selve dagen, ja. Hun kommer til å være ca 6 måneder og to uker, og fordelen med det er jo at hun kan sitte og ikke bare er en klump som ligger der.

Sønnen min brukte også festdrakt fra en eller annen kjede da vi hadde "navnefest" for ham, men de som er fra Cubus og liknende synes jeg ikke er fine, og de som er fine starter på størrelse 74, og hun er veldig langt unna det. Jeg håper den Lillelam-kjolen fungerer, og hvis svigermor synes den ikke koster nok, så kan hun f.eks. kjøpe et smykke til.

God plan!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-20, 11:01   #30
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i Oslo kjøper man finere babyklær?

Lillelam-kjolen var nydelig og den vil jo også passe til jul antagelig - så den kan brukes videre, og det er jo litt hyggelig.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-20, 15:39   #31
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i Oslo kjøper man finere babyklær?

Ja, det var en veldig fin kjole, blir fint med oldemor-strikk ilag med den på en sånn dag. Lykke til!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no